Hulp gevraagd ervaring deskundigen (ovulatie)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Bloemetje1993, 23 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetje1993

    Bloemetje1993 Niet meer actief

    Hallo dames in mijn vorige topic heb ik al veel advies gekregen. Hier al veel aan gehad.
    Mijn laatste ongesteldheid datum was 12 oktober. 3 dagen ongesteld geweest. Deze maand voor het eerst actief ovulatie testen gebruikt. Heb net weer getest de meeste verwachte dat vandaag een knaller zou zijn. Maar helaas het streepje is veel lichter.
    Heb ik dan gisteren mijn ovulatie gehad?
    Gisteren en zaterdag sowieso geklust...
    wat is jullie mening?
    De ene laatste foto is gisteravond meteen naar het testen genomen en de laatste foto is van vanochtend meteen naar het testen foto genomen...

    Zal het dan betekenen dat ik op dag 11 de ovulatie al heb. Zie handtekening voor gemiddelde cyclus.

    Zie graag reacties.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Op deze testen is geen positieve ovulatie test.
    Mss moet hij nog komen?
     
  3. Bloemetje1993

    Bloemetje1993 Niet meer actief

    Ja ik heb geen idee. Die van gister was donkerder dan de rest van alle testen. Vandaag loopt die echt weer af. Neem niet aan dat hij eerst donkerder is en dan later weer afloopt? Is het dan niet zo dat gisteren mijn ovulatie is geweest?
     
  4. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ja hoor lh fluctuaties zijn heel normaal in een cyclus.
    Pas als een ovulatie test streep net zo donker is of donkerder dan de controle lijn is hij positief.
    Gezien de lengte van jouw cyclus zou ik nog door testen tor je een positieve test krijgt.
    Mss een idee om volgende maand er ook bij te gaan temperaturen?
     
  5. Bloemetje1993

    Bloemetje1993 Niet meer actief

    Ja dat is misschien wel een goeie. Iedere ochtend zelfde tijdstip wat ik gelezen heb. En wanneer je ovulatie is stijgt het? Gebruikte jij een temperatuur app?
     
  6. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    @RoGiJuLi kun jij het uitleggen precies ik wil het niet fout zeggen.

    Volgens mij is het elke ochtend tempen voor je opstaat (dus in bed nog) ook in het weekend op dezelfde tijd.
    Veel dames hier gebruiken fertility friend.
    Ik heb nooit ovulatie testen of tempen nodig gehad maar doordat ik hier al z'n 7 jaar meedraai weet ik wel hoe het meeste werkt of waneer een ovulatie test positief is :)
     
    Bloemetje1993 vindt dit leuk.
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.580
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Elke ochtend op hetzelfde tijdstip RECTAAL meten, direct als je wakker wordt en dus niet je bed uit bent geweest.
    De dag na je eisprong zal je temp met 0.2-0.3 graden gaan stijgen en zo blijven tot je weer ongesteld wordt.

    Bij mij was het voor mijn eisprong tussen de 36.3-36.5 (basaal dus op 36.4) en na mijn eisprong kwam ik 36.7-36.8 en hoger uit.
    Als ik zwanger bleek, bleef mijn temp hoog (boven de 37.0).
    Als ik niet zwanger was, daalde mijn temp terug naar basaal op de dag dat ik ongi werd.

    Fertility Friend is idd een super programma om mee te werken. :)
     
    paula1984 vindt dit leuk.
  8. Bloemetje1993

    Bloemetje1993 Niet meer actief

    Oke top! Dankje voor je tips mocht het volgende maand nodig zijn. Kan ik gaan tempen.

    Wat zeg jij van mijn ovulatie testen?
     
  9. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Bloemetje1993 vindt dit leuk.
  10. Bloemetje1993

    Bloemetje1993 Niet meer actief

    Jij ook super bedankt...
     
    paula1984 vindt dit leuk.
  11. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Graag gedaan. Ik hoop dat je eitje gewoon nog moet komen deze maand en dat je over 16 dagen een mooie positieve test mag hebben :)
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.580
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Dat ze allemaal nog niet positief zijn.
    LH kan fluctueren, dus de ene dag witte test, dan licht streepje, dan donkerder streepje, dan weer licht streepje en 6 dagen later ineens de knaller ;);)

    Overigens springt je ei 2 dagen na je posi ovutest, dus als die donkerdere test van gisteren was en dus jouw LH piek zou zijn geweest, zou je eitje vandaag/morgen pas springen en niet gistere al ;)
     
  13. Bloemetje1993

    Bloemetje1993 Niet meer actief

    Ja dat hoop ik ook hoor! Mag van mij nu wel gebeuren.
     
  14. Bloemetje1993

    Bloemetje1993 Niet meer actief

    Ga gewoon nog ff door met testen tot ik ongesteld wordt. Dan heb ik beetje inzicht hoe het allemaal werkt in me lichaam maar ook dat zal misschien veranderen per maand?

    Ja daarom! We wachten weer rustig af hoe het verloopt... bedankt voor je berichtje
     
  15. Bloemetje1993

    Bloemetje1993 Niet meer actief

    Dames test van vandaag.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.580
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Nog negatief!
     
  17. Bloemetje1993

    Bloemetje1993 Niet meer actief

    Klopt zelf denk ik dat die streepjes en oploop toch een eisprong is geweest. Mijn afscheiding is nu dikker en witter. En die dagen was het doorzichtig.
     

Deel Deze Pagina