Huwelijk schoonzus

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Lorena86, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ik wist niet precies waar ik het kon plaatsen. Maar het zit me toch een beetje dwars en met mijn man kan ik het er niet over hebben die vind dat ik mij aanstel....

    Tijdje terug kregen we te horen dat mijn schoonzus gaat trouwen . Hartstikke leuk natuurlijk. We hebben opzicht een goede band. Hun zijn peetouders van een van onze kinderen , we gaan regelmatig dagjes weg of samen op vakantie.

    Van de week zegt mijn man dat ik een datum moest vrij vragen want schoonzus gaat dan trouwen. Dus ik zeg oh dat is leuk enz. Maar nu komt het, ik moet vrij vragen zodat ik bij de kinderen kan zijn op dat moment want ik en de kinderen zijn Niet uitgenodigd en mijn man heeft anders niemand die op de kinderen kan passen want zijn moeder enz zijn wel bij het huwelijk.

    Ik wist even niet wat ik hoorde. En eerlijk is eerlijk heb ik nu nogal de neiging om te zeggen bekijk het even lekker en zie zelf maar hoe je het regelt. Man zegt dat ik mij niet moet aanstellen dat ik niet ben uitgenodigd. Zal dan wel een raar iets zijn maar ik vind dit nogal raar. Ik kan natuurlijk niet eisen dat ik toch uitgenodigd word maar dat mijn man het zo afwimpelt vind ik echt niet tof. En ik vind het ook erg raar dat ik niet mag komen.... wat is jullie mening hierover. Man en ik zijn trouwens al ruim 14 jaar samen dus het is niet dat ik net de nieuwe vriendin ben ofzo
     
  2. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    :eek: Jij bent niet uitgenodigd op de bruiloft van de zus van je man?!

    Nou, HEEL vreemd. Ik zou ook echt not amused zijn. Ik vind dus zeker niet dat je je aanstelt.
     
    Juul75, dds, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Uhm ja, dat vind ik raar. Ik zou ook zeggen bekijk het maar.
     
  4. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Bizar. Bij een bruiloft nodig je altijd stellen uit. Nooit maar 1 van beiden. Al helemaal niet als ze familie zijn.
     
    Simba1992 en MaMa vinden dit leuk.
  5. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Hoeveel mensen komen er? Als het alleen hun oude gezinnetje van vroeger is, dan is het niet anders. Maar als er ook maar iemand anders komt, zou ik haar persoonlijk even vragen waarom je niet mag komen.....
     
    dds, DastyQueen en Blijdorp vinden dit leuk.
  6. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Dit!
     
  7. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    en dit!
     
  8. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Nou ook niet altijd als het bv om collega's gast oid. Maar je directe familie? Nee dat kan ik idd niet begrijpen. En je dan als oppas te werk stellen? Dikke doei hoor, dat mag ze dan lekker zelf uitzoeken
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  9. Bloempje01

    Bloempje01 Fanatiek lid

    10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Nou ik had dus echt wel direct gezegd, bekijk jij het maar:D!
     
    Biny vindt dit leuk.
  10. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Heel vreemd.. Ik zou denk ik schoonzusje zelf om opheldering vragen wat nou precies de bedoeling is. Misschien heeft je man het verkeerd begrepen of is er alleen directe familie uitgenodigd zonder aanhang.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  11. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Dit is wel heel erg bijzonder!
    Trouwen ze wellicht heel klein en dat ze alleen ouders en broers en zussen erbij willen?
    Ik zou in iedergeval navraag bij schoonzusje doen!
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  12. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hier had mijn man dus ook een probleem om zomaar te zeggen dat ik mij aan stel en schoonzus werd gewoon aangesproken waarom ze het normaal vind om mij niet uit te nodigen.

    Als het bij ons zou gebeuren zou mijn man trouwens nog niet eens aan denken om toch te gaan zonder mij en zijn broer (heeft alleen broers) aanspreken dat tie normaal moet doen. ( wij zijn hier bijna 12 jaar samen)
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  13. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.010
    3.474
    113
    Vrouw
    Oké, je mag je natuurlijk nooit bemoeien met wie een ander wel/Niet moet uitnodigen. Maar dit vind ik idd wel apart (en de reactie van je man ook). Zeker als je zegt dat jullie ook dagjes weg en vakanties samen doen. Ik vind het alleen logisch als ze het met alleen ouders en broer/zus erbij willen hebben.
    Ik zou schoonzus inderdaad eens vragen wat ze van plan zijn (neutraal, niet in de aanval gaan).
     
  14. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Oh ik dacht dit gaat vast over het feit dat kinderen niet mogen komen. Dat vind ik namelijk nooit zo erg want ik vind het zelf ook fijner om een oppas te regelen en zelf onbezorgd van zon dag te genieten. En ik kan er ook in komen dst een bruidspaar geen kinderen op de bruiloft wil, dat is toch een andere dynamiek.

    Maar niet mee mogen als vrouw zijnde naar de bruiloft van je schoonzus vind ik echt mega raar!! Ik ben wel benieuwd wat daar de reden van is! Heeft je man dat wel goed begrepen? Niet dat het hem zelf makkelijker lijkt ivm oppas?

    Overigens collega’s worden vaak de partners ook niet van uitgenodigd. Vind ik ook niet gek. Maar zeker directe familie verbaasd me wel ten zeerste!
     
  15. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.891
    25.242
    113
    Huh? Jij bent niet uitgenodigd zodat je op de kinderen kan passen? Sorry maar, come again?
    Je kan toch gewoon een oppas regelen voor die dag?
     
  16. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.513
    4.575
    113
    Dit kan ABSOLUUT niet!! Dat het stel dit gaat doen kan al niet. Maar dat jouw man hierin meegaat kan zeker niet!! Jij moet je man hier eens goed op aanspreken.

    Er is natuurlijk maar 1 reactie mogelijk van jouw man. Beste broer en schoonzus ik denk dat er een vergissing is gemaakt? Ik kom natuurlijk samen met Lorena. Als dan blijkt dat broer echt de bedoeling heeft om jou bewust niet uit te nodigen zou hij moeten vragen naar de reden. Als hij bij zijn standpunt blijft zou een goede echtgnoot moeten aangeven dan ook niet aanwezig te zijn bij het huwelijk. Blijkbaar accepteert de familie zijn partner (na 14 jaar) niet.

    Er is echt geen enkel excuus te bedenken waarom je een partner van een direct gezinslid niet uitnodigd.

    De kinderen is dan nog een ander verhaal. Maar iemands vrouw niet uitnodigen kan niet. Als jouw man dit blijkbaar normaal vind zou ik vraagtekens gaan stellen bij jullie relatie TO... Hij hecht daar dan misschien niet zoveel waarde aan. En wil je niet eens verdedigen.
     
    littlemunchkin, Luuz, DastyQueen en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Niet normaal, ik zou eerlijk gezegd vooral pissig zijn op mijn man. Hij vindt het blijkbaar normaal dat hij in zijn eentje is uitgenodigd en dat jij dan wel ff vrij neemt om voor de kinderen te zorgen??? Ik zou pertinent weigeren en hem zeker minimaal een week negeren.
     
    Juul75 en Glass vinden dit leuk.
  18. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Nou, dat bedoel ik dus!
     
  19. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ik dacht ook nog even dat het een foutje was maar nee alleen mijn man is uitgenodigd want anders moeten ze iedereen gaan uitnodigen en dat word te druk.....ze doen het inderdaad klein maar de vrij nieuwe vriend van schoonmoeder is wel uitgenodigd. Ik ben gewoon echt perplex heb mijn man ook genegeerd sinds gisteren . Hij snapt werkelijk niet wat het probleem is.... Nou ik snap dus werkelijk niet wat ik nog in deze relatie doe als hij mij niet begrijpt omdat ik dit niet leuk vind.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  20. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    En ik vrij vragen omdat hij anders niet weet waar hij de kinderen moet laten ... echt niet. Ik hou zielsveel van mijn kinderen en doe alles voor ze maar die dag is het zijn probleem
     
    lorreke, DastyQueen, Robijn89 en 7 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina