Duizeligheids syndroom

Discussie in 'De lounge' gestart door Boots, 15 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boots

    Boots Actief lid

    1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Volgens mijn arts heb ik het duizeligheids syndroom. Ik krijg soms aanvallen van duizeligheid en voel me regelmatig licht in mijn hoofd. Ook heb ik veel stress gehad de afgelopen maanden. Wie is hier bekend mee en heeft misschien tips voor mij?
     
  2. Done

    Done Fanatiek lid

    5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Oke ik herken het wel (de aanvallen en duizeligheid) want dit heb ik al ruim 3 jaar,ik moet ook echt soms goed kijken waar ik loop en zonder te kijken ga ik heel de andere kant op of struikel ik direct....

    Ik ben er nooit voor naar de ha geweest maar ik hou dit topic even in de gaten
     
  3. Boots

    Boots Actief lid

    1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Mag ik vragen hoe vaak jij die aanvallen hebt? Op het moment beheerst het echt mijn leven. Nu moet ik zegen dat ik ook last heb van hypogondrie en dus van elke mug een olifant kan maken.

    Ik ben wel benieuwd hoe het bij jou is begonnen en hoe vaak je het hebt.
     
  4. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dit komt mij ook heel bekend voor... ben regelmatig licht in mn hoofd en duizelig.
    Moet dan echt gaan zitten omdat ik anders overkop ga :rolleyes:
    Hou het hier in de gaten.
     
  5. Done

    Done Fanatiek lid

    5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik had het ineesn steeds vaker zonder dat ik de reden ervan wist (zo is het begonnen)
    Ik dacht eerst dat ik me gewoon te druk maakte en mijn suiker niveau te laag was (suiker zit in mijn familie) maar na wat te eten werd het niet minder....

    Ik heb het gewoon soms al als ik mijn hoofd ineens omhoog doe van het toetsenbord naar het scherm..
    Als ik me omdraai of gewoon zonder reden....
    Het is erg lastig soms want ik vind het eng als ik het op de fiest krijg....
     
  6. Boots

    Boots Actief lid

    1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Jullie moeten eens weten hoe fijn (Niet verkeerd bedoelt hoor) het voor me is om te weten dat ik niet de enige ben.
     
  7. Done

    Done Fanatiek lid

    5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ja dat vind ik ook en ik ga het de volgende keer met mijn ha overleggen want ik wist helemaal niet dat er een sydroom was en ik dacht dat het gewoon aan suiker/ijzer te kort ofzo lag.
     
  8. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik ben twee weken geleden naar de huisarts geweest, ik had te lage bloeddruk. Het was niet gevaarlijk
     
  9. Boots

    Boots Actief lid

    1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Mijn bloeddruk, suiker , ijzer enz is allemaal goed. Het schijnt bij mij door stress te komen. We zullen het wel zien, het is i.i.g fijn te weten dat het niets ergs is.
     
  10. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik heb Jaren geleden allerlei onderzoeken gehad (neurologisch etc.) omdat ik steeds duizelig was/ben en ook flauwval zonder een aanleiding.

    Als ik op wil staan, moet ik echt op de ademhaling letten en dat het niet te snel gaat, anders is het of een tijd duizelig + zwart voor de ogen, of ik val flauw.

    Ik wil deze topic even in de gaten houden, want zoals TS schrijft, komt mij het ook bekend voor.
    Wist niet dat het een syndroom was.

    Ook hier veel stress (zit z.n. aan de oxazepam omdat het anders te hevig wordt..)
     
  11. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Mijn man heeft dit een paar maanden geleden gehad. Eigenlijk heeft hij er altijd last van gehad, maar 1 a 2 keer jaar werd het ineens heel erg. Zo erg dat hij niet kon werken.
    Hij is toen naar de huisarts gegaan en hij is toen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar is toen hyperventilatie vastgesteld. Hij heeft therapie gehad om goed te leren ademen en nu gaat het weer super. Hij heeft nergens last meer van. Zijn basisademhaling was dus al niet goed. Als je stress hebt wordt de ademhaling nog beroerder waardoor je je eigen lichaam vergiftigd.
     
  12. Boots

    Boots Actief lid

    1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Ja dat heb ik inderdaad al eens eerder gehoord. Maar hoe adem je dan goed? Heb je tips?

    Ja die heb ik ook gehad in januari, mede omdat ik niet meer sliep. Gelukkig gaat het nu redelijk zonder. :)
     
  13. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Het is belangrijk dat je vanuit je buik ademt. Mijn man heeft een doorverwijzing gehad van de huisarts voor seasartherapie. Daar heeft hij oefeningen gehad om op zijn ademhaling te letten. Misschien is dat ook iets voor jou? Mijn man ademde dus al jaren verkeerd zonder dat hij het in de gaten had.
     
  14. Sewgirl

    Sewgirl Actief lid

    16 nov 2007
    401
    0
    0
    Mijn schoonma heeft dat is echt supervervelend. Als zij zo'n aanval heeft dan kan ze eigenlijk alleen maar liggen op bed en ze komt er dan ook niet emer vanaf. Ze heeft er wel medicatie voor. Bij haar heeft het ook met haar evenwichtsorgaan te maken. Succes in ieder geval het is echt een rotaandoening.
     
  15. Daan78

    Daan78 VIP lid

    25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Mijn man is een paar jaar geleden met soortgelijke klachten naar de huisarts geweest. Bleek neuritis vestibularis te zijn (ff googlen). Hij had het niet in die ernstige mate zoals op internet staat beschreven, maar had wel last van duizeligheid, last van evenwicht (tegen dingen aanlopen) en misselijk. Bleek dit dus te zijn. Na een paar weken rust was het over.
     
  16. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    @ boots, nu jij het er toevallig over hebt.

    Ik werd een paar weken gelededen een paar keer wakker 's nachts, voelde me wel wat duizelig en heb er verder geen aandacht aan geschonken (was midden in de nacht).
    Maar toen ik wakker werd 's morgens zag ik alles kris kros door elkaar en was zoooo licht in mijn hoofd.

    Ik kon echt met moeite de trap af en dacht drink iets zoets misschien de bloedsuiker spiegel te laag. Maar toen werd de kleine wakker ben weer naar boven geklommen, maar eens boven kon ik niet meer en ik moets gaan zitten (in de kamer van Dewi). Ik voelde me zo weg zakken, maar ik hoorde de kleine wel op de achter grond.
    Toen werd ik ineens erg misselijk en moest spugen.
    Mijn man kwam van de nachtdienst thuis en zei gelijk "wow wat zie jij witjes".
    Ik heb toen geslapen tot 12.00uur en toen ging het redelijk.
    Van de huisarts heb ik tabletjes gekregen tegen duizeligheid.

    Ik heb dit nu dus wel vaker maar dan in mindere mate. Ben al bloed wezen prikken en hier kwam niks uit.

    Ik houd dit topic dus zeker even in de gaten!!!
     
  17. penelopea

    penelopea Bekend lid

    31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Mijn man heeft dit ook gehad, het was "positieduizeligheid" Hij is ervoor bij de dokter geweest, heeft oefeningen meegekregen, en langzaam werd het beter. Hij is er nu gelukkig helemaal vanaf.
    Volgens de huisarts was het een ontsteking aan het evenwichtsorgaan. Erg lastig, maar gelukkig ging het bij hem weer over.
    Hopelijk dat jullie er ook afkomen, het was bij hem erg lastig, hij mocht ook geen auto meer rijden.
     
  18. gerda79

    gerda79 Fanatiek lid

    15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    Hoi

    Kan het niet zijn dat je de ziekte van Ménière hebt,
    Veel de zelfde klachten en symptonen

    Veel sterkte ermaar misschien als je er last van hebt plat op de grond gaan liggen ogen sluiten .
     
  19. Einneh

    Einneh Fanatiek lid

    2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Ik heb ook regelmatig last van duizeligheid..... ben hier een poos geleden al mee naar de HA geweest -> bloedprikken. Het blijkt dan mijn HB wel goed is maar een ander stofje wat ook te maken heeft met het ijzergehalte in het bloed is bij mij te laag en dat veroorzaakt deze duizelingen. Hiervoor heb ik ijzertabletten gekregen maar hier kan in ivm maagklachten niet tegen, nu gebruik ik regelmatig (liefst elke dag) Roosvicee Ferro en dit helpt mij goed (als ik het tenminste regelmatig gebruik).
     
  20. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik loop er al mee rond vanaf 2005, nadat ik een zwaar autoongeluk heb gehad. Op alle gebieden onderzocht, maar er was nix te vinden.. ziekte van meniere was uitgesloten. Het kon psychisch zijn, dus op gegeven moment ben ik in therapie gegaan.. maar daar kwam wel uit dat ik te kampen had met burnout alleen de duizeligheid werd erdoor niet minder. Toch schijnt het een symptoom te zijn.. Nu heb ik het nog met vlagen.. zo erg dat ik omval, of in ergste geval echt flauw kan vallen... nu ik zwanger ben word het versterkt door lage bloeddruk.. beetje vervelend dus.
    Verder heb ik me erbij neergelegd dat ik er maar mee moet leren leven.
     

Deel Deze Pagina