Iemand ervaring met pakketje verzenden via DHL

Discussie in 'De lounge' gestart door siriel, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Ik heb iets verkocht op marktplaats, en verzend altijd met post nl.
    Deze mevrouw vroeg of ik het via DHL wil versturen, dat is goedkoper.
    Hier zit een DHL punt dus op zich geen enkel probleem.
    Hij moet naar een DHL punt bij haar in de buurt (adres heb ik gekregen)

    Hoe gaat dit voor de rest in zijn werk, ik maak het pakketje klaar, met het adres van het afleverpunt van DHL (moet haar eigen adres er ook bij vermeld? Dit gaf ze mij nml wel)
    Hoe krijgt zij een mailtje of sms van DHL? Moet ik dat ergens doorgeven, ik heb haar mailadres ook gekregen.

    Ik zag dat je ook online je pakketje klaar kunt maken, en met ideal kunt betalen, maar ik neem aan dat je dan een sticker moet uitprinten ofzo?
    Ik heb geen printer, dus gewoon DHL adres er opschrijven, en dan bij DHL afgeven?

    Iemand enig idee hoe het exact werkt..
     
  2. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Ik had eerst ook geen printer. Dan maakten ze het pakketje bij het DHl punt in orde.
    Is wel duurder dan.

    Anders misschien bij een bibliotheek/vrienden/familie uitprinten?
    Dan moet je gewoon naar DHL for you. Daar volg je gewoon de stappen. En dan idd uitprinten op het pakket plakken en naar het DHL punt brengen.

    Ik doe het nu ook vaker via DHl omdat het goedkoper is.
     
  3. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Ik heb begrepen dat het van DHl naar DHL sowieso 4 euro is, ik kan het pakketje toch kant en klaar daar afleveren, en daar alleen nog de verzendkosten betalen, of zie ik het verkeerd:(
     
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    #4 Damay77, 10 nov 2014
    Laatst bewerkt: 10 nov 2014
    via dhl for you moet je inderdaad een etiket met haar adres uitprinten en op je pakket plakken. dus niet die van de winkel. dat komt erop te staan dmv een barcode dacht ik. op de site moet je je eigen adres doorgeven en je mail adres en haar mail adres. zij krijgt dan een mail dat ze een pakketje op kan halen en jij dat het opgehaald is. daarna lever je het in bij het dhl punt. maar ik weet eerlijk gezegt niet hoeveel het kost als je het bij een dhl punt laat adresseren. dacht wel dat dat iets duurder was. maar hoeveel?
    er staat alleen op de site dat je daar de zending moet betalen. dus zal wel gewoon die 4 euro zijn en meer niet..
     
  5. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    dat kan ja. staat op de site:)
     
  6. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Dat uitgeprinte etiket, moet dat een speciaal sticker etiket zijn, of mag je gewoon op normaal papier uitprinten, en er opplakken?
    Neem aan van wel toch.. Volgens mij is het gewoon 4 euro op het dhl punt wat ik op de site van dhl op kan maken iig.
    Ben er nog niet bekend mee..;)
     
  7. Nogablokje

    Nogablokje Niet meer actief

    Niet bekend met DHL , wel met Kiala.

    Bij Kiala is het 3,95. Dit is zoveel goedkoper dan post nl omdat je zelf het etiket enzo print. Zo is het mij tenminste uitgelegt bij Kiala..

    Ik doe het altijd gewoon op papier uitprinten en dat op de doos plakken met tape waar je ook de doos mee dicht plakt!
     
  8. senso

    senso VIP lid

    31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Gaat het toevallig over een vuilnisauto van Playmobil? :D
     
  9. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    eh nee, haha verwacht jij ook een pakketje:D
     
  10. Sic

    Sic Bekend lid

    17 dec 2010
    777
    691
    93
    Dan gok ik toch op schoenen maat 25 ;)
     
  11. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Nope.. niets in die richting:D
     
  12. senso

    senso VIP lid

    31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Hahaha ja en het was een vrouw die Cecile heet dus denk kan zo maar :D herkende zoveel van mn eigen mail verkeer met haar hahaha
     
  13. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Dat snap ik, haha, maar dat ben ik niet!:D
    Er wordt ook zoveel verhandeld op marktplaats;)
     
  14. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Ik heb slechte ervaringen met Kiala. Eén ervaring, en pakketje kwijt. Ze hebben geen telefoonnummer, alleen een mailadres. Op het mailadres reageren ze niet. Dus die zou ik niet gebruiken.

    Met DHL denk ik inmiddels wel 30 keer iets mee verstuurd/opgehaald. Altijd goed gegaan! Eén keer was een pakketje kwijt, wat de fout was van de verzender (de doos was groter dan het maximum van 60 Liter, daar moet je wel op letten). Ze hebben me netjes op de hoogte gehouden bij de klantenservice en pakketje is weer boven water gekomen.

    Het is goedkoop (4 euro) juist omdat je zelf alle gegevens invoert, uitprint, betaald, opplakt. Ik weet niet of het dezelfde prijs is als je het op locatie afgeeft?

    op dhlforyou.nl
    1. Eerst eigen naam adres invullen
    2. Dan het huisadres van de ontvanger (ook al gaat het niet naar haar huis)
    3. Vervolgens het servicepunt uitkiezen waar hij wordt opgehaald
    4. Een emailadres of mobiel nummer van ontvanger voor notificatie
    5. Betalen via Ideal
    6. Uitprinten gewoon op een A4tje, opplakken en afgeven.
    7. Op servicepunt nemen ze pakje aan, scannen de barcode, en ontvang je een ontvangstbewijs met zendingsnummer (Track and Trace) erop die je naar ontvangen kan mailen.

    Het is iets bewerkelijker dan iets afgeven bij TNT, maar met een pakketprijs van 6.95 :$ bij TNT zijn kleine aankopen op marktplaats niet leuk meer
     
  15. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

  16. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    4 euro is alleen bij Online betalen en met geprinte code + adres ( op gewoon papier) geplakt.

    bij servicepunt labelen / betalen kost 6,50.
     
  17. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Nee want als e het label niet zelf uit kan printen dan moeten zij dat doen. Dan moeten zij dus ook alles invoeren in de computer.
    Je kan het label ook niet zelf maken zeg maar. Zit ook een barcode op

    Dus of je zou hem online klaar moeten maken inclusief uitprinten dan ben je 4 euro kwijt (alleen als het van DHL punt naar DHL punt wordt)
    Of klaarmaken door hen en dan wordt het dacht ik 5,50 of 5,95
     
  18. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Wow is idd 6,50 al. Ik heb het een tijd geleden gedaan was ik geen 6,50 kwijt. Is dan verhoogd.
     
  19. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    ja is inderdaad verhoogd. Eerder was het 5,95 .
     
  20. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Maar begrijp ik het goed dat ik het dus ook mijn man op zn werk kan laten invullen en uitprinten en betalen. Kan dat label op normaal papier dat ik het dan met tape vastplak op het pakketje? Of moet het echt een sticker zijn?
     

Deel Deze Pagina