Huwelijk schoonzus

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Lorena86, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dan denken we daar anders over ;)
    Mijn man en ik proberen alles samen op te lossen, dus als ik vrij moet nemen omdat hij een feestje oid heeft probeer ik dat wel. Andersom net zo. Je hebt toch een relatie samen, met elkaar en niet tegen elkaar ;)
     
    Rizzoli, dds, Marni en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Inderdaad. Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het asociaal als je familie bent, samen op vakantie gaat, peetouders vd kinderen bent, dat je ts in dit geval niet uit nodigt. Ik zou al beledigd zijn dat de kinderen niet mogen komen als neefjes en nichtjes zijnde. Laat staan dat ik zelf niet mocht komen. Ik snap het helemaal ts. Te belachelijk voor woorden.
     
    loetje, Amberxx, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Marchella

    Marchella Niet meer actief

    In andere situaties ben ik dat volledig met je eens :)
    Maar niet in de geschetste situatie van ts.
    Mijn man kon in z'on geval de hoogste boom in klimmen :oops:
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat kan allemaal best, maar verlof is ook niet oneindig toch? En ik heb bijvoorbeeld toch echt mijn vakantiedagen nodig om gewone schoolvakanties te overbruggen. Dus als mijn man dan plots daar een extra dag aan gaat toevoegen voor zijn plezier, dan verwacht ik toch echt dat hij eerst met alternatieve oplossingen qua opvang komt aandraven.
     
    Adje, Strijkkraal en Riverdale87 vinden dit leuk.
  5. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ik kan ook geen extra verlof meer opnemen. Wil ik dat wel is het of onbetaald of ik moet er weer een andere dag extra voor komen . Dus in dit geval verrek ik dat. In mijn man zijn ogen stelt het allemaal niet zo veel voor en moet ik me niet druk maken om zoiets onbelangrijks dat ik niet ben uitgenodigd. Dan is het voor mij ook niet Belangrijk genoeg om vrij te nemen
     
    suus1983, cowgirl80, Lieke1989 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Fritsie

    Fritsie Actief lid

    11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Heb niet alles gelezen, maar als antwoord op je vraag:
    Ik denk dat je het allemaal persoonlijker neemt, dan dat de bedoeling is.
    Mijn schoonzus is ook getrouwd, zonder de aanhang uit te nodigen, ik mocht dus ook niet komen. Zelf heb ik er eigenlijk nooit wat achter gezocht, haar dag, haar keuze.
    De vriendin van het broertje van mijn zwager, maakte er wel een probleem van. Uiteindelijk heeft het bruidspaar er voor gekozen om haar wel uit te nodigen om de vrede te bewaren. Maar ik kan je zeggen dat het er heel gek uitziet op de trouwfoto's. De hele groep en zij er een meter er vanaf met een donderwolk boven haar hoofd.

    Begrijp wel dat het niet leuk is hoe je man het gebracht heeft, maar dat kan je toch ook benoemen en dan is het klaar
     
    DastyQueen en amdaa vinden dit leuk.
  7. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ach ja, het is natuurlijk alleen dat nichtje dat het zei... Maar veel interesse is er niet. Scheelt wel een hoop rijden en minder kerstkaarten sturen.

    Geen vrij nemen hoor, ze bekijken het maar mooi voor die dag. Vind het echt te idioot voor woorden om de aanhang (inmiddels gewoon familie na zoveel jaar) niet uit te nodigen.
    Je man heeft een bruiloft, jij niet. Jij kan (en wil) geen vrij nemen, hij regelt het zelf. En anders blijft ie thuis.
     
    mamabri vindt dit leuk.
  8. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Sowieso vind ik ik dit niet echt onder de noemer "bruiloft" vallen, maar dan nog is dit wél een heel bijzondere situatie...

    Je gaat er regelmatig samen op uit en zelfs samen met elkaar op vakantie! Je bent al meer dan 10 jaar onderdeel van de familie.... Iedereen begrijpt toch dat dit voor een ongemakkelijke situatie gaat zorgen.... :rolleyes:

    Als ze nou even persoonlijk was langsgekomen om uit te leggen hoe, wat en waarom was de situatie misschien anders geweest, maar ik zou hier toch echt niet vrolijk van worden. Deze rare situatie verandert de familieverhoudingen voor altijd lijkt me...
     
