Hulp nodig met woonkamer indeling! Te grote bank haha

Discussie in 'De lounge' gestart door NoLu, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoLu

    NoLu Niet meer actief

    #1 NoLu, 10 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2012
    Hey,

    Wij gaan dus verhuizen alleen zit ik dus een beetje met onze bank in de maag.

    Wij hebben een grote hoekbank van de ikea ( kramfors ) van 240 x 240. Ik kom er alleen niet uit hoe we die bank moeten gaan plaatsen. Dit is de plattegrond van de beneden verdieping van ons nieuwe huis. In het smalle gedeelte ( 305 cm ) daar zit ook de tv aansluiting. Dit is trouwens een nieuwbouw woning.

    Ik heb een grotere plattegrond bijgevoegd

    http://i1135.photobucket.com/albums/m634/Rosalien_Zilstra/plattegrondbeneden.jpg

    Iemand enig idee?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Ik zou hem denk ik voor het muurtje van de trapkast zetten en de andere kant in de kamer... (weet niet goed hoe ik het moet uitleggen haha)
     
  3. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    een van deze is denk ik het makkelijkst..
     
  4. Jo85

    Jo85 Niet meer actief

    Lijkt mij ook...
    Wat kun je dan met een bank in ie maag zitten he... Wij hadden het andersom een te grote woonkamer en te kleine banken hihihi
     
  5. Ludora

    Ludora Fanatiek lid

    12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Ik zou t linker tekeningetje van mimi zeggen. Kabels kan je verleggen of draadloos...

    Maar het is wel een grote bank voor de ruimte!
     
  6. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Je zou hem ook aan de langere muur kunnen zetten...alleen maak je dan wel een soort scheiding tussen woonkamer en keuken...ligt een beetje aan je eigen smaak. Je houdt dan wel gewoon de eigen plek van de tv.
     
  7. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Ik zou de linker optie op de tekening van Mimi kiezen.
    Denk dat de rechterkant voor de deur naar de achtertuin komt? Dat je dan lastig naar buiten kunt?
     
  8. Katalaya

    Katalaya Fanatiek lid

    3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Tip: print de plattegrond van je kamer, en teken op een ander papier de meest prominente meubeltjes in dezelfde schaal.

    Uitknippen en schuiven maar!
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Die rechter redt het wel tot voor de deur (deur is ongeveer 90cm en dan nog een stukje erbij van het muurtje er naast, zeg dat er 1,5m van 5,1m afgaat, dan heb je nog ruim 3,5m over en de bank is maar 2,4m). Vind die optie ook mooier, houd je tenminste nog wat ruimte van je kamer over (en het stukje tussen bank en raam wordt anders wel heel smal, kun je ook niet lekker een tafeltje neer zetten oid dan).

    Wij hebben een soortgelijke kamer en hadden ook een soortgelijke bank, alleen bij ons zit de tuindeur in het midden (heel handig... ;))...en hebben om die reden een andere bank gekocht. ;) :D
     
  10. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    ik zeg die linker versie van Mimi
     
  11. marieke3

    marieke3 Fanatiek lid

    11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wij hebben zo'n zelfde indeling met de woonkamer. Bij ons staat de tv op een hoekkast tegen de muur van de trapkast en de bank staat voor het raam met de hoek naar het midden van de woonkamer.. Dus als je via de tuin de woonkamer in loopt loop je langs de achterkant van de bank. Daar tegenaan hebben wij de speelgoedkist gezet, zo heb je een knus woongedeelte en een speelgedeelte achter de bank voor de kinderen. Onze woonkamer is 5,5 m breed en de muur tussen het raam en de trapkast is ook 3,5 m.
     
  12. tassie

    tassie Fanatiek lid

    23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Wij hebben dezelfde indeling (ook qua formaat) én een extra uitbouw aan de achterzijde genomen. Onze woonkamer is dus nog 2 meter langer. En wij kregen er ook geen hoekbank in gepland, dus geen hoekbank gekocht. Ik ben bang dat jouw bank veel te groot is voor deze ruimte.
    Je enige optie is, mijns inziens, om hem in de hoek voor het raam te zetten en je tv aansluiting naar de overkant te verplaatsen. Of een andere bank.
     
  13. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.068
    471
    83
    Ik zou voor optie 2 gaan van Minime
     
  14. marietje85

    marietje85 Bekend lid

    2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben de zelfde indeling als jou en wij hebben onze hoekbank staan zoals in het rechter tekeningetje van Mimi.
    Het linker tekeningetje hebben we ook geprobeerd maar vond dan dat je als je de gang uit komt gelijk tegen de bank aan loopt ook was de ruimte rondom de eettafel die we tegen de lange muur hebben staan wat krap naar mijn idee.
    De televisie aansluiting hebben we verplaats naar de andere kant van de kamer de tv staat nu dus tegen de lange muur.
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zo zou ik het ook doen denk ik. Dus een L linksboven zeg maar.
     
  16. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik zou het volgens het rechter tekeningetje van mimi doen,dan snij je niet meteen je woonkamer in 2en
     
  17. NoLu

    NoLu Niet meer actief

  18. Isabel Olivia

    Isabel Olivia Niet meer actief

    Middelste zou ik doen van die 3 NoLu :)
     
  19. NoLu

    NoLu Niet meer actief

    Dit is de situatie nu. Zou niet weten waar ik in het nieuwe huis een box kwijt moet. Denk dat die maar direct naar zolder gaat. Zoontje is dan 10 maanden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    Zou de middelste van jouw tekeningen doen, box tegen de bank voor het raam..

    De tip van alles op uitknippen en dan schuiven is wel heel handig..
     

Deel Deze Pagina