Iedere dag vrijen in vruchtbare periode

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ikkeook, 13 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkeook

    ikkeook Actief lid

    12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Hoi

    Je leest op internet zo veel
    Maar iedere keer als mijn vruchtbare dagen er aan zitten te komen ben ik bang dat de zaadjes mijn eitje net missen.
    Overal lees je dat om de dag klussen voldoende is maar ja welke dagen zijn dan het beste?
    Wij beginnen al direct na mijn ongi
    Maar als mijn vruchtbare dagen er aan zitten te komen wil ik het toch het liefst iedere dag doen,
    Wie doet dit ook zo?
    En herkent dit onzekere gevoel?
    Wie is er zwanger geraakt door iedere dag te klussen rond de vruchtbare dagen?
     
  2. Marriedgirl

    Marriedgirl Bekend lid

    13 mei 2012
    585
    2
    0
    Ik snap je onzekerheid, maar aangezien sperma gemiddeld zeker 2 dagen kan overleven, is om de dag voldoende. Iedere dag vrijen kan, maar dan heb je kans dat de zaadkwaliteit iets minder is, omdat er niet genoeg tijd is een goeie nieuwe lading aan te maken! ;) Maar doe gewoon waar je je goed bij voelt, om de dag of iedere dag, je wordt vast wel zwanger! :)
     
    Zotona vindt dit leuk.
  3. ikkeook

    ikkeook Actief lid

    12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Haha ja maak me ook niet zo zeer druk over het zwanger worden daar heb ik eigenlijk wel het volste vertrouwen in maar liever gister dan vandaag nog haha
    Ja dat klopt ook heb je gelijk in maar heb het alle rondes tot nu toe om de dag geprobeerd en dan zou je zeggen je doet alles goed maar niet zwanger en dan ga ik twijfelen of het wel goed genoeg was
     
  4. MirandaV

    MirandaV Fanatiek lid

    30 dec 2010
    2.363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Wij klussen wanneer we zin hebben soms is dat iedere dag in die periode maar als ik geen zin heb gebeurd het soms ook 2 dagen niet.. Is maar net waar je jezelf goed bij voelt :)
     
  5. Tralalala

    Tralalala Fanatiek lid

    29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Als je vanaf je menstruatie netjes om de dag klust, de hele cyclus lang, dan zit je zeker wel goed hoor! Dan kunnen de zaadjes het eitje Ć©cht niet missen. Maar als jij je prettiger voelt bij elke dag klussen rondom je eisprong, dan doe je dat toch gewoon? Lekker doen wat voor jou goed voelt!
     
  6. Mimime

    Mimime Niet meer actief

    Deze maand hebben wij van dag 8 tm dag 19 elke dag geklust, maar hoeveel maanden we het zo doen weet ik niet, was er wel klaar mee op het eind hahaha!

    Kwestie van tijd tot ik ovu testen ga gebruiken en het doen als we echt zin hebben en een beetje extra bij posi testen! Of gewoon om de dag klussen!

    Maar ik heb dezelfde onzekerheid, zo bang dat de zaadjes m'n ei missen, zou wel twee keer op een dag willen, maar dat gaat nou ook weer niet gebeuren!
     
  7. MirandaV

    MirandaV Fanatiek lid

    30 dec 2010
    2.363
    10
    38
    NULL
    NULL
    Haha is denk indd beetje teveel van het goede..
    Ze zeggen dat een vrouw meer 'zin' heeft tijdens haar vruchtbare dagen.. Zelf merk ik dat wel hoor.. ik gebruik wel ovutesten en moet eerlijk zeggen als die knalpositief is dan doen we het ook wat vaker hoor.. Maar verder heb ik zoiets van als ik zin heb doe ik het .. heb ik geen zin of manlief geen zin dan ook prima :) Anders raak ik helemaal geobsedeerd door het zwanger worden :)
     
  8. Mimime

    Mimime Niet meer actief

    Nou sinds m'n spiraal eruit is en we voor een kindje gaan wordt ik bijna knetter van mezelf! Na ongi t/m eisprong heb ik niet meer 'zin' maar ben ik gewoon 'boter....' Bijna irritant hahahaha!
     
    Lady1234 vindt dit leuk.
  9. MirandaV

    MirandaV Fanatiek lid

    30 dec 2010
    2.363
    10
    38
    NULL
    NULL
    hahaha :p Nou gewoon lekker klussen zou ik zeggen!
    Wij hebben altijd al bijna elke dag seks zeg maar en af en toe niet als een van ons zich niet lekker voelt..

    Geniet er lekker van meid zwanger word je toch wel :D
     
  10. Nicole85

    Nicole85 Actief lid

    23 jan 2009
    312
    1
    0
    Iedere dag verhoog je kans niet, wat al eerder word gezegd, zaad heeft een tijd nodig om op een goed aantal te komen en in die zin zou je dus nog minder kans maken als je het iedere dag zou doen....

    Bovendien zijn er ook nog andere factoren die meespelem, zoals de rijping van je ei, uit welke eileider heet ook allemaal invloed...

    Natuur lekker zijn gang laten gaan en het komt wanneer het komt, je kan het helaas niet sneller laten gaan ;)

    Succes!
     
  11. Mimime

    Mimime Niet meer actief

    :D:D
     
  12. bdotsie

    bdotsie Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    Belgiƫ Arendonk
    Om de dag is voldoende. De zaadcellen moeten ook rijpen om sterk genoeg te zijn. Zaadcellen kunnen tot 72u na ejaculatie overleven en rondzwemmen in de bm op zoek naar dat ene mooie eitje ;) geniet ervan!
     
  13. Klein

    Klein Fanatiek lid

    4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Nou in ieder geval word hier rijkelijk geklust:D

    Ik zou zeggen, het moet ook leuk blijven!! En je moet je goed voelen.
    Maar ja ik begin pas dus wie weet denk ik daar over een half jr anders over..
     
  14. roeska123

    roeska123 Bekend lid

    28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    wij hebben ook elke dag rondom de eisprong geklust, niet zozeer voor het eitje, maar omdat we het zelf graag wilden.
    en ik was in de 1e ronde zwanger.
     
  15. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Wij beginnen net pas, ben nu net niet meer pil-ongesteld dus we kunnen nu pas beginnen, ik denk dat we het om de dag doen aangezien de zaadjes toch lang blijven overleven in de baarmoeder, elke dag is niet haalbaar, ik vind om de dag al zwaar aangezien ik lichamelijk beperkt ben, dus afwachten hoe het gaat lopen ;)
     
  16. ikkeook

    ikkeook Actief lid

    12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Haha ja geklust word er hier genoeg!
    Ja dat merk ik ook wel dat ik meer zin heb in mijn vruchtbare periode dat had ik met het gebruik van de pil niet of in ieder geval veel minder,
    Ja je leest verschillende verhalen maar het klopt volgens mij wel dat er minder zaadjes aanwezig zijn als je iedere dag klust maja als je normaal vruchtbaar bent dan maken die paar zaadjes minder ook niet uit dus laat de natuur z'n werk doen en hopelijk is deze maand net dat ene zaadje de gelukkige die n plakbaby veroorzaakt haha
     
  17. elliot

    elliot Lid

    3 mrt 2013
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi, in de maand dat ik zwanger werd hebben wij elke dag seks gehad rond mijn eisprong. Uit verschillende Amerikaanse en Engelse onderzoeken is gebleken dat - mits je partner lichamelijk in orde is en niet bijvoorbeeld traag zaad heeft - als je elke dag seks hebt tijdens je vruchtbare dagen, je de grootste kans heb om zwanger te worden. Maar goed, sperma leeft wel een tijdje (een groot deel sterft af) dus om de dag seks hebben, dan heb je ook een grote kans..

    Erg he, die twijfel en onzekerheid over wat nu het beste is.. Heb ik ook gehad. Ik zeg niet wat je moet doen, maar ik heb het zo gedaan.. Succes!!
     
  18. Cara

    Cara Actief lid

    19 jul 2012
    214
    0
    0
    Finishing operator@Pfizer
    Niel
    Wij proberen toch ook zo vaak mogelijk te klussen hoor, liefst elke dag indien mogelijk ....... we moesten het eitje maar eens missen!!;)
    Gewoon doen waar je zin in hebt, dan lukt het vast en zeker!
     
  19. ikkeook

    ikkeook Actief lid

    12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    sinds deze ronde voor het eerst na mn ongi iedere dag mn baarmoedermond gevoeld en ja hoor het klopt echt wat ze schrijven alles is nu zacht en ik heb rekbaar slijm dus dat zit wel goed nu nog een zaadje wat mijn eitje aantrekkelijk vind!! en zorgt voor een plakbaby!!
     
  20. Mimime

    Mimime Niet meer actief

    Goed bezig! Ik hou ook baarmoedermond en slijm in de gaten en daar kan ik net denk ik wel aan 'meten' wanneer de eisprong is, hoop ik dan maar hahaha!
     

Deel Deze Pagina