Howick en Lilli

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door maartje84, 7 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Het gaat in het beginsel om een moeder en haar 2 minderjarige kinderen, niet om enkel 2 minderjarige kinderen. Die situatie ontstond doordat moeder ze achterliet om alsnog haar zin door te drijven, oftewel volledige verantwoordelijkheid van moeder, en waarom omdat moeder om economische redenen liever hier zit dan in eigen land en de boel jaren getraineerd heeft.
    Moet je in Nederland eens doen als moeder bij bijvoorbeeld een scheiding, ook wanneer dat met een geldige en aangetoonde reden is.
     
  2. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Die kinderen is natuurlijk logisch, die worden meegezeuld in een spelletje waar ze niks van snappen.
    Moeder kon zogenaamd niet voor ze zorgen want ze had psychische problemen maar nu kan ze wel Nederland komen. Dat ergert me bijzonder, er zijn namelijk mensen om minder uitgezet en die volgen wel braaf de regels. Als je maar een grote bek hebt krijg je wel wat je wil.
     
    Paardenbloem, Lieke1989, Marchella en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ik kan het niet laten. Een overzicht van hoe vaak welke staatsecretaris van welke partij zijn of haar discretionaire bevoegdheid heeft gebruikt, dus om in te grijpen op menselijke basis bij de 'rafelranden':

    "Zijn voorganger Klaas Dijkhoff (VVD, 2015-2017) gebruikte zijn bevoegdheid 240 keer, Fred Teeven (ook VVD, 2012-2015) deed het 300 keer, Gerd Leers (CDA, 2010 tot 2012) deed het 80 keer en Rita Verdonk (VVD, 2003-2006) zelfs 1100 keer, blijkt uit cijfers die RTL Nieuws onlangs opvroeg."

    VVD staatssecretarissen zijn dus ruimhartiger dan die van het CDA.
     
    Paardenbloem, Lieke1989, DastyQueen en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Goh nou heel interessant. Ik heb het toch niet specifiek over de discretionaire bevoegdheid, maar over die partij in het algemeen. Daar is de menselijkheid (behalve wanneer je veel geld hebt) ver te zoeken.
     
    Florina en Marchella vinden dit leuk.
  5. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Zo ken ik een gezin uit Congo (tenminste, dat zeiden ze, waarschijnlijk kwamen ze uit één van de buurlanden zonder oorlog) die ook uitgezet zou worden.
    En elke keer als de uitzetting gevaarlijk dichtbij kwam, was de vrouw zwanger. Uiteindelijk hebben ze een verblijfsvergunning gekregen (ik weet de redenen niet precies). Maar in totaal hebben ze 7 kinderen op aarde gezet in een paar jaar tijd. En de uitzetting was een heel groot argument voor hen om kinderen te krijgen.

    En een vriendin van mij, 20 jaar oud, had een vergunning voor de VS gekregen. Haar vriend echter niet. Zij is toen binnen een paar maanden zwanger geraakt, puur omdat haar vriend dan als vader zijnde mee mocht naar de VS.
    En iedereen, de hele buurt, wist hiervan. Om precies te zijn werd er zelfs op aangedrongen om zo misbruik te maken van het systeem. Zij woonde overigens niet in Nederland.

    Dus tja... Ik vind dat de regels best aangescherpt mogen worden. Want arme kinderen? Die kinderen zijn soms puur gemaakt voor een verblijfsvergunning!!

    En misschien klink ik nu harteloos, maar ik weet zelf goed hoe moeilijk het kan zijn. Mijn partner komt namelijk niet uit Nederland en we hebben flink moeten strijden voor zijn verblijfsvergunning. Maar ik zou nooit een kind krijgen enkel om ons doel te bereiken.
    En als hij geen vergunning had gekregen, waren we uiteindelijk in zijn land gaan wonen. Een land dat vergelijkbaar is met Armenië overigens.
    En in dat geval zouden we er voor kiezen om onze kinderwens te laten varen en bijv voor maar 1 kindje te gaan. Puur omdat we meerdere misschien niet zouden kunnen onderhouden.

    Dus ja, ouders hebben een verantwoordelijkheid en daar mogen ze zich mijns inziens best aan houden.
     
    amdaa, Paardenbloem, Marchella en 13 anderen vinden dit leuk.
  6. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    #266 NavyCrimson91, 10 sep 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2018
    Hier wil ik ook even op inhaken. Zoals ik aangaf in mijn vorige bericht: mijn partner komt uit een land als Armenië, en ik ben er voor een deel opgegroeid (ben zelf wel Nederlands).
    En in de wijk waar ik woonde, had elk gezin een zoon/dochter/broer/zus die naar het buitenland ging om asiel aan te vragen. Elk gezin.

    Op straat was het gesprek aan de orde van de dag over wie er het langst was gebleven. Wie de beste argumenten had om asiel te krijgen. De meeste belachelijke argumenten werden aangedragen zoals ziektes die ze helemaal niet hadden.
    Er werd ontzettend lacherig over gedaan. Men ging bijv naar Duitsland waar ze van te voren al wisten dat ze geen asiel kregen. Maar hé, ze kregen 200 euro leefgeld, onderdak en voedsel in Duitsland zolang de procedure liep.
    Zodra ze uitgezet werden, gingen ze weer.
    Er werd bijvoorbeeld trots verteld dat ze al 3 keer in Duitsland geweest waren.
    Voor hun was het een vorm van vakantie vieren. En stel dat je puur geluk had en wél een vergunning kreeg, nou, dan was dat natuurlijk helemaal mooi meegenomen!

    Dit klinkt misschien heel bizar, maar zo gaat het echt.
    Ik heb het met mijn eigen ogen gezien, ik heb tussen deze mensen gewoond. In bijna elk vliegtuig richting dat land, heb ik gezeten tussen groepjes mensen die uitgezet werden.

    Dus dat die vrouw uit pure wanhoop naar Nederland is gevlucht omdat ze geen enkele uitkomst meer zag?
    Neuhh, daar geloof ik niet meer zo in...

    Edit: en voor ik nu allemaal mensen over me heen krijg: ik heb het hier specifiek over landen als Armenië waar géén oorlog of direct levensgevaar is. Landen als Syrië vind ik een heel ander verhaal.
     
  7. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik vraag me vooral af hoeveel nut een rechter en zijn uitspraak nog heeft? Bizar.
     
  8. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Pff na dit verhaal mogen mensen uit veilige landen van mij per direct bij binnenkomst in Nederland weer op het vliegtuig terug. Zonder geld of wat dan ook.
     
  9. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.456
    10.657
    113
    Inderdaad. En vraag maar eens aan vrijwilligers en medewerkers van een AZC hoe het er daar aan toegaat. Vandaag nog verhalen van gehoord van een direct betrokkene. Zeer brutale mensen, die allerlei eisen hebben over bijv het eten. Die eisen in een bepaalde gemeente te worden ingeschreven want daar krijg je veel meer dan in anders gemeenten.
    En niet maar een paar rotte appels maar hele groepen die zich zo opstellen.
     
    Lisanne1811 vindt dit leuk.
  10. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Het verschil is dat wij niet aan alle mensen die hier komen omdat ze het hier beter vinden allemaal een bijstandsuitkering kunnen betalen.
     
    Lieke1989, monique7, DastyQueen en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Amen! En hier hebben wij het dus over!
     
    Syane en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  12. fanona

    fanona Bekend lid

    9 dec 2014
    892
    336
    63
    Maar dat is ook het probleem, ze vertellen natuurlijk niet dat ze economische vluchtelingen zijn, maar doen alsof ze uit een dichtbijzijnde oorlogland komen.
    Bij ons in het AZC was een keer een gevalletje, mijn oom werd uitgenodigd bij een Armeens gezin die met ons in die AZC woonde, waren bevriend. Oom komt daar aan, zitten er een stuk of 5 man (ook Armenen), heer dez huizes kende hij dus wel,maar de rest niet. En na een leuk gesprekje, vragen de heren of mijn oom ze wil vertellen over dorpen en steden van ons land, gebruikelijke woorden,zinnen (er was daar toen oorlog) en ze hadden gezegd dus dat ze uit die land kwamen en wilden voorbereid worden door mijn oom(toen was er nog geen toegang tot het internet en niet zo veel informatie te vinden, nu kunnen degene die willen,alles gewoon op internet opzoeken), voor een volgende interview. Toen mijn oom dit weigerde, werd tafel omgegooid en heel agressief gedaan, probeerden hem bang te maken e.d., maar van oom hebben ze geen info gekregen. Weet niet of ze nog een verijfsvergunning hebben gehad, nooit meer die mensen gezien en die gezin had zich min of meer verontschuldigd voor het gedrag van hun vrienden, maar we hebben er toen wel afstand van genomen.
    Kortom, er zijn er heel erg veel economische asielzoekers, die doen alsof ze politieke vluchtelingen zijn, verzamelen informatie over een bepaalde land waar oorlog woedt en doen alsof ze uit dat land vluchten.
     