    DastyQueen en dds vinden dit leuk.
  9. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ik heb me er verder bij neergelegd nu. Ik ga mijn energie er niet aan verspillen meer. Thnx allemaal voor jullie reacties. Doet me goed om te horen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt en hier in huis kon ik die mening moeilijk kwijt.

    Ik laat dit topic nu ook verder voor wat het is :)
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  10. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Bizar inderdaad dat je niet uitgenodigd bent. Nog vreemder vind ik dat je man niet begrijpt wat het met jou doet, dat zal al veel schelen als hij anders had gereageerd.
    Goed van je om bij je standpunt te blijven betreft oppas. Verder kun je inderdaad niet veel anders dan je er bij neerleggen.
     
    Lorena86 vindt dit leuk.
  11. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.109
    2.000
    113
    @Lorena86 Was nog wel benieuwd of je de andere aanhang had gesproken wat hij ervan vond. Ik vind echt dat je een huwelijk zo groot/klein mag maken als je wilt maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat naar zoveel jaar je man/vrouw er niet bij hoort. Klopt in mijn ogen gewoon niet als het om familie gaat. Snap dat je gekwetst bent.
     
    Lorena86 vindt dit leuk.
  12. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Nee heb ze niet meer gezien / gesproken . Dacht als ik ze toevallig tref dan had ik nog iets kunnen vragen. Maar nu gewoon besloten mijn energie er niet meer in te steken.

    Het kost me veel energie en ergernis en het veranderd niets. Ik heb het er met mijn man verder ook niet echt meer over gehad.
     
    Riverdale87, LizMe en Syane vinden dit leuk.
  13. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    #153 DastyQueen, 22 mei 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 mei 2018
    Ben nu wel nieuwsgierig hoe die dag eruit gaat zien. Is het echt klein alleen ja woord op het stadhuis of hebben ze daarna nog plannen om wat te gaan doen met de "gasten"?
    dat zou voor mij het verschil maken of ik er beledigt om zou zijn en of ik vrij zou nemen voor de kinderen. Ik vind ook dat het je mans probleem is maar in een goede relatie help je elkaar om elkaars problemen op te lossen.
     
  14. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Wat ze erna precies gaan doen weet ik niet. Ik weet alleen dat ze ook nog foto's gaan maken en ergens gaan eten enz.

    En ik blijf erbij ik ga niet verlof opnemen
     
  15. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Met de extra activiteiten erbij had ik het ook niet leuk gevonden. Blijkbaar vinden ze het toch wel bijzonder want ze gaan fotos maken en het vieren met een etentje.

    Hoe had je het gedaan als je man op jouw werkdag bijv. een bruiloft van een collega had gehad waar jij niet mee naar toe ging? Had je dan ook niet meegedacht over het kado en de opvang van de kinderen of is dat nu puur omdat je boos bent over de hele situatie.
     
  16. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Heb je helemaal goed!
     
  17. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Toch nog even een toevoeging ;). Volgens mij krijg je voor de bruiloft van je schoonzus gewoon een dag bijzonder verlof. Misschien dat je die wel kan nemen en er lekker iets voor jezelf, of samen met de kinderen, van doen :)
     
  18. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Dit klopt maar in de cao staat er wel bij: je bent verplicht de trouwceremonie bij te wonen... dus in deze situatie is dat niet van toepassing helaas.

    Niet alles gelezen maar ik denk als het allemaal "normaal" was besproken dat het al anders over kwam. Hier heb ik helaas ook op onze trouwfoto een paar mensen staat die ik er liever niet op had staan. (Waarvan er 4 van de 5 ook niet meer in beeld zijn zelfs) Maarja ze niet uitnodigen heb ik niet eens over na gedacht. Het waren op dat moment vaste partners.. (variërend van 3 tot 10 jaar)
     

Deel Deze Pagina