Howick en Lilli

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door maartje84, 7 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Hier moet ik toch even op inhaken.
    Ik heb jarenlang vrijwilligerswerk gedaan op een azc en herken dit beeld totaal niet!
    Natuurlijk zijn er raddraaiers (en dat zijn vnl mensen uit dezelfde landen), maar de meesten heb ik leren kennen als mensen met schrijnende verhalen die enorm dankbaar zijn voor de hulp die ze ontvangen.

    In mijn werk kom ik veel met vluchtelingen in contact en daarbij geldt hetzelfde.
    Vooral de Syriërs zijn vaak heel fanatiek als het op integreren en werk aankomt.
     
    Nataly1972, moielle, Huismuisie en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. lies276

    lies276 Niet meer actief

    In het azc heb ik destijds een Tibetaanse vrouw leren kennen.
    Haar asielaanvraag is afgewezen en ze is ondergedoken.
    Ze is urenlang ondervraagd door de IND over haar geboortedorp.
    Haar aanvraag is uiteindelijk afgewezen omdat ze één vraag"verkeerd" had beantwoord.
    De vraag was of er het hele jaar sneeuw lag op de top van de berg die ze vanuit haar dorp kon zien.
    Zij bleef erbij dat ze de vraag goed had beantwoord (en ik geloof haar) maar zonder pardon werd haar aanvraag afgewezen.
    Zo streng wordt je dus aan de tand gevoeld.
     
  3. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ehm ja daar heb ik zeker van gehoord. Ik snap ook wel dat de situatie anders is, voor mensen uit sommige landen,aar voor heel veel landen ook niet. Als je uit een veilig land komt kun je echt wel bij de ambassade aantonen wie je bent en een document regelen hoor. En ik had het niet alleen over vluchtelingen, ik had het over asielzoekers. Naar aanleiding van de post van @NavyCrimson91 waar zij aangeeft hoeveel mensen uit veilige landen misbruik maken van ons asielbeleid. En dan neem je Eritrea als voorbeeld, dat is nou niet bepaald een veilig land. Als mensen niet via de ambassade iets kunnen regelen kun je ze ook de tijd geven om documenten op te laten sturen bijvoorbeeld. Ik deed een suggestie om misbruik te voorkomen, @DastyQueen stelt daar een vraag over en in mijn antwoord heb ik volgens mij ook al aangegeven dat je niet een nieuwe identiteit kunt krijgen. Ik heb er ook bij gezegd dat ik niet exact weet hoe je een document krijgt en dan zeg je dat het niet zo werkt, joh :p Maar als je echt ergens vandaan komt zijn er heus wel dingen te regelen bij een ambassade hoor. Wat nou als de IND de nationaliteit niet gelooft die iemand zegt te hebben? Hoe weet je dan waar die vandaan komt? Wordt lastig terugsturen zo, dus dan kunnen mensen alsnog misbruik maken. Ze kunnen anders een legitimatieplicht doen voor mensen die uit landen komen waarvan duidelijk is dat ze dat bij de ambassade kunnen regelen. Dan kunnen mensen in ieder geval minder liegen over waar ze vandaan komen. En vergeet niet dat het natuurlijk aan de mensen zelf is om hun paspoort mee te nemen, dat vergeten ze per ongeluk expres. Ze kunnen ook nog dingen op laten sture door familie ofzo. Volgens mij moet hier iets voor te verzinnen zijn om de controle aan de voorkant strenger te maken. En er zullen vast uitzonderingen zijn, maar wedden dat Albanezen, Marokkanen, Algerijnen, Armeniërs enzovoort zo een paspoort hebben óf geen asiel meer aanvragen? Dan heb je die groep alvast.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.450
    10.651
    113
    Dat kan. Deze vrouw gaf dit wel aan. Het ligt misschien ook aan de groep die op dat moment in het AZC verblijft. Maar het is er wel degelijk.
     
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.655
    33.006
    113
    Precies!
     
    lies276 en DastyQueen vinden dit leuk.
  6. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Asielzoekers kunnen het wat dat betreft ook niet goed doen. Willen ze graag integreren, een huis en werken dan komen ze onze banen en woningen jatten, en doen ze niks dan zijn ze lui en profiteurs en blablabla. Ik denk dat iedereen zich gewoon goed moet bedenken dat iedereen graag een beter leven wil dan waar hij vandaan kwam. Of dat nou door oorlog, armoede of een leven met weinig kansen is./ En ja natuurlijk zitten er 'rotte appels' (verschrikkelijke term) tussen, maar die zijn er ook genoeg onder degenen die hier geboren zijn. Een leven opstarten in een vreemd land, met onbekende taal en andere cultuur is écht niet zo makkelijk. Ik heb 2x en vluchtelingengezin begeleid als een soort maatje en het was echt behoorlijk complex af en toe. Dat die vrouw bijvoorbeeld wel graag naar taalles wilde, maar eerst opvang moest vinden voor haar kind En dat het vervolgens maanden duurde voordat die opvang geregeld was omdat alles vanuit de gemeente heeeeel langzaam ging. En dat vragen aan buren ook niet zo makkelijk was omdat ze a) de taal niet sprak en b) de buren ook afstand hielden en geen contact zochten. Het was echt een cirkel waarin je heeeeeeel veel geduld nodig had, ik werd er echt een beetje moedeloos van af en toe. Van al dat wachten word je ook lamlendig. 'Even lekker doorpakken' was er echt niet bij
     
  7. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hier moet ik dan aan denken..
     

    Bijgevoegde bestanden:

    cowgirl80 en DastyQueen vinden dit leuk.
  8. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Maar daar gaat het hier toch helemaal niet over? Ik ben helemaal niet bang dat mensen mijn baan gaan stelen. Dat was ook niet het punt van deze discussie. Asielzoekers zijn ook gewoon mensen en daar zitten mensen bij die hard werken en mensen die dat niet doen. Ik geloof niet in hele groepen over een kam scheren dus dat doe ik ook niet. Ik vind alleen dat mensen uit een veilig land terug moeten keren naar dat land als ze zijn afgewezen.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  9. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.655
    33.006
    113
    o_O:eek::thumup:
     
  10. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik snap echt serieus niet wat je hiermee bedoelt o_O maar het zal vast niet veel goeds zijn :p
     
  11. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.655
    33.006
    113
    Dat maakt niet uit. Ik heb geen zin om op zo’n enorm verhaal in te gaan met een heleboel argumenten die ik prima zou kunnen weerleggen met kennis, ervaring en feiten. Maar daar heb ik simpelweg de energie niet voor. Vandaar het duimpje op het laatst. Ik ben er niet op uit om te rellen En dat wordt het al gauw in zo’n topic, zeker gezien je reactie...
     
  12. HvO

    HvO Niet meer actief

    Waarom dan toch iets reageren? o_O
     
    Lisanne1811 vindt dit leuk.
  13. HvO

    HvO Niet meer actief

    Er is vandaag een debat hierover toch? Iemand dat gezien?
     
  14. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik vond het het grootste deel van het topic eigenlijk een prettige discussie (toen het verhaal over de embryo's voorbij was). Ben absoluut niet uit op een rel en ik heb ook ervaring en kennis. Sorry ik begrijp echt niet waar je het idee vandaan haalt dat ik wil rellen. Waarom doe je nou zo suggestief? Ik hoef er niet met je over in discussie hoor, vind het prima, maar we kunnen toch wel gewoon respectvol met elkaar omgaan?
     
    NavyCrimson91 en HvO vinden dit leuk.
  15. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Het probleem is met name dat men aangeeft uit andere landen te komen waar het wel onveilig zou zijn. Dat zijn doorgaans dus de landen waar je niet zo je papieren van krijgt en je blij mag zijn wanneer je een geboortebewijs bij hebt. De IND moet om aan te tonen dat ze dus niet uit die landen komen en wel degelijk papieren zouden moeten kunnen krijgen/tonen bewijzen waar ze wel vandaan komen. Anders kunnen ze ze ook niet terug sturen naar het land van herkomst.
     
    Lisanne1811 vindt dit leuk.
  16. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Mooi verwoord net door Arjan Lubach!!
     
    Nellie4, cactusje en Aszz vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina