Hydrofiele luiers. Hoeveel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Reza2306, 23 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reza2306

    Reza2306 Actief lid

    14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    Na wat lijstjes bekeken te hebben voor de babyuitzet word ik er niet wijzer van!
    De ene lijst zegt dat je 20 hydrofiele luiers nodig hebt en de andere lijst zegt weer 6. Is nogal een verschil.
    Ik kan mij eerlijk gezegd van de eerste niet herinneren dat ik er 20 heb gehad maar 6 is ook wel weer aan de lage kant.
    Hoeveel hebben jullie er op je lijstje staan?
     
  2. Pippa02

    Pippa02 Niet meer actief

    Geen idee hoeveel we er inmiddels hebben maar worden hier veel gebruikt.

    Anders begin je toch met 10-12... je hebt ze zo bijgekocht mocht je ze veel gebruiken.
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Ik zou idd gewoon met een stuk of 10 beginnen en dan zie je vanzelf wel of het genoeg is :)
     
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Ligt er ook aan waarvoor je ze gebruikt. Ik gebruikte ze als spuugdoek, onder hoofdje in bedje en kinderwagen, 2 st voor het badje, eentje standaard in de verzorgingstas, etc. dus ik had er aan 6 echt te weinig. Ik zou ook voor een stuk of 10 gaan en dan heb je evt zo bijgekocht.
     
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik heb 3 xl hydrofiele doeken voor na het badje en douche en ik heb 15 kleine hydrofiel luiers die ik tijdens het flesje geven gebruik, tijdens de hapjes en voor het afdrogen als ik hem in de ochtend met een washandje was.
    Ik had er eerst 8, maar heb later bijgekocht... geen spijt van, want tegenwoordig gebruik ik er minstens drie op een dag.
     
  6. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Ik gebruik ze na jaren nog. Nu bijvoorbeeld op vakantie als slab bij chocoladeijs (smelt zo snel en zijn rot vlekken).

    Ik heb er standaard wel 10 in huis en met een baby wel 20/25.
     
  7. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ligt er ook aan hoe vaak je wast.
    Ik heb er een stuk of 20.
    Standaard 2 in de luiertas, 1 in de kinderwagen, 1 in de auto.
    Ik was 1x per week en dat red ik dan net.
     
  8. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ik heb er nooit meer dan 12 nodig gehad.
    Ze lagen standaard in box, bed, kinderwagen, aankleedkussen. En na 2 dagen gingen die in de was.
    Voor voeden gebruikte ik geen hydrofielen. Dus verder alleen voor afdrogen.
     
  9. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Ik had er op een gegeven moment wel 30 volgens mij. Gebruikte er bijna bij elke voeding wel eentje. En dan in bedje, kinderwagen ed ook. En had geen zin in elke dag wassen, dus dan maar gewoon een lading bij gekocht. Dan kon ik gewoon 2x in de week wassen.

    Maar ik zou er niet teveel kopen, je hebt ze snel genoeg bijgekocht als je ze nodig hebt.
     
  10. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb 12 kleine en 2 xl.
    Lijkt mij genoeg...zo gewassen en ook echt zó droog op de waslijn.
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik had er iets van 30 gekocht omdat dat hét item was, die moest je hebben, zo handig..

    Nou, ik gebruikte ze amper. Net als spuugdoekjes. Elke dag van beide 1. Met in bad gaan jouw ik hem in een xxl hydrofiel met badcape, en met de hydrofiel droog ik hem af. Ik heb nu alleen nog maar de gekleurden in gebruik, een stuk of 8.
     
  12. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    Ik hoor van veel mensen dat je er niet genoeg van kunt hebben. Maar aan de andere kant heb je (online) zo doeken bijgekocht als dat nodig is. Ik wil er 12 hebben en dan vind ik het wel prima.
     
  13. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Onze dochter had reflux en wij versleten die dingen echt per dag. Ben begonnen met 10-15 maar dat was te weinig voor ons. Heb er een stuk of 30 denk ik.
    Een stuk of 8 heb ik er nu tot 'slab' gedoopt. Die doe ik onder de slab zodat haar kleren schoon blijven ;).
    Voor de rest gebruik ik ze nog steeds op het Aankleedkussen, om af te drogen na het bad/douche.
     
  14. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik heb er een stuk of 30 en nog zijn ze wel eens op :) maar ik gebruik ze ook overal voor, tijdens het voeden, op het bedje, in de box, in de wagen, op aankleedkussen, na het badderen en ververs ze elke dag en was maar 1x per week :). MAar zou met een stuk of 10-15 beginnen. Ze zijn zo bijgekocht als je er meer wilt!
     
  15. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Bij de oudste hebben wij wel eens misgegrepen, omdat ze allemaal in de was zaten. En wij hadden er dus 60.. Maar gebruikten per voeding ook makkelijk 2 of 3 omdat dochter zoveel spuugde.

    Nu hebben we best weer een flink aantal, omdat we ze vooral in het begin ook zullen gaan gebruiken als vouwluier.
     
  16. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik had er 20. Heb ze niet 1x allemaal in de was gehad. Voor afdrogen gebruikte ik gewoon een badcape. Ik gebruikte er een stuk of 3 per dag vooral voor het flesje en als spuugdoek
     
  17. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Hier ook wel 30. Gebruikte ze overal voor en wil niet steeds wassen. Ideale dingen:)
     
  18. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook een stuk of 40 ( stuk of 20 gekregen) en ben er nu heel blij mee.
    Onze dochter spuugt veel en er gaan er gerust 3 tot 4 door op een dag. Daarnaast ligt er 1 in de wandelwagenbak en zitten er 2 in de voedingstas.
     
  19. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Dit: ik heb er nu één op het aankleedkussen boven, één op degene beneden en los er één bij voor spugen, één in de box, één tussen ons in in bed, één in de verzorgingstas, één om mee af te drogen...ik heb er veel nodig.
     
  20. Lunarosa

    Lunarosa Actief lid

    24 jul 2017
    183
    135
    43
    Vrouw
    Ik had er bij nummer 1 een stuk of 30 en vond ze onmisbaar voor mijn refluxbaby, ik gebruikte ze tot hij een half jaar oud was ook als vouwluier.
     

Deel Deze Pagina