    Syane en Madelie vinden dit leuk.
  13. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ja dat is waar, maar er zijn er volgens mij ook genoeg waarvan wel duidelijk is waar ze vandaan komen dus dan scheelt dat alvast. Of anders alleen een asielaanvraag indienen als je je kunt legitimeren met een officieel document (geen kopie ofzo).
     
  14. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    En dan krijg je weer van die verhalen te horen dat ze hun paspoort aan de smokkelaars moesten geven als soort borg, en die hebben ze natuurlijk nooit teruggekregen. Dus helaas, geen paspoort:rolleyes:
     
    Madelie vindt dit leuk.
  15. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Dat heb ik ook. Aan zo een uitspraak kan dus geen waarde meer worden gehangen.

    Los daarvan ben ik echt heel blij voor de kinderen dat ze hier mogen blijven en niet naar een land hoeven waar ze de taal niet kennen en nog nooit geweest zijn.
     
    lies276, Aszz en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  16. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Dan krijgen ze hier in Nederland tijd om naar de ambassade te gaan en een paspoort te regelen:thumup:
     
  17. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik weet niet hoe dat precies werkt, maar als je echt geen papieren hebt en je wilt kwaad doen kun je dus via de ambasade een hele nieuwe identiteit krijgen? Of is het niet zo simpel als ik nu denk?
     
  18. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik denk niet dat het zo simpel is. Maar als je zegt wie je bent en waar je vandaan komt en hoe je familie heet enzovoort en je staat geregistreerd kun je denk ik wel iets krijgen maar dan op je eigen naam. Stel dat ons paspoort in het buitenland kwijtraakt kunnen we toch ook naar de ambassade een nieuwe regelen. Maar dan kunnen we niet zomaar een naam verzinnen, dat werkt niet. Maargoed ik heb het nog nooit geprobeerd. Denk alleen dat er best iets mogelijk moet zijn om ervoor te zorgen dat mensen aantonen wie ze zijn en waar ze vandaan komen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  19. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.671
    33.039
    113
    Zo werkt het dus echt totaal niet! Je kunt ‘onze’ situatie niet vergelijken met die van een vluchteling in Nederland tav een identiteitsdocument. Probeer maar eens als je uit Eritrea komt om hier je papieren binnen te laten komen. En weleens vd IND gehoord? Pas als zij fiat geven komt er wellicht iets vd grond. Ambassade komt in een veel vergevorderd stadium pas aan de orde. Zeggen wie je bent... Doe maar een keer bij de IND.
    @DastyQueen: antwoord op je vraag is nee. Dat kan niet zomaar. En gelukkig maar!
     
    fanona, lies276 en DastyQueen vinden dit leuk.
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.671
    33.039
    113
    Waar ik trouwens verschrikkelijk over val is hoe de instelling Nidos werd neergezet afgelopen week. Vooral hoe één bepaalde krant erover schreef. De krant die toch door het grootste gedeelte van Nederland (dus ook de pvv’ers onder ons;)) wordt gelezen. En schreven ze het nou nog goed :rolleyes: Maar nee, ze hebben het erover dat Nidos verantwoordelijk is voor de uitzetting van de kinderen, dat voogd niet oplette enz.
    Zo creëer je dus hoe mensen gaan denken over oa Bureau Jeugdzorg en Nidos (dezelfde instelling als BJZ alleen dan voor vluchtelingen). Ik ga ervan uit dat Nidos alles heeft gedaan voor deze kinderen maar dat BJZ het voorland voor hen is...
     

Deel Deze Pagina