Houtsnippers of iets anders in de tuin tegen kattenstront

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 23 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Helaas is onze tuin de buurtkattenbak. 2 katten komen hier regelmatig en zijn totaal niet bang. Nu hebben wij een stuk gras maar ook 2 grote stroken tuin met wat groen ( wat weet ik nog niet, wonen hier net, in ieder geval hortensia's). Wat kan ik om die planten doen tegen de kattenstront? Ik dacht aan houtnippers maar vinden ze dat niet fijn? Of anders steentjes ofzo? Ik wil de planten / struiken wel laten zitten. Of alles er uit en dichtzaaien? Moet zo min mogelijk geld kosten, is een tijdelijk huurhuis. Maar ik vind kattenstront zo vies helemaal met mijn dochter die overal aan zit en niet uitkijkt.
     
  2. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb net bij de action korrels gekocht met lavendelgeur. Katten zouden dat echt smerig moeten vinden. Geen idee of het helpt, maar ik wil het proberen voor mijn voortuin. Er ligt continue dikke ladingen kattenpoep :(
     
  3. Tika86

    Tika86 Fanatiek lid

    8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Lees even mee!

    Wordt er hier ook gek van. Wij hebben een klein stuk gras. Maar elke dag wel raak. Zitten nu te denken aan kunstgras.
    (iemand daar ervaring mee en katten?)
    Voor een tijdelijke huurwoning snap ik dat je een goedkope oplossing zoekt!
    Op zich een drol opruimen geen probleem mee. Maar onze hond vreet het op als die het eerder vind. En hij wordt er vaak ziek van..
     
  4. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Mijn vriend strooide altijd de inhoud van koffiefilters, en fijngemalen citroenschillen op de tuin. Hij zwoor erbij...
     
  5. fafa

    fafa Niet meer actief

    Wij hebben er ook last van. Vorig jaar cacaodoppen gestrooid en dat hielp heel goed.
     
  6. Tika86

    Tika86 Fanatiek lid

    8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Die vegen ze hier dus gewoon aan de kant:(
     
  7. Manque

    Manque Niet meer actief

    Wij hebben tegenwoordig stroomdraad op de schutting. Works like a charm....
    Voortuin krijg ik helaas niet strontvrij :(
     
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Zou mijn ooo zo leuke buurvrouw leuk vinden. Bij de kennismaking zei ze gelijk mijn katten poepen op de bak. Uh haar kat is er dus 1 van. Is zoiets duur?
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Al die huis tuin en keuken middelen hebben onze andere buren al geprobeerd. Die waren zeer blij dat wij geen katten hebben.

    Vandaar dat ik de boel wil dichtgooien. Maar kunnen bijv steentjes wel om planten heen of gaan ze dood?
     
  10. Manque

    Manque Niet meer actief

    https://www.schrikdraad-expert.nl/voor-welk-dier/katten

    Edit// je tuin moet wel echt goed omheind zijn. Dus de schutting en de poorten moeten ook aan de onderkant goed aansluiten, anders kruipen de katten er gewoon onderdoor. En dan span je het draadje aan de bovenkant over de schutting tot bv aan de schuur. Spanningsapparaatje in de schuur aan het stopcontact.
     
    iMoeder vindt dit leuk.
  11. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik lees ook mee. Hier herkenbaar probleem. Al poept er hier ook een heel onopgevoede kat ook wel eens op de tegels. Daar heb ik dus al eens in gestapt. :mad:
     
  12. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Ik lees ook mee. In onze voortuin is het regelmatig ook raak. Vind het zooo walgelijk :|
     
  13. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Mja hier poepen de buurkatten dus ook gewoon in het gras en op de tegels. Dus koffiedroes en cacaodoppen gaan niet werken. Ik heb zelf ook een kat, maar dat is een oud besje, ze komt alleen in de tuin als wij ook buiten zijn en ze komt echt geen schutting meer over. Maar het lukt haar dus ook niet meer om die katten weg te jagen en haar territorium af te bakenen. Dat vind ik eigenlijk nog het sneust.
     
  14. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Katten schijten overal. En het liefst bij een ander in de tuin uiteraard. In ons vorige huis kakten ze gewoon in het grind wat in de voortuin lag. We hebben wel eens een kat nat gegooid met water, maar het maakt allemaal niet uit Haha, net een infasie. Je jaagd er 1 weg, er komen er 10 voor in de plek terug. Zou voor schrikdraad gaan oid.

    Gelukkig hebben de meeste mensen hier in de straat hun kat gewoon op eigen perceel, zie er zelden 1 buiten lopen, alleen achter ons 1.
     
  15. maliro

    maliro Niet meer actief

    Mijn tuin is helaas ook een kattenbak. Ook op terras kakken ze. Ik heb er vorig seizoen regelmatig peper op gegooid, dat vinden ze niet fijn. Maar peper en regen is dan weer geen handige combinatie
     
  16. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Koffiedik helpt hier echt niks. Wij hebben een mooie voortuin met bloemen en struiken en mijn man haalt hem geregeld los, Dus katten houden ervan. Maar wij walgen ervan. Heb je zelf bewust geen dieren, zit je met de rotzooi ve ander.
    Een aantal buren hebben net met zijn allen platen opgehangen dat men de hondenpoep moet oppakken. Ook probleem hier. Maar twee van hen hebben een kat en vraag me af of ze zich wel realiseren dat die een ander ook overlast bezorgen.
     
    Triangel vindt dit leuk.
  17. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Ook zo fijn idd. Ze denken vast dat hun katten het netjes op de bak doen.

    Schrikdraad is idd een vd beste optie. Nadeel is dat de poort een onderkant heeft waar ze onderdoor glippen. Daar kan ik natuurlijk met mijn dochter geen draad spannen.
     
  18. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    timmer je daar toch gewoon een houten plaat tegen aan
     
    Deedee91 vindt dit leuk.
  19. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik heb altijd gedacht dat katten het netjes begraven, tot ik de tuin van mijn schoonzusje zag... Echt zo vies!
     
  20. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Wat ongelooflijk storend is dat toch!

    Ik héb zelf katten. Onze blijven in eigen tuin doordat we zelf stroom hebben..
    Ik zou toch met je buurvrouw praten hierover. Desnoods met filmpje van schijtende kat.

    1 stroomdraadje heeft geen zin. De kat moet dan nl de grond raken om aarde te maken. Je hebt dus minimaal 2 draden nodig. 1 Aarde draad en 1 stroomdraad. Ze komen er dan nog wel terugkijk makkelijk overheen. Wij hebben er dus 4.
    Ik denk dat je moet denken aan 150,- afhankelijk van de grote van je tuin. Daarbij verbruik je dag een nacht stroom.
    Het is van de zotte dat hij dit moet doen om andermans eigendom uit jouw tuin te houden.

    Het werkt overigens wel.. er is ooit 1 vreemde kat in onze tuin geweest. Hij liep al dagen over het dak. Hij is toch binnengekomen en kon er niet meer uit. Hij is erg in paniek geraakt en kon er niet meer uit. Raakte natuurlijk bij proberen steeds het stroom aan. We hebben hem de tuin uit laten gaan en ik heb hem nooit met in de buurt van ons huis gezien. Ook prima.
     
    Triangel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina