Howick en Lilli

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door maartje84, 7 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Ik vind het echt vreselijk :(
     
  2. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.263
    509
    113
    Te triest gewoon.....
     
  3. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Als de rechter 10 jaar geleden nou had mogen beslissen dat de 1e aanvraag ook de laatste was, was deze situatie helemaal niet ontstaan. En dan zullen we het maar niet hebben over de moeder die haar kinderen achter liet en het afgelopen jaar niks heeft gedaan aan het terugkeren naar hun thuisland zo makelijk mogelijk te maken.
    En ook niet over de advocaat die maar blijft aandringen op nieuwe rechtzaken ipv kijken naar het belang van de kinderen.
    Deze kinderen zijn gewoon de dupe van hun leugenachtige moeder en het falende asielbeleid hier in Nederland.
     
    TigerAngel7, blike1987, Yviev en 22 anderen vinden dit leuk.
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Helemaal mee eens! Wel heel sneu voor de kinderen. Bij wie wonen ze nu in Nederland trouwens?
     
  5. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Mee eens. Natuurlijk is het sneu voor de kinderen maar. Ik snap ook niet waarom er zo lang door geprocedeerd kan worden op iets wat vanaf het begin al kansloos is. De kinderen zijn nu de dupe van de acties van de moeder.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  6. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Zo ver ik weet een pleeggezin.
     
  7. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ze wonen nu in een pleeggezin. Het is te bizar, het kan niet, maar eigenlijk zouden we als samenleving naar alle vliegvelden van Nederland moeten gaan om het bewust vliegtuig tegen te houden... Net bij Pauw zei iemand van de politiebond dat de kans bestaat dat medewerkers van de marechaussee deze opdracht gaan weigeren. Gewetensbezwaren. Zou Rutte of Halbers dan zelf zo dapper zijn om naast die kinderen in het vliegveld te stappen om ze als oud vuil in een vreemd land achter te laten?

    Die kinderen zijn Nederlands.
    Ik vind het zo bizar dat het kriterium voor een leuk leven of een kutleven mag hebben is grofgezegd uit welke vagina je geboren wordt. Ik snap uiteraard wel dat niet de hele wereld hier naar toe kan... Maar deze kinderen kunnen niets verweten worden. De moeder kan ook niet zo veel verweten worden. Die vrouw is blijkbaar psychisch niet in orde én welke moeder wil niet de beste toekomst voor haar kinderen?
    Hadden we niet allemaal andersom als wij in die situatie hadden gezeten hemel en aarde bewogen om onze kinderen de beste toekomst te kunnen bieden? Ik walg van de internethelden die van alles roepen over die vrouw. Lekker makkelijk van ons allen om klote dingen te zeggen terwijl ons veilige en goed georganiseerde bedje in nederland staat. En mag blijven staan omdat toevallig onze ouders de Nederlandse nationaliteit hadden.

    De enige die dingen verweten kan worden is de Nederlandse staat. Ze hadden die moeder niet moeten fasciliteren in al die processen. Arme, arme kinderen.
     
    MyMiracle, Rosa5, amdaa en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik was al even bang dat ik de enige was..

    Tuurlijk is het sneu. Absoluut. Maar zoals bovenstaand, als alles gelijk goed gegaan was, dan was dit niet gebeurd.
    Dan hadden ze 10 jaar geleden in dat vliegtuig gezeten.

    Ik wens ze sterkte en hopelijk gaat alles goedkomen in armenie
     
    Syane, Madelie en Aszz vinden dit leuk.
  9. Chels89

    Chels89 Bekend lid

    22 apr 2014
    799
    128
    43
    Los van dat het voor de kinderen heel zielig is, snap ik het wel. Anders kan iedereen mega lang blijven door procederen en dan uiteindelijk zeggen, kinderen wonen hier al te lang nu dus ze kunnen blijven.
     
    Kerstster, HvO en Nellie4 vinden dit leuk.
  10. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik vind het sneu voor de kinderen, maar vooral dat hun moeder ze dit heeft aangedaan. Als ze nou de geboden hulp had aangenomen om een leven op te bouwen in Armenië dan had ze nu niet op het laatste moment een school hoeven zoeken. Ik zag een filmpje in het nieuws over een school waar hun moeder geweest zou zijn en dat zag eruit als een normale school met allemaal vrolijke kinderen. Als hun moeder ze nou Armeens had geleerd was er niets aan de hand geweest. En nu denk ik dat ze het snel op zullen pikken.
    Nogmaals ik vind het heel sneu voor ze, maar geen reden om ze een vergunning te geven. Dan moeten namelijk heel veel andere mensen nu ook ineens een vergunning gaan krijgen en dan kun je het asielbeleid net zo goed afschaffen.
     
    Juul75, PerfectLittleTwin, Syane en 9 anderen vinden dit leuk.
  11. Juud78

    Juud78 Actief lid

    5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Ik vind het vreselijk voor die kinderen. Je kunt zeggen het komt doordat de moeder steeds nieuwe procedures is gestart. Het komt doordat de Nederlandse overheid te lang doet over het behandelen van de procedures. Maar daar kunnen die kinderen allemaal niets aan doen, maar zij zijn wel de dupe. Ik dacht dat wij als volwassenen kinderen moesten beschermen...... Daar zie ik nu niets van. Ik vind het beschamend.
     
    MyMiracle, Peppabig en DastyQueen vinden dit leuk.
  12. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik krijg een melding dat ze vermist zijn.
    Dat was wel te verwachten natuurlijk..
     
  13. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    959
    113
    Vrouw
    Ik lees net dat ze weer weggelopen zijn...
    vind het sneu voor de kinderen. Moeder heeft zoals ik begrijp er alles aan gedaan om hier te blijven. Terwijl ze al in 2009 wist dat ze terug moest. Dan hadden de kinderen die toen nog klein waren niet in deze situatie gezeten. Sneu.
     
    chrystel73 en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  14. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik zag het net op fb idd.. goh, wie had dat gedacht. :rolleyes:
     
    Lieke1989 vindt dit leuk.
  15. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Het blijdt heel sneu want de enige verliezers zijn de kinderen en van mij hadden ze best mogen blijven met als eis dat moeders echt geen aanspraak krijgt meer. Maar er is nu eenmaal anders besloten door meerdere partijen. Armenie is echt niet langer onveilig. Ja economisch minder rijk dan Nederland, maar daar kijken ze uiteraard niet naar.

    Ik vraag me oprecht af of zij werkelijk de taal niet spreken aangezien die moeder de Nederlandse taal nou ook niet echt machtig is. Ik kan ook heel goed zeggen dat ik geen Duits spreek maar als puntje bij paaltje komt red ik me er echt wel mee ondanks dat het zo beperkt is.

    Volgens mij zijn er wel eens kinderen uitgezet naar minder veilige landen.

    En ik denk als ze nu na alle onrust deze kinderen wél laten blijven dat er in de toekomst altijd door middel van de media een uitzondering gaat worden gemaakt. Dit lijkt mij nou ook niet de bedoeling.

    Ik snap dat je als moeder zo lang probeert door te gaan, maar je kan je ook voorbereiden op het ergste en de kinderen dus de taal leren en de gewoontes zodat als het écht moet ze een idee hebben hoe of wat. En als je er zelf dan al een jaar woont en je krijgt van meerdere kanten hulp aangeboden, wetende dat je kinderen ook ooit die kant op zullen komen, dan pak je alle hulp die je kan. Je kan dan niet op het aller laatste moment nog een keer proberen ze in NL te laten blijven omdat jij hebt geen voorzieningen getroffen en geen hulp hebt aangenomen
     
    chrystel73, littlemunchkin, Madelie en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ben ik de enige die vermoed dat de pleegouders hier misschien wel voor hebben gezorgd? Ik denk dat ik dat wel had gedaan iig....
     
  17. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Nee ik denk dat ook. Geloof er niks van dat ze zomaar ineens weg zijn en dat niemand weet waar ze zijn.
     
  18. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    De handelingen van hun moeder maken dat zij nu slachtoffer zijn in deze hele situatie. Twee minderjarigen die hun hele leven al in NL wonen. Ik snap niet hoe je die kan uitzetten, het is niet hun schuld dat zij in deze situatie zitten maar ze worden er wel keihard voor gestraft.
     
    Colour en Riene vinden dit leuk.
  19. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Als je ze nu een vergunning geeft komt hun moeder weer hierheen want je kunt een moeder niet bij haar kinderen weghouden. Dan wordt ze dus beloond voor haar gedrag en gaan er nog meer kinderen ingezet worden om een vergunning te krijgen en dan zit je daar weer mee. Dus best lastig. Wat zou jij dan als oplossing hebben?
     
    laurazoey, PerfectLittleTwin, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina