Huilen bij boertje doen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Afina80, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afina80

    Afina80 Actief lid

    17 mei 2007
    270
    0
    0
    Groningen
    Onze dochter drinkt altijd heel snel en moet daarom ook tussen het voeden door even een boer doen anders komt er na de tijd een hele klots uit.
    Alleen ik haal haar dan van de borst en als ik haar al rechter op zet begint ze al te krijsen en ook als ze op mijn schouder ligt.
    Kan ze ergens last van hebben of zal ze gewoon geen geduld hebben?

    Groetjes
     
  2. Ilse

    Ilse Lactatiekundige

    2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Afina,

    Moeilijk om iets te zeggen over wat er nu precies speelt.

    Het kan zijn dat ze gewoon boos wordt omdat ze eigenlijk verder wilde drinken.....

    Het kan dat het haar echt last geeft en dat het een onprettig gevoel geeft wanneer ze rechtop wordt gehouden.

    Je schrijft dat je dochter heel snel drinkt. Kan dat zijn omdat jij een snelle/hard toeschieten van de melk hebt?

    In dat geval kan je misschien wat meer rust in de voeding brengen als je eerst zelf met de hand/of met de kolf/ of met haar aanleggen een toeschietreflex opwekt.

    Laat dan de eerste stroom weglopen (of vang het op zodat je dat in elk geval nog hebt) als de hardste stroom weg is leg je haar aan. De voedingen zullen dan rustiger verlopen, er komt minder lucht binnen, de noodzaak om een boertje te doen tussendoor is dan ook weg. Kan ze rustig aan 1 stuk haar voeding drinken met evt de andere kant als toetje.

    Succes

    Ilse
     
  3. Afina80

    Afina80 Actief lid

    17 mei 2007
    270
    0
    0
    Groningen
    Ja het klopt dat mijn melk er eht uitspuit als ze even loslaat als ze net is gaan drinken. Ik zal proberen of het helpt als k eerst wat kolf,

    Bedankt
     
  4. Ilse

    Ilse Lactatiekundige

    2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    hallo Afina,

    En ....? Heb je al resultaat? Als het goed is moet het zeker effect hebben.

    Groetjes

    ilse
     

Deel Deze Pagina