Iemand ervaring met dokter Brownflessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sannie1981, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

    sannie1981 Bekend lid

    25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag dames,

    Onze dochter heeft enorm last van krampjes. ook drinkt zij haar fles best snel op. een andere speen heeft er nu al voor gezorgd dat ze iets langer over de fles doet,maar nog te snel eigenlijk. Ze laat ook veel windjes tijdens het geven van de fles,maar misschien komt dit doordat we infacol geven aan haar ivm de krampjes.

    nu kwam ik bij toeval uit op de dokter brown flessen. Iemand daar ervaring mee?

    Het staat allemaal mooi omschreven hoe het zou werken,maar ik hoor graag ervaringen van mensen en dan vooral of het kan verlichten tegen de krampjes.

    Liefs Sannie
     
  2. Lynn77

    Lynn77 VIP lid

    29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ze vanaf begin gebruikt, vind het hele fijne flessen.
    Ik heb dus geen vergelijkings-advies want heb nooit andere flessen gebruikt.
     
  3. sannie1981

    sannie1981 Bekend lid

    25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lynn77;

    Waarvoor gebruikte jij deze flessen? Ook ivm krampjes of zo maar??

    Liefs Sannie
     
  4. Confidence

    Confidence Fanatiek lid

    5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Ik heb ook de Dr Brown gehad ( en nog steeds)
    Ik heb af en toe eens een andere fles geprobeerd, maar steeds weer terug naar Dr Brown.
    Ik heb de speen 1 heel lang gebruikt en dan de fles strak dicht draaien.
    Daarmee regel je hoe snel de fles leeg gaat.
    Ik zou nooit meer anders willen.

    En hij trekt geen valse lucht, en dat veroorzaakt immers ook krampjes.
     
  5. sannie1981

    sannie1981 Bekend lid

    25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet iemand waar die dr Brown flessen te koop zijn? Of zijn ze alleen via internet te bestellen???
     
  6. Marlous28

    Marlous28 Fanatiek lid

    5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    De prenatal en de etos verkoopt ze. Ik heb ze ook een tijd gebruikt. Ben nu sinds een paar dagen weer over op de Difrax fles omdat ze constant in slaap valt tijdens de fles. Zelfs met speen 2.
    Maar voor mijn gevoel had ze minder last van krampjes.
     
  7. sannie1981

    sannie1981 Bekend lid

    25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Marloes;

    Is de difraxfles ook tegen krampjes of niet? Wij hebben nu aventflessen,maar wel met een difrax speen erop. En welke difraxfles gebruik je dan??

    Liefs Sannie
     
  8. Marlous28

    Marlous28 Fanatiek lid

    5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik gebruik nu de smalle s fles en werkt ook tegen de krampjes. Maar gelukkig heeft ze hier bijna geen last meer van krampjes en of dat nou door de flessen komt....

    Jij gebruikt nu Avent flessen met een brede speen? Ik heb nl. nog een dr browns fles met een brede speen en als je wilt kan je die wel overnemen voor een leuk prijsje. hij is slechts een paar slokjes gebruikt maar ze kon er niet uit drinken.
     
  9. Lynn77

    Lynn77 VIP lid

    29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    nog voordat mijn dochter geboren werd had ik al zoveel positieve verhalen gelezen ivm krampjes enzo dat ik dus al bij voorbaat deze fles heb gekozen.
    systeem werkt heel fijn, nooit lekken gehad en krampjes ook weinig, ze hebben het altijd wel iets omdat de darmen zich moeten ontwikkelen natuurlijk he, maar met deze fles had ik in ieder geval geen last van dat ze lucht binnen kreeg ofzo.
     
  10. Lynn77

    Lynn77 VIP lid

    29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    dr. brown zijn ook bij prenatal en etos te koop. Prenatal verkoopt ook de brede hals flessen en spenen.
     
  11. sannie1981

    sannie1981 Bekend lid

    25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is het voordeel van de brede hals flessen??
     
  12. Fransa

    Fransa Niet meer actief

    Hier geen goede ervaringen met deze fles. De speen was voor mijn zoontje veel te klein. Hij had erg last van krampjes en dronk z'n flessen slecht en dus uiteindelijk het ook maar met de dr. Brown fles geprobeerd omdat ik overal zulke goede verhalen las. Nou, hier issie na een dag alweer in de kast verdwenen want het was echt helemaal niets. Hij liep alle melk er langs lopen en hapte nog steeds veel lucht omdat de speen gewoon niet geschikt voor hem was.

