Ideeën met Xenos letters voor op babykamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Luja, 5 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luja

    Luja Niet meer actief

    #1 Luja, 5 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2013
    Aangezien ik zelf niet zo Crea Bea ben, hoop ik hier op leuke tips:)

    Ik heb vanmiddag in de stad bij de Xenos van die witte letters (7 cm) gekocht met de naam die ons zoontje gaat krijgen.

    Mijn idee was om ze op de muur te plakken/hangen, klaar.
    Helaas ziet het er erg kaal uit, ze springen er niet uit
    (we hebben 3 witte muren en 1 metallic, maar vriendlief wil die muur perse leeghouden ;))

    Heeft iemand leuke tips hoe ik de letters op kan fleuren of wat ik ermee kan doen? Ik ben erg benieuwd!
     
  2. hanneke88

    hanneke88 Fanatiek lid

    3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Xenos had ook letters in felle kleuren.. deze hebben wij gehaald in het klein en in het groot de kleine letters komen op de deur en de grote letters staan op een plankje (deze letters waren precies dezelfde kleur als de gordijnen.)
     
  3. cooksie

    cooksie Bekend lid

    24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Je hebt van die plankjes bij de IKEA waar je fotolijstjes op kunt zetten, die kun je een kek kleurtje geven en dan daar de letters op zetten, dan kun je er later altijd nog wat anders bij/op zetten.

    RIBBA Houder voor schilderijen - 115 cm - IKEA
     
  4. bijoux

    bijoux Fanatiek lid

    14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    in de kleur van de metallic muur schilderen.
    en dan op de witte muur hangen :]
     
  5. missymaaike

    missymaaike Fanatiek lid

    8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    wij hebben de letters van de naam van onze kleine man eerst geschildert in de blauwe kleur van de muur en daarna heb ik ze beplakt met behang, volgende letter met een stukje stof van het rolgordijn ect.
     
  6. kelly1609

    kelly1609 Fanatiek lid

    20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    wij hebben ze groen geschilderd en op de witte muur geplakt.. (toen hadden ze nog niet de gekleurde letters)
     
  7. Lufdelefie

    3 nov 2012
    61
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb de kartonnen letters gekocht, en beplakt met behang! Zijn nog niet helemaal af maar wordt wel erg leuk!
     
  8. Lufdelefie

    3 nov 2012
    61
    0
    0
    Drenthe
    Hierbij de foto trouwens
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Pepijntje

    Pepijntje Lid

    31 okt 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb de kartonnen letters gekocht. Ik wilde ze op een plankje boven zijn bed zetten. Maar helaas waren de letters niet evengroot en was de 2e letter bijvoorbeeld groter dan de eerste. De verhoudingen klopten niet.
    Dus maar weer teruggebracht.

    Wie weet waar ik nog meer letters kan kopen?
     
  10. Bootjekatootje

    Bootjekatootje Actief lid

    23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Wij hebben de grote witte letters gekocht en die parelmoer geverfd.
     
  11. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    OEh leuk lufdelefie hoe heb je dat gedaan? Ik heb ook de kartonen letters en zat te dneken aan beplakken met cadeau papier, maar misschien beter behang nemen?
    Snij je ze uit aparte delen (voorzijde/achterzijden en de zijkanten) Of dooe je ze uit 1 deel eromheen.. loop daar nog mee te stoeien want anders zie je precies rondom zo'n naad lopen, lijkt me ook niet mooi.
    Ben ook bang dat papier door gaat schijnen. Maar misschien is beschilderen dan beter.. pfff vraagtekens hahhaha:)
     
  12. IngeM

    IngeM Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Je zou ze kunnen decopatchen. Ik decopatch alles wat los en vastzit haha. Bij de pipoos oa kun je papier en lijm kopen, tis super easy en super leuk en het resultaat is altijd mooi! Geen naden, geen gedoe, zo klaar!!
     
  13. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    decopatchen??? wat is da???:( klinkt goed zonder naden overigens

    oooow papiermacheeen :) * gegoogled ;)


    @IngeM moet je perse dat papier en die lijm nemen kun je niet gewoon ouderwets met behanglijm en cadeaupapier in stukjes op dezelfde wijze aanbrengen... dat papier is duur 3 a4tjes voor een euro ;) heb nogal een lange naam :p
     
  14. IngeM

    IngeM Fanatiek lid

    17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik zou wel dat papier nemen, het is dun maar heel stevig, het scheurt niet als het nat wordt. Het kost bij pipoos €3,50 per 3 velletjes van maat A4. de lijm is lijm en vernis in 1, je smeert het eerst op de letters, dan doe je het papier erop en een laagje lijm eroverheen en klaar. Tis even een investering misschien, maar geheid dat je meer dingen in huis vindt die je wil gaan decopatchen hihi!! Echt een verslaving!
     
  15. nataik

    nataik Fanatiek lid

    18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Heb ik ook gedaan, met de kartonnen letters.
    En is idd verslavend :D
     
  16. Luja

    Luja Niet meer actief

    Zoo wat een boel tips al, geweldig!!:)
    Ik moet me er even in verdiepen hoe het werkt om ze te bekleden en hoe decopatch werkt.
    Leuk voorbeeld kwam er ook voorbij, hebben meer meiden een foto van zelfgemaakte letters?
    Ik denk dat ik me tijdens m'n verlof heeerlijk kan vermaken met alle tips hier!
     
  17. Lufdelefie

    3 nov 2012
    61
    0
    0
    Drenthe

    Ik heb de letters inderdaad op behang neergelegd, compleet omgetrokken zodat de behang er in 1 keer helemaal om heen zat.
    Ontzettend veel werk, en zou het ook niet weer op deze manier doen haha. Het ziet er wel heel mooi uit, maar ik ben nogal een pietje precies, en het neemt echt tijd in beslag. Dat wat je bij de pipoo's kunt krijgen is ook een ideale leuke oplossing!
     
  18. Lufdelefie

    3 nov 2012
    61
    0
    0
    Drenthe
  19. Mir81

    Mir81 Bekend lid

    25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Dat was ook mijn idee :D.
     
  20. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Die RIBA plankjes van de ikea zijn te grof voor de kleine letters, ze vallen helemaal weg;) Wij willen nu voor de grote letters gaan, de gekleurde. Weet iemand daar de hoogte van? Ik kan het huis niet uit om zelf te kijken..
     

Deel Deze Pagina