ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.394
    1.781
    113
    Hoi allemaal,

    Ik ben Krabje, ben 35 jaar en woon in het oosten des lands.
    Ik ben de trotse mama van een prinsje van 3 jaar oud.
    We zijn zwanger geworden dmv IUI na de 2e poging. Uiteindelijk hebben we er 2,5 jaar over gedaan om zwanger te worden.

    Nu zijn we alweer sinds 2009 bezig om zwanger te worden van een 2e kindje. We hebben daarvoor 9 IUI's gehad, die allemaal mislukt zijn. Daarna verder gegaan en een ICSI indicatie gekregen.
    Dit jaar zijn we begonnen met ICSI.
    De 1e poging hebben we net voor de punctie afgebroken ivm te weinig follikels.
    De 2e poging hebben we wel een punctie gehad. Daar zijn 3 eicellen gevonden maar helaas geen bevruchting gehad.
    De 3e poging was een betere. Er zijn 10 eicellen gevonden waarvan er 4 bevrucht waren. Daarvan zijn er 2 teruggeplaatst, maar helaas zonder het gewenste resultaat.

    Nu mogen we nog 1 poging doen en we zijn aan het kijken of we hiervoor uitwijken naar Dusseldorf.

    Nu is mijn vraag:
    Hoe zit het qua verzekering?
    Hoe zit het met de eigen bijdrage?
    Kun je zo over stappen naar een andere kliniek?
    Zijn er wachttijden?
    Zijn er daar nog bijzonderheden die hier niet zijn?

    Ik hoop dat jullie mij aan deze info kunnen helpen.

    Alvast bedankt.
    Liefs Krabje.
     
  2. Majo

    Majo Fanatiek lid

    30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hoi Krabje,

    Wat ontzettend jammer (understatement) dat het nog niet wil lukken voor een brusje. Wij zijn ons nu net ook aan het oriënteren op DD.
    Wat ik inmiddels wel weet:
    - De meeste verzekeringen doen niet moeilijk als je naar het buitenland wilt. Soms staat er op de site v/d verzekering e.e.a. over en anders even bellen en vragen. Vaak willen ze dat je een schriftelijk verzoek indiend en zij dienen dan officieel weer toestemming te geven.
    - Eigen bijdrage is eigen bijdrage. Deze heb je bij bezoek aan zkh dan volgens mij gewoon altijd. Alles daarboven vergoedt ip dan de verzekering.
    - Nu liggen de bedragen voor icsi etc in DD volgens mij wel hoger dan in ned. en vergoeden verzekeringen vaak tot max. het bedrag in Ned. Alles daarboven zul je dan zelf moeten betalen (wat deze bedragen zijn weet ik (nog) niet).
    - Overstappen kan altijd. Gewoon contact opnemen met DD. W.s. moet je wel een verwijzing van je huisarts of gyn hebben en w.s. ook je medische info opvragen voor DD.
    - Volgens de site van DD zelf zijn er geen wachtlijsten.
    - Ze zijn daar sowieso verder dan in Ned. Doen bijv. ook assisted hatching. Anders even op hun site kijken?:

    IVF Düsseldorf | IVF, kinderwens, Düsseldorf, Duesseldorf, voortplantingsgeneeskunde, onvruchtbaarheid, kinderloos, inseminatie, kunstmatige bevruchting, ICSI, TESE, Nord-Rhein Westfalen, onvruchtbaar, hormoon, gynaecologie, donor, genetisch onderzoe


    Er is pas ook een DDtopic geopend zag ik....misschien dat je daar wat aan hebt? Hieronder de link:

    http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/315417-wie-eerste-keer-nov-2011-ivf-icsi-dusseldorf.html

    En dit is een link naar een oud (inmiddels gespoten) DD-topic, misschien dat je daar nog antwoorden kunt vinden:

    http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/149629-ivf-icsi-dusseldorf-wie-meer.html

    Misschien heb je hier iets aan?


    Heel veel succes in ieder geval!!
     
  3. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.394
    1.781
    113
    Majo bedankt voor je reactie. Ik ga de linkjes even lezen.
    Ik zie in je onderschrift dat je 2e poging is mislukt dooe stilstaan van emmy. Hoever was je emmy op de dag van tp?

    Liefs Krabje
     
  4. Loesie1982

    Loesie1982 VIP lid

    25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi Krabje,

    Hier ook voor de 3e ICSI poging naar DD gegaan. (inmiddels zoontje geboren)
    En voor een cryotp waar ik ook gelijk weer zwanger ben geraakt, dus ik ben meer dan positief over DD.

    - Wachtlijsten, het kan zijn dat de intakeafspraak wat langer duurt. Want dat zit wel aardig vol. Maar als je eenmaal op intake bent geweest, dan mag je gelijk starten!
    - verzekerging. ICSI kost 2300euro. exclusief medicijnen. Ook betaal je 230euro voor narcose. (punctie gaat onder narcose)
    Ik was verzekerd bij Menzis, extra verzorgd 4. Duurste pakket, maar ik kreeg het dubbele van het NL tarief (ruim 1500euro, dubbele = 3100euro) terug!
    Dus heb niks bij hoeven te betalen.
    - Je kunt kiezen voor IMSI/PICSI op de site staat wat dat inhoudt.
    - Ik heb een evaluatiegesprek aangevraagd bij vorige ziekenhuis, aangegeven dat ik naar DD wilde en toen kreeg ik papieren thuis gestuurd die ik mee kon nemen!

    Hopelijk heb je hier wat aan!

    Succes!
     
  5. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.394
    1.781
    113
    Loessie bedankt voor je info.
    Ik heb net ook gebld met de vpk van het zkh waar we nu gaan en ze geeft me het advies om idd dan naar Dusseldorf te gaan.
    Ga zo maar eens een mail sturen om een afspraak te maken voor een intake gesprek.

    We hebben wel een beetje aparte reden om naar Dusseldorf te gaan. Vorig jaar is mijn schoonzusje overleden. VAn de week zijn we naar een medium geweest en ze begon zo ineens tegen ons over een zwangerschap. Ze gaf gelijk aan dat we naar een dokter moesten, we moesten naar Dusseldorf gaan want we hadden nog maar 1 kans! Hub en ik zaten dus wel te klapperen met de oren. Maar we zijn dus nu serieus bezig om te kijken of we idd naar Dusseldorf gaan.
     
  6. Majo

    Majo Fanatiek lid

    30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Haai!! De TP dag was 5 dgn na de punctie, weet van deze keer niet eens hoeveel cellig ie was, door slechte nieuws van stilstaan vergeten te vragen. Had het al helemaal geschoten en dacht alleen maar...schiet maar op met die TP, dan kan ik zo nog met m'n dochtertje naar intocht van Sinterklaas!! Weet wel dat ze zeiden dat ze 'm niet meer dan matig konden noemen. Zal dus iets van 5 à 6 cellig geweest zijn? (maar dan dus wel al op dag 5).
     
  7. Majo

    Majo Fanatiek lid

    30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Spannend zeg!! Klinkt in elk geval veel belovend :)
     
  8. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.394
    1.781
    113
    Wij hadden de laatste icsi een tp van 2 emmy's. De tp was 4 dagen na punctie en ze zouden toen al ruim 8 cellen moeten zijn. Maar de onze waren maar 3/4 cellig. Ze liepen al 2 dagen achter in groei.
    Dus vandaar mijn vraag naar jou, want wij hadden pcies hetzelfde.
     
  9. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Hee Krabje,

    Daar was je al!:) Ik zie dat je hier wel reacties hebt gekregen, fijn.
    Hopelijk heb je er iets aan en kun je daar je keus op baseren.

    Succes & liefs!

    x Jippie
     
  10. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.394
    1.781
    113
    He Jippie, ik had de weg al gevonden. Nogmaals dank!
     
  11. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.175
    1.357
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai Krabje,

    Jouw verhaal lijkt heel erg op mijn verhaal. Ik woon ook in het oosten van het land en heb ook een zoontje van bijna 3 jaar. Van hem ben ik van de 4e IUI zwanger geraakt na 2,5 jaar.

    Ook wij waren vanaf september 2009 weer bezig voor een brusje. 6 iui's gehad en vervolgens naar Enschede doorverwezen voor IVF (zaad van man is prima, ik heb verklevingen in mijn eileiders). In Enschede kwamen ze er ook achter dat ik een hele lage eicelreserve heb en slecht te stimuleren ben. Ik had het lange protocol. Aan de pil, dan decapeptyl, vervolgens 300 menopur en maar 1 eitje. In Enschede vertelden ze me dat ze daar niks meer voor mij konden doen en dat ik daar uitbehandeld ben.

    Ik wilde me daar niet bij neerleggen en heb contact met Dusseldorf gezocht. Daar ben ik op 30 april 2011 op intake geweest en ik ben begin mei 2011 al begonnen. Daar had ik het korte protocol. Eerst ongesteld worden, dan vanaf dag 3 menopur 450 spuiten en vanaf dag 8 cetrotide erbij. Resultaat 5 eitjes die allemaal bervucht zijn en de 4e TP was raak. Mijn eerste gesprek was op 30 april en op 29 juli heb ik posistief gestest. 3 maanden later dus terwijl ik in Nederland al ruim 1,5 jaar bezig was.

    Qua verzekering. Ik zit bij Unive en daar heb ik een formulier gekregen die ik moest laten invullen en ondertekenen in Dusseldorf en toen was het geen probleem dat ik volledig in Dusseldorf liep.

    Qua kosten. Ik heb de punctie onder narcose zelf moeten betalen (ongveer €250) en de assisted hatching (€160, dit mag in nederland niet en als je bij de verzekering meld dat vergoeden ze helemaal niks meer dus let op aub). Volgens mij heb ik ook een gedeelte van de ontdooiing zelf moeten betalen omdat we uiteindelijk boven het maximale bedrag van €1750 voor IVF uit kwamen. Ik vond het goed te doen.

    Succes en als je nog meer wil weten dan hoor ik het wel.
     
  12. Majo

    Majo Fanatiek lid

    30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hoi Krabje,

    Jij de mail al gestuurd voor het intake gesprek? Ik heb zojuist gebeld met de Ned. vpk in DD om een afspraak te maken voor intake. Die wachtlijst is helaas alweer een paar maanden :(. Heb 'm maar wel gemaakt, hij staat nu voor 20 maart.... Pffff..... duurt nog even dus!! Ze vertelde wel dat ze geen wachtlijst hebben voor start met de behandeling. Dus die kan dan w.s. wel kort daarop starten! Vanavond maar eens even in overleg met manlief wat wij gaan doen intussentijd.... of wachten op DD..... of in Ned. eerst nog een icsi (de 2e).
     
  13. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.394
    1.781
    113
    Majo, nee heb nog niet gemaild. Maar als ik jouw datum zie ga ik dat maar wel doen.
    Dat we dan pas kunnen starten is voor mij/ ons geen probleem. Eerder dan maart/ april willen we toch de laatste poging niet doen.
    Ga zo maar even met hub overleggen of ik de mail moet gaan sturen.

    Nattaly: Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je in H'lo woont, ik ook...
    Bedankt voor je tip van assisted hatching.
     
  14. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.394
    1.781
    113
    Ik heb toch maar gelijk gemaild dat we graag een intake gesprek willen plannen en informatie willen en of ze ons kunnen helpen.
    Ben benieuwd...
     
  15. Amy82

    Amy82 Fanatiek lid

    22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    he Krabje, ik heb helaas geen ervaring met DD, maar wil je wel heel veel succes toewensen, en ik duim zo onwijs dat dit wel gaat lukken!!!!!!!!!!!

    ;)
     
  16. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.394
    1.781
    113
    Amy ik heb je al een pb gestuurd :D
     
  17. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.394
    1.781
    113
    Ik ben benieuwd wanneer we een datum krijgen voor intake..
     
  18. yj81

    yj81 Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Hallo allemaal,
    Wij hebben 16 februari de intake in Dusseldorf.Spannend!En daarna is er dus geen wachtlijst begrijp ik?da's mooi!
    Ik stap ook per 1 jan over naar Menzis extra verzorgd4.Anders moet je veel zelf bijbetalen,want het nederlands tarief ligt vele malen lager.Tipje mocht je over willen stappen:Verzeker je via PMA.is dezelfde verzekering maar dan collectief.Scheelt 20 euro per maand!
     
  19. anjav

    anjav Fanatiek lid

    11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik ga morgen ook bellen om een afspraak te maken in Düsseldorf!
    Het is onze 3e ICSI, en ik wil gewoon alles uit de kast halen wat mogelijk is.
    Ik ben ook wel benieuwd hoe het gaat verlopen met de verzekering hoor.
    Maar wel schrikken dat pas vanaf 20 maart je kan rekenen op een afspraak voor de intake. Maar goed, wij wilden toch niet eerder dan maart/april beginnen voor onze 3e poging, en als er geen wachtlijsten zijn, dan is het alleen maar goed.
     
  20. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.394
    1.781
    113
    Anja hoe zijn jouw 2 eerdere pogingen gegaan?

    Yj81: 16 februari duurt ook niet zo heel lang meer.
    Hebben jullie al pogingen gehad of is dit jullie 1e poging?
     

Deel Deze Pagina