hydrofiel luiers

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Hanneke, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik heb een volgens mij heel dom vraagje.
    Waar gebruiken jullie hydrofiel luiers voor?
    Ik heb er namelijk 36 gekregen van mijn schoonmoeder. Maar wat moet ik hier in hemels naam mee? Kan ik er niet beter wat terug brengen ofzo? Op de uitzetlijst staat 12, dus 2 babys is 24 van die luiers had ik bedacht, vond ik ook al veel, maar vooruit. We willen trouwens wegwerp luiers gebruiken, dus daarvoor heb ik ze niet nodig.
    Groetjes Bolbuikje.
     
  2. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Op zich heb je er best wel wat nodig.... maar 36 is wel een beetje overdreven....
    Je gebruikt ze voor heel veel verschillende dingen, zoals:
    - Onder het hoofdje van je baby in bed, in de wandelwagen en in de box.
    - je gebruikt ze voor het afdrogen van je baby nadat ie in badje is geweest.
    - Je gebruikt ze om de kruiken in te draaien.
    - Je kunt ze gebruiken als spuugdoek (Hugo spuugde heel erg veel, dat we aan een kleine doekje niet genoeg hadden)

    Ik heb er zo'n 20 in de kast liggen, denk ik.
    Nu gebruik ik er niet meer zo veel, maar vooral in 't begin zijn ze wel handig...!

    Gr. Niki
     
  3. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Oh, ik zie nu dat je er 2 krijgt, dan is 36 misschien toch niet veel te veel...!
    Maar misschien dat andere dames er anders over denken... ik heb er best veel gebruikt!
     
  4. puckje

    puckje Bekend lid

    9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ik gebruik ze op het aankleedkussen (hoef je niet direct de hoes van het kussen in de was te doen), in het wiegje en de kinderwagen (Emiel ligt er met z'n hoofdje op) en voor het afdrogen. Er gaan er heel wat doorheen. Zeker als je niet iedere dag wilt wassen is het erg handig om een voorraad te hebben. Ik zou ze zeker niet terug brengen.
     
  5. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    36 is echt niet teveel hoor,zeker niet met 2 babys... ik heb ook een hele vracht en bij mij kwamen de kids maar met 1 tegelijk.
     
  6. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Okee, bedankt.
    Had echt geen idee waar ik er zo veel voor nodig zou hebben.
    Dacht afdrogen doe je met een handdoek, maar dus met zo een luier. Haha! En het bedje, box, kinderwagen enz. nooit gedacht dat ze daar ook in gelegt worden. :oops: maar ik zal ze wassen en in de kast leggen en niet terug brengen.
     
  7. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Heerlijk zo'n schoonmoeder joh!

    Die dingen gebruik je overal voor dus lekker houden hoor, hoef je ook niet zo vaak te wassen!
     
  8. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Voor twee baby's lijkt het me ook niet overdreven hoor!
     
  9. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik gebruikte ze op vakantie als dekentje, lekker luchtig en gaf toch wat warmte ;)

    Ik vindt het super handige dingen.
     
  10. mik2sept

    mik2sept Fanatiek lid

    19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    HIer vliegen ze er ook doorheen en moet echt regelmatig wassen om het bij te houden...
    Gebruik ze ook voor van alles en nog wat
     
  11. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Ik heb er 16 en dat is te kort voor 1 kind. Voor mij dan he. Ga er nog meer halen. Gebruik ze ook overal voor.
    Wat niki zeg maar zegt daar gebruik ik ze ook voor.
     
  12. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb aan 12 nét genoeg elke x.. ;)
     
  13. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Inderdaad daar gebruikte ik ze ook nog voor...!
     
  14. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb er 16 en dat vind ik genoeg.
     
  15. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    mijn dochter gebruikt ze nu als kroel hahahah dus ken er nooit te veel hebben!
     
  16. Jody79

    Jody79 Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Heerlijke dingen! Daar kan je er niet te veel van hebben ;) .
    Ik gebruik ze zelf ook. Ik was de afgelopen dagen erg ziek door een borstonstekingen en ik heb geslapen met een hydrofiel luier op mijn borst/buik vanwege het zweten en ik gebruik ze om warme lappen van te maken voor op mijn borst, daarna gebruik ik er 1 bij het kolven voor het nadruppelen en dan nog 1 om een ijspack heen voor het koelen van mijn borsten. Er gaan er wat doorheen!
    Lekker houden dus!
     
  17. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik heb er 25 En bedenk nu soms nig of dat niet wat te weinig is voor 1 beeb :)
     
  18. Juli

    Juli Lid

    20 jul 2007
    67
    0
    0
    Volgens mij kun je er inderdaad niet genoeg hebben! Heerlijk toch, als je zo zo voor van alles en nog wat van de stapel kunt trekken?

    Ik heb er 24 trouwens voor 1 beebje en vind dat net niet te weinig.
     
  19. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou, ik heb er nu in ieder geval 36 liggen, en als we t dan toch nog te weinig vinden, halen we er toch meer bij! Blijken reuze handige dingen te zijn waar je er eigenlijk niet genoeg van in huis kunt hebben, blijkt uit jullie berichten. Groetjes.
     
  20. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hehehe ik vroeg me ook al af waarom die dingen nog zoveel verkocht werden *grin*

    kende het eigenlijk alleen als "handdoek"

    en weet dat mijn broertjes vroegah.. ze ook weleens gewoon om de wegwerpluier heen hadden.
    vooral snachts was dat kennelijk handig
    (tegen knoeiluiers zegmaar)
     

Deel Deze Pagina