Huis te koop zetten

Discussie in 'De lounge' gestart door Floeperd, 19 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floeperd

    Floeperd Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.017
    2.374
    113
    Vrouw
    Even een vraag...

    Wij hebben besloten ons huis te koop te zetten. Mijn vriend heeft dit 'opknaphuis' begin 2015 gekocht.

    De buurt gaat echter sindsdien zwaar achteruit. Junkies in de speeltuinen, tuig die de overhand heeft, rommel in de wijken, overlast, etc etc.

    Sinds we nu een kind hebben merken we dat we het zat zijn. Mijn dochter van 8 komt geregeld thuis omdat ze geïntimideerd wordt door kinderen, speeltuinen liggen vol glas en rotzooi en het is drama.

    Maar nu willen we ons huis verkopen en komt maandag de makelaar kijken. Echter zijn we nog niet klaar met de grote klussen.
    Lees: vloer beneden vies en vaal (massief houten vloer), trap ongeschilderd, gelig behang her en der nog van de vorige bewoonster, oprit een beetje verzakt, oude badkamer, gedateerde keuken (wel nog keurig en goede apparatuur).

    Wat kunnen wij zelf nog doen om het huis aantrekkelijk te maken voor de verkoop?

    Huis is 130m2. Eerste verdieping klaar met nieuwe vloer en 3 slaapkamers. Zolder niet, wel groot en middels vaste trap bereikbaar.

    Tips zijn welkom!!!
     
  2. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.047
    2.429
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dat klinkt niet als een prettige omgeving inderdaad.

    Lukt het niet om even in twee of drie dagen de muren te witten en vloer op te schuren/lakken?
    Dat maakt een enorm verschil.

    Misschien kun je foto's plaatsen van hoe het er nu uit ziet?
    Kunnen we mee kijken en gerichte tips geven.
    Succes met de verkoop!
     
  3. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.047
    2.429
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    dubbele post die ik niet gewist krijg.
     
  4. Keiblij

    Keiblij Actief lid

    5 nov 2011
    308
    261
    63
    De makelaar kan hier goede adviezen over geven! Wij wisten ook niet goed wat we konden doen om ons huis (nog) beter verkoopbaar te maken en de makelaar had een paar makkelijk uitvoerbare tips. Ik zou dus het bezoek afwachten.
     
    Floeperd vindt dit leuk.
  5. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Inderdaad even bezoek afwachten, kijken wat de makelaar adviseerd.
     
    Floeperd vindt dit leuk.
  6. Floeperd

    Floeperd Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.017
    2.374
    113
    Vrouw
    Toch wel! Dank je! Maar ben zo bang ze 'af te schrikken haha'
     
  7. Keiblij

    Keiblij Actief lid

    5 nov 2011
    308
    261
    63
    Toen wij ons eerste huis gingen verkopen, waren we in de veronderstelling dat we de eerste afspraak bij de makelaar op kantoor hadden... toen we daar aankwamen bleek dat zij naar ons huis zouden komen (logisch, ze wilden de waarde bepalen..). Als je dan bedenkt dat we in een oud huisje met veel achterstallig onderhoud woonden, we net een baby hadden, we allebei werkten en we te moe waren om 's avonds nog op te ruimen, kun je je misschien voorstellen wat voor 'n bende het was... Reactie van de makelaar:" oohh, daar kijken we doorheen hoor, we zijn wel wat gewend". We kregen toen gewoon wat punten die we zeker moesten aanpakken.
     
    Floeperd vindt dit leuk.
  8. Floeperd

    Floeperd Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.017
    2.374
    113
    Vrouw
    En dát is het antwoord waar ik een beetje op hoop.

    Hopelijk prikken ze er dus maandag door heen :)
     
  9. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik zou vooral een paar makelaars laten komen. Er zit een groot verschil in prijs/dienst/verkoopprijs. Zo kun je er de beste uit prikken. De makelaars kunnen je advies geven over welke punten helpen de waarde en intresten kunnen verhogen. Zo zijn er dingen die niet waarde vermeerderend zijn terwijl er sommige kleine aanpasssingen wel kijkers trekt.

    Ik weet niet of jouw vriend twee jaar terug een koopje aan het huis heeft gehad en wat jullie veranderd en opgeknapt hebben. Maar hou er rekening mee dat je in twee haar de kk er niet uit hebt en he afhankelijk van de waarde vermeerdering/vermindering een restschuld over kan houden, zeker als je aangeeft dat de wijk sindsdien achteruit gegaan is.

    Als tip wil ik je dan ook meegeven dat het verstandig is na de gesprekken met de makelaars een gesprek met een hypotheekadviseur aan te vragen. Een eerste gesprek is kostenloos. Het is goed na te kijken wat jullie minimaal voor de woning moeten krijgen om er zonder problemen vanaf te kunnen. Het zou rot zijn als jullie het verkopen en daarna problemen krijgen met het krijgen van een nieuwe hypotheek en het daardoor lastig wordt een ander huis te kopen.
     

Deel Deze Pagina