Hooikoorts en zwanger

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kapstertje22, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kapstertje22

    11 apr 2014
    29
    16
    3
    Hoi!

    Wie is er nog meer zwanger en heeft last van hooikoorts?

    Het gaat mij nu zo'n beetje echt wel de keel uithangen! Jeuk in mijn ogen, neus en keel. 100000000x niezen. Volgens de verloskundige mag ik geen medicijnen gebruiken:cry:

    Wie heeft er tips om deze periode toch een beetje "jeukvrij" door te komen?

    Liefs x
     
  2. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Ik ben dan niet zwanger, maar ik slik wel medicatie die ‘mag’ tijdens zwangerschap! Ga gewoon even langs de huisarts, dan weet je genoeg. Sterkte!
     
  3. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik heb er helaas ook last van. Ik slik Loratadine (recept via de huisarts). Het helpt mij alleen niet echt. Misschien bij jou wel?:)
     
    madelief vindt dit leuk.
  4. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb ook hooikoorts. Ik mag geen enkel medicijn slikken (geen desloratadine of loratadine) vanwege mijn zwangerschap. Je mag die wel kortdurend slikken, maar ik slik het normaal dagelijks het hele jaar door (ook voor andere allergien).

    Dit wist ik al voordat ik zwanger werd. Daarom heb ik een apparaatje aangeschaft dat je wel mag gebruiken tijdens zwangerschap. Tot nu toe werkt het bij mij erg goed. Dit is het: http://www.medinose.nl/ Misschien helpt het bij jullie ook. Ik ben er erg blij mee in elk geval.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  5. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Misschien kan acupunctuur of voetreflextherapie je helpen.
    Hier zelf geen ervaring mee hoor. Maar het kwam ineens in mij op.
    Verzekering vergoedt vaak ook nog gedeeltelijk
     
  6. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Ik zou even langs je huisarts gaan ik mag mijn hooikoorts medicijnen gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap (verloskundige is geen dokter he ;) )
     
  7. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    pietje1987, Lisa280887 en Cynnie1984 vinden dit leuk.
  8. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Vorig jaar smeerde ik vaseline in mijn neus, om een beschermend laagje te vormen. Niet optimaal, maar beter dan niets. Nu ben ik prevalin aan het proberen (de versie zonder actieve stof, die ook alleen een beschermend laagje aanbrengt). Maar is ook niet optimaal, in mijn ervaring nog niet beter dan vaseline.
    Afgelopen vrijdag en zaterdag binnen gebleven met deuren/ramen dicht, want de spray was echt niet opgewassen tegen de hoeveelheid pollen in de lucht.
     
  9. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Wat goed dat je dit deelt! Ik heb dus loratedine, moest ik proberen van de HA vanwege onze kinderwens. De meest heftige medicatie hielp niet afdoende... maar heb nu nergens last van! Wel in combinatie met neusspray en oogdruppels, ook via de HA.
     
    Fennec vindt dit leuk.
  10. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Voor onze kinderwens slikte ik desloratidine, dat werkte goed.
    Eenmaal een kinderwens overgestapt op loratidine, helaas werkt dat een stuk minder goed. Volgens huisarts en gynaecoloog mag je dit gewoon gebruiken. Als ik dit niet zou gebruiken kan ik echt niet naar buiten, nu heb ik nog wel last, maar kan ik wel naar buiten.
    Vraag toch even aan je huisarts of er iets is wat je wel mag gebruiken.

    Overigens, heb ik nog steeds veel jeuk en pijnlijke ogen hoor, maar het maakt het allemaal net iets dragelijker.

    Verder zijn er natuurlijk een hoop tips die het allemaal wat makkelijker zouden maken, bijvoorbeeld je was niet buiten ophangen, vaseline onder de neus smeren, neus spoelen met zoutwater als je buiten bent geweest, allemaal huis-tuin en keukentips, waar je eens op kan googelen.
     
  11. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Ik heb ook echt mega last van hooikoorts altijd!
    Dit jaar kreeg ik het weer , maar ja ik was zwanger! Geen medicijnen dus voor mij.
    Ik heb toen mijn rug laten tapen met medical tape bij een fysio.
    En echt, na een uur was mijn loopneus, rode ogen en niesbuien afgelopen.
    Sindsdien nergens meer last van!!! Ik raad het iedereen aan en is niet schadelijk voor de baby
     
  12. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Al genoemd, maar medical tape bij fysio geeft bij tenminste 85% van de mensen supergoede resultaten! Klachtenvrij tot bijna klachtenvrij! Daar zou ik direct een afspraak maken volgende week:)
     
  13. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Meiden... probeer eens te kijken of je ook last hebt van kruisallergie. Ik heb jaren en jaren vreselijke hooikoorts en vorig jaar kreeg ik last van voedingsallergie. Hierop getest en ik bleek diverse voedingsallergieën te hebben die kruisen met de bomen/grassen. Ik eet deze dingen niet meer en raad eens? Ik lig momenteel in het gras in de pluisjes en heb nergens last van.

    Laat je goed testen en adviseren door de huisarts! Niks doen verergert de zaak alleen maar.
     
  14. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Je mag gewoon loratadine tijdens se zwangerschap. (Let wel op DESloratadine mag absoluut niet!) (je kan het nog even op fk na kijken) maar loratadine van bijvoorbeeld kV kan geen kwaad.

    Het doet niet zo veel als de gewone medicatie die ik normaal krijg van de HA, maar het scheelt wel
     
  15. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Loratadine mag je alleen maar een paar dagen gebruiken staat hier. Niet zomaar voor langere tijd.

    Screenshot_20180521-200733_Chrome.jpg
     
  16. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Ik heb loratadine van de huisarts gekregen, ik ben nog niet zwanger maar de HA zei dat dit wel mag. En mag het ook blijven gebruiken.

    Het probleem met veel allergiemedicatie is dat er te weinig onderzoek naar gedaan is bij zwangerschap. Logisch, ze mogen geen (nieuwe) levens op het spel zetten. De ‘oude’ medicatie mag vaak wel omdat daar gewoon meer bekend over is.
     
  17. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Lees de links die je eerder plaatste eens. Daar staat (met wetenschappelijke onderbouwing!) dat het geen kwaad kan. Bijsluiters zijn niet altijd de beste bron van informatie. Fabrikanten testen niet op zwangere vrouwen of vrouwen die borstvoeding geven, maar zeggen gewoon heel snel dat iets niet kan/niet veilig is omdat ze geen claims willen. Lareb zoekt uit hoe het echt zit, of stofniveau en door middel van onderzoeken naar vrouwen die de middelen gebruikt hebben.
     
  18. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Als je de artikelen leest, dan zie je dat ook daar staat dat je het beter niet langdurig kunt gebruiken:

     
  19. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ik heb ook loretadine, mag het niet langer dan 2 weken achter elkaar gebruiken. Maar meestal is 3 dagen genoeg. Werkt wel minder dan mijn normale medicijnen maar beter dan niks.
     
  20. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Maar als het goed is is ze wel opgeleid om medicatie die invloed hebben op zwangerschap (en andersom) te beoordelen. Vaak weten huisartsen juist niets van zwangerschap, dus die gaan het dan op Lareb of Farmacotherapeutisch Kompas opzoeken. Dat kun je zelf ook.
     

Deel Deze Pagina