Bv -> fv vraagje

Discussie in 'Voeding' gestart door Wicjuh, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Het lijkt erop dat mijn productie bv achteruitloopt.
    Nu hoop ik nog even bv te blijven geven, maar zullen we ernaast fv moeten gaan geven.
    Hoe moet ik nu gaan aanhouden hoeveel fv ze mag?
    Ben echt een leek op dit gebied :oops:

    BV is natuurlijk op verzoek en de kleine meid krijgt nu 4 flessen op een dag. Heeft iemand mij uitleg hierover?

    2de vraag : Faylinn is nu 5½ maand oud, welke fv moet ik in huis halen; nog een tijdje met 0-6 maand of moet/kan ik meteen met opvolgmelk beginnen (of hoe dat heet, hihi).
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Even een vraagje... waarom heb je het idee dat het terugloopt? En waarom niet een regeldagje(s) inlassen om je productie weer op te krikken?

    Ben gewoon benieuwd, het is natuurlijk je goed recht om gedeeltelijk op flesvoeding over te stappen ;). Kijk wel uit dat je productie dan niet helemaal keldert (of als je dat niet erg vindt, dan hoef je niet uit te kijken ;)).
     
  3. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Ik sluit me aan bij de vragen en opmerkingen van Snoopy.

    Maar daarnaast zou ik zelf eerst de zuigelingenmelk van 0-6 maanden halen. Maar dat is persoonlijk! De stap van BV naar KV is best groot dus zou ik niet gelijk met opvolgmelk beginnen. Maar zoals ik zeg het is persoonlijk en een gevoel van mij. Weet niet of andere dames nog tips hebben!

    Wat betreft de hoeveelheid flesvoeding dat is een beetje afhankelijk van het je het voeden nu in gaar richten. Geef je eerst BV uit de borst en dan als je merkt dat ze niet genoeg heeft deze aanvullen met KV? of kolf je af en wil je dan mengen met KV? Of wil je eerst een voeding BV doen en dan een voeding KV? Als dat laatste het geval is dan zou ik erg denken om je productie. Bij de eerste optie zou ik gewoon een flesje klaarmaken met 150 water en 5 scheppen poeder en dan zien wat ze opkrijgt!

    Succes
     
  4. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Sorry, ik ben niet helemaal compleet geweest met mn info:

    Ik kolf fulltime al een hele tijd, zie dus ook wat ik heb aan productie en hou ook elke dag nog bij wat mn meisje binnenkrijgt.
    Ik heb al meerdere keren een poging gedaan mn productie op te schroeven met verschillende manieren (eerder een dip gehad). Is ook wel gelukt, maar nu lijkt het dus weer te kelderen.

    Pogingen om het op te krikken die werken wil ik niet (domperidon) en meer kolven (net als meer aanleggen) werkt niet of niet genoeg of ik heb er gewoon de tijd (of energie) niet voor helaas.
    Puur mama drankje heb ik geen baat bij.

    Dit even ter aanvulling!
    Bedankt voor de reacties zover, uiteraard graag nog meer :)


    En nog een vraag idd : is het verstandig te mengen met bv om haar te laten wennen aan de fv?
     
  5. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Zie nu kan ik je beter helpen want ik kolfde ook fulltime! Bij mij is de opbrengst ook langzaam aan gedaald. Zelfs al kolfde ik 12 keer daags! Dat kan dan ook he bij kolven? je bootst het drinken van je kleintje na, maar zo goed werkt het nooit! Ik wilde zelf ook nooit medicatie etc. Extra kolven lukt ook niet altijd weet ik uit ervaring. En meid je bent al 5.5 maand ver! Hartstikke knap hoor! Het kost echt veel energie weet ik.

    In dat geval zou ik je aanraden om elke fles BV aan te vullen met KV. Ja hoeveel ze dan precies moet hebben weet ik niet. Het aantal ml per kilogram werkt niet altijd en gaat niet op voor BV.

    Het mengen van BV en KV is geen probleem, tenminste hier niet! Zelf heb ik wel altijd de stelregel aangehouden als richtlijn, en wat ik tekort kwam qua BV aangevuld in het aantal cc's KV. Zou het in ieder geval wel mengen. Beter voor de darmpjes!

    Succes! Je moet maar even puzzelen welke manier het beste bij jou past.
     
  6. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Klinkt als de 6 maanden -dip. Dit komt behoorlijk vaak voor. Als je geen kv wilt geven, dan kan je het beste 2 dagen een blokvoedings sessie invoeren.Het is mij niet duidelijk of je bv geeft of bv uit de fles? Als je bv geeft, dan sowieso je borst nog nakolven tot ze goed leeg zijn. Een kolf kan echt nooit de hoeveelheden kolven die je kindje Live wel eruit haalt.

    Iedere 2 uur kolven (tot de melk niet meer stroom), eventueel 's nachts een keer de wekker zetten.

    Kinderen van 6 maanden hebben rond de 500-750 ml zuivel nodig.
     
  7. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Top, dank je wel! :thumup:
     
  8. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    @jingels : dit werkt dus niet voor mij, toch bedankt.
    Ik kolf overigens fulltime, dus ze krijgt alles met de fles.
     
  9. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Graag gedaan!
     
  10. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Petje af hoor dat je al zo'n tijdje fulltime kolft. Na 3 dagen 2 keer per dag kolven op mijn werk berg ik mijn kolf altijd graag 4 dagen op. ;)

    Maar waarom wil je geen domperidon? Ik ken echt succesverhalen over dat spul. Ik heb het zelf 3 dagen geslikt na een dipje toen ik buikgriep had. Is het vanwege de stoffen die in de melk terecht komen? Misschien kan je direct na een kolfsessie slikken, dan is het alweer uit je systeem voor de volgende kolfbeurt. Of desnoods je melk weggooien?
     
  11. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Loopt je productie erg achteruit? Als het maar om een paar cc-tjes gaat dan kun je misschien de melk geven met een speen met een kleiner gaatje. Dan doet je kindje er langer over en misschien accepteert ze dan dat je haar wat minder geeft.
     
  12. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Het gaat me idd om de stoffen die dan in de melk terecht komen.... zoals jij het zegt klinkt wel logisch eigenlijk, dat de stoffen weer uit je systeem zijn bij de volgende kolfbeurt.
    Die ga ik even ter overweging nemen!

    @ yake : nee, helaas gaat t niet om een paar cctjes. :(
     
  13. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Wat je zou kunnen doen is op het moment dat jij zelf een flesje afgekolfd geeft er zo min mogelijk in doen (dan heb je voor de andere voedingen misschien wel een volle fles) en dan je kindje het verschil live bij je laten drinken (ik weet niet waarom je kolft, misschien lukt aanleggen niet, dan mijn excuses!). Zo verhoogt je productie ook.
     
  14. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Dank je maar nee, is ook geen optie.
     
  15. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Om maar even antwoorden op je vragen te geven.... ;)

    Ik zou beginnen met flesvoeding nummer 1.

    De vuistregel met flesvoeding is 150 cc flesvoeding per kilo lichaamsgewicht.
    Je mag niet boven de 30 schepjes poeder per 24 uitkomen.
    Bij Nathan was 150cc flesvoeding per kilo te weinig. Dus wat verhoogd, ik weet niet meer precies hoeveel sorry!
    Goed naar je kindje kijken, wanneer tevreden. En als ze genoeg hebben laten ze het meestal wel staan.

    Zorg er ook voor dat je niet een te grote speen hebt, dan gaat de voeding te snel en kunnen ze zich niet voldaan voelen. Maar dat zal je vast wel weten met afgekolfde melk.

    Succes!
     
  16. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Misschien even een lactatiekundge bellen, of zij nog kolfopbrengstverhogende tips voor je heeft. Foonnummers te vinden op bvforum.nl
     

Deel Deze Pagina