    Ik gebruik nu de Dodie MAM flessen, erg fijn! Maar volgens mij zijn die niet in NL te koop....
     
  13. Biccy

    Biccy Fanatiek lid

    28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Wij begonnen met Avent flessen, wat een drama was dat. De melk liep er continu naast, en hij kreeg veel te veel lucht binnen, dronk veel te snel! Stikte steeds zowat :( Heel naar om te zien.

    Overgestapt naar Dr Browns, eerst maar 1 fles aangeschaft om te testen en dat ging gelijk super. Hij krijgt bijna geen lucht binnen en drinkt langzamer, ik vind het echt heerlijke flessen :)

    Ik denk dat het gewoon puur toeval en geluk was dat hij het zo goed op deze fles/speen doet. We hadden ook eerst bv de Tommee Tippee kunnen proberen, wie weet was dat ook goed gegaan. Is gewoon een kwestie van testen en kijken welke werkt :)
     
  14. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier nog een zeer tevreden baby & mamma van de dr browns flessen. Wij zijn begonnen met Tommee Tippee. Voor ons een ramp, mijn zoon dronk hem leeg in 5 minuten en zoog deze volledig vacuüm. Zelfs als de dop zo los zat dat hij ging lekken.

    Een fles te leen gehad van een vriendin, de smalle variant, en we waren direct om. Rustiger drinken, geen vacuüm en geen krampjes meer.
     
  15. Jasminum

    Jasminum Fanatiek lid

    16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Hier hielp de difrax ook niet... Dr Brown fles aangeschaft en meteen erg succesvol!! Super flessen. We gebruiken ze nog steeds!
     
  16. sam32

    sam32 Bekend lid

    14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind het ook super flessen! Wij hadden ze op aanraden van de kraamverzorgster gekocht. In combinatie met sab simplex druppels heeft mijn mannetje sinds die tijd geen last meer van kraniger gehad!
     
  17. diddi

    diddi Bekend lid

    1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn ook de dokter brown flessen na een paar dagen gaan gebruiken. De kraamhulp kwam met het advies van deze flessen! Wij vonden dit hele goede flessen. Onze dochter kreeg veel ucht binnen en met deze niet!
    Via internet hebben wij ze gekocht!
     
  18. Karinnetje82

    Karinnetje82 Bekend lid

    9 jan 2008
    537
    0
    0
    hier helemaal blij met deze flessen. Bij mijn 1ste zoontje kon ik een winkel beginnen in flesjes en spenen zoveel verschillende had ik in huis. Toen eerst de avent flessen geprobeerd daarna de difrax, toen toch maar weer terug op de avent.

    Toen ik zwanger was van mijn 2de zoontje dacht ik dit overkomt me niet meer! Ik ben toen veel gaan zoeken en vergelijken op internet en kwam op deze flessen uit. Ik gebruik ze vanaf het begin en het ging gelijk helemaal goed, ben er echt super tevreden over. Alleen nu even de laatste paar avonden valt hij elke x in slaap met speen 1 en speen 2 gaat veel te snel, daar moet ik even wat op verzinnen maar de voedingen overdag met speen 1 gaan verder perfect.
     
  19. Vosjejemi

    Vosjejemi Bekend lid

    24 jun 2011
    760
    1
    0
    ik vind de dr Brownflessen ook heel goed.
    Vanaf het begin gebruikt, hij dronk er ook fijn rustig aan.

    Ik gebruik nu ook de brouwn en afnetoe een difrax.
    maar de Difrax lekt veel vind ik..

    Je moet denk ik, gewoon even kijken wat je kindje wilt.
    ieder kindje wil wat anders.
     
  20. sannie1981

    sannie1981 Bekend lid

    25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

    Ik heb eergisteren zo'n dokter Brown's fles aangeschaft, maar tot nu toe niet tevreden. Of het wat voor de krampjes doet weet ik niet,maar het probleem is dat onze dame deze fles echt veel te snel leeg drinkt. ik heb de fase 1 speen met fles genomen. 10 minuten en dan is de fles leeg.

    wat moet ik doen? weer een andere fles proberen met andere spenen???

    heeft difrax flessen met spenen waardoor ze echt langzaam drinken??

    Liefs Sannie
     

Deel Deze Pagina