Howick en Lilli

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door maartje84, 7 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik zeg ook dat ik daar geen pasklare oplossing voor heb. Maar kinderen sturen naar een politiek onstabiel land, waar ze nog nooit in hun leven gewoond hebben vind ik gewoon geen optie.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Dus jij wil kinderen als deze direct op het eerste vliegtuig naar Armenië zetten vanaf de rechtbank??

    Wauw, echt gewoon wauw!
     
    Anna1083 en bosi333 vinden dit leuk.
  3. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Bij echt onveilige landen zou het inderdaad niet zo moeten zijn, ben ik het mee eens. Dat zou dan per zaak gewogen moeten worden.
     
    lies276 en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  4. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Als dit rare praktijken zoals deze kan voorkomen, ja. En dan heb ik het over de eerste procedure voor de verblijfsvergunning. Niet kinderen zoals deze die al zolang in Nederland verblijven, die hebben natuurlijk wel tijd nodig om het genomen besluit te kunnen laten landen.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  5. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dat wilde Nederland jaren geleden al, maar werd en word aangevochten. ;) overigens met je eens betreffende de moeder, wanneer ze daar niet in staat zou zijn om haar kinderen te verzorgen en opvoeden dan is ze dat hier ook niet een verandering van geografische locatie veranderd immers niks aan haar gestel, tenzij dat gestel spontaan veranderd is wanneer er uitkeringen etc tegenover staan. Haar advocaat hoopt bovendien niet voor niks dat ze nu alsnog op dezelfde manier een verblijfsvergunning krijgt als haar kinderen tegenover een aanvraag en onderzoek bij/van IND.

    @tuc interview niet gezien en gehoord? Daar werd duidelijk hun mening in verkondigd. Ze mochten niet voor niks van hun advocaat niks zeggen over het hoe en wat betreffende het weglopen.
    Overigens het niet wonen in een luxe oord betekent nog altijd niet dat je het recht hebt om op deze manier naar een ‘luxe oord’ te gaan. Daar bestaan andere mogelijkheden voor die gewoon legaal zijn.
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Bij de eerste procedure ging het ook om kinderen, al dan niet veel kleiner.
    Ik ben blij dat we hier niet zo'n beleid hebben en hoop dat het er ook nooit komt.
     
    Florina vindt dit leuk.
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik heb het interview gezien. Waarom zij niks over het weglopen mochten vertellen is puur speculatie.
     
  8. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113
    En wat vinden jullie ervan dat de staatssecretaris dusdanig is bedreigd dat hij moest onderduiken en flink beveiligd wordt omdat hij volgens de wet handelde?

    Belachelijk dat je door weg te lopen, een hetze te kweken dus gewoon je zin krijgt.

    Lekker makkelijk hoor om te klagen.
    Ga dan zelf met een oplossing ben ga de politiek in

    ( Sorry moest ik echt even kwijt...)
     
    Madelie en Maev vinden dit leuk.
  9. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Dat vind ik echt heel erg. De beste stuurlui staan aan wal.
     
  10. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dat is ontzettend erg. Regels zijn regels en als je het er niet mee eens bent ga je dreigen.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  11. Anna1083

    Anna1083 Bekend lid

    21 okt 2016
    841
    323
    63
    Die kinderen maken geen misbruik.

    Regels zijn er om alles te kaderen en te sturen, maar ook om in sommige gevallen doorbroken te worden.

    Omdat andere kinderen wel terug zijn gestuurd naar onveilige gebieden betekent in mijn ogen niet dat zij daarom ook niet mogen blijven.
    We hebben het over mensenlevens! Ieder kind die onder deze omstandigheden hier mogen blijven is er nooit een te veel!

    Het is al vreselijk genoeg dat er al zoveel onschuldige kinderen weg zijn gestuurd.

    Ik geloof dat je als moeder pas gaat vluchten als de situatie echt uitzichtloos is. Anders ga je hier echt niet aan beginnen. Jarenlang in die onzekerheid en ellende.
    Iedere moeder wil toch het beste voor het kind?
    Ik denk dat velen van jullie echt geen idee hebben. Ik heb het van dichtbij meegemaakt. Je doet het niet voor je plezier. Je familie en land achterlaten voor onzekerheid en wachten.
     
    tuc vindt dit leuk.
  12. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Nee ik heb al heel vaak gezegd in dit topic dat de kinderen er niets aan kunnen doen, maar hun moeder wel. En het is echt onzin dat ik geen idee heb. Ik heb alleen een andere mening die ik volgens mij heel goed onderbouwd heb.
     
  13. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    De reden is omdat ze het weglopen nog in onderzoek hebben bij de politie.
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Nou dan is zeggen: ze mochten niet voor niks niets zeggen van hun advocaat toch speculeren over dingen die wellicht helemaal niet aan de orde zijn.
     
  15. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Er zijn er zat die het om andere redenen doen dan verblijf in een oorlogs of onveilig gebied. Zoals ook in deze case, Armenië is geen oorlogsgebied en geen onveilig gebied. Zelfs de politieke situatie die hier eerder gesteld wordt is totaal niet te vergelijken met bijvoorbeeld diegene die zich hier als politiek vluchteling aanmelden. Er zit nou eenmaal een verschil tussen Afghanistan bijvoorbeeld of Armenië net als dat er een verschil zit tussen Armenië en Nederland en dan met name het interessante gebied van de voorzieningen zoals uitkeringen etc.
    Er zijn er genoeg die het idd niet voor hun plezier doen, helaas zijn er ook zat die het niet uit strikte noodzaak doen maar omdat ze enkel groener gras zien of denken te zien (oftewel in die zin dus plezier). En die eerste groep wordt wel de dupe van die tweede. Zoals feitelijk met alle zaken worden de goede de dupe van de slechte.
    En ja vast en zeker dat iedere moeder het beste wil voor het kind, al zijn er genoeg gevallen waarbij ook dat discutabel is, maar dat betekent nog altijd niet dat je het beste alleen kunt bereiken door je niet aan de regels en wetten te houden. Ze had daar immers ook zelf aan kunnen werken, zowel in die 9 jaar dat ze hier de ene na de andere procedure opstartte met aantoonbare leugens als het afgelopen jaar dat ze daar zat met hulp notabene.
     
  16. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    En waarom denk je dat het onderzocht wordt, als hun acties zo terecht waren en door andere opgezet omdat zij zelf er niks mee te maken hadden, zoals een aantal hier dat willen laten overkomen, hebben ze daarin ook niks te vrezen toch? Ze waren als kinderen toch zo onschuldig en konden er niks aan doen?
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Uhh omdat het altijd slim is om te onderzoeken wat er gebeurd is als 2 kinderen verdwijnen, ook al komen ze weer terug?
    Of dat nu uitgeprocedeerde azielzoekers zijn of niet.
     
  18. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Je hebt vluchtelingen en je hebt mensen die zich elders willen vestigen omdat het leven daar meer te bieden heeft. Daar zit een verschil tussen.
     
    littlemunchkin, Syane, lies276 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Maar maakt dat verschil voor waar mensen recht op hebben?
     
  20. Anna1083

    Anna1083 Bekend lid

    21 okt 2016
    841
    323
    63
    Ik weet het. Sta er ook niet achter om bv een alleenstaande jongeman hier toe te laten vanwege economische redenen.
    Maar in dit geval gaat het gewoon om kinderen. Die niet om deze situatie hebben gevraagd.
    En dan heb ik zoiets, lekker interessant al die regels, het gaat nu om 2 minderjarige mensenlevens.

     

Deel Deze Pagina