Iemand ervaring met Regressietherapie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Debaky, 29 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ben op zoek naar ervaringen van mensen die wel eens Regressie therapie hebben gedaan.

    Ik doel dan echt specifiek over het terug gaan naar eventuele vorige levens.

    Ben benieuwd naar hoe jouw ervaringen waren en of je er wat aan hebt in je huidige leven.

    Zou het best wel eens willen doen maar het is knetter duur.

    Zit met veel vragen dus vandaar dat ik er nieuwsgierig naar ben.

    Ow ja, ik reageer verder niet op sceptische reacties in de zin van '' Ik geloof er niet in '' Ik geloof er namelijk wel in en ben dus niet op zoek naar sceptische antwoorden maar alleen naar eerlijke ervaringen :)
     
    Mi2017 en yenolah vinden dit leuk.
  2. ellessinia

    ellessinia Actief lid

    13 nov 2014
    498
    477
    63
    Ik heb het gedaan, om een ongeluk te herbeleven. Het heeft me hele bijzondere inzichten gegeven. Over de angst die ik voelde, en waar ik net na het gebeuren behoefte aan had. Het is wel best pittig, ik had bijvoorbeeld geen zin soms om alles weer te voelen, maar de dame bij wie ik ging was heel lief en dat gaf een veilig gevoel. Ik heb er sowieso iets aan gehad, maar dat heeft ook te maken met het feit dat je aandacht en tijd aan jezelf besteed. Het voelt als een cadeautje en het maakt je zelfbewuster, even alleen maar met jezelf bezig zijn.
     
  3. Pbmama

    Pbmama Actief lid

    10 mei 2016
    149
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waar woon je ergens?
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.359
    113
    Ik lees even mee :)
     
  5. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zuiden van Zuid Holland ;)
     
  6. Pbmama

    Pbmama Actief lid

    10 mei 2016
    149
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oké, ik ken wel een goede in Noord Brabant. Weet niet of dat te doen is voor je.
     
  7. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik kan altijd even kijken hoe ver het rijden is. Je mag wel een PB sturen als je dat wilt.

    Heb je ervaring bij deze persoon?
     
  8. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Geen ervaring mee maar wel iets wat altijd mijn interesse heeft gehad. Zou het graag eens mee willen maken. Niet zozeer omdat ik met onbeantwoorde vragen zit want dat is niet zo maar puur uit nieuwsgierigheid. Gewoon om er achter te komen wie ik eventueel was en hoe ik dat leven heb geleid. Lijkt me heel bijzonder...
     
  9. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hoe gaat zoiets in zijn werk? Klopt het dat je eerst in een soort hypnose moet? Ik lees namelijk bij veel van die therapeuten dat je dus een sessie van ongeveer drie bezoekjes krijgt waarbij je dus in die bezoekjes al een soort van voor hypnose krijgt.

    Wat fijn dat het jou wel heeft geholpen.
     
  10. ellessinia

    ellessinia Actief lid

    13 nov 2014
    498
    477
    63
    Het lijkt denk ik wel een beetje op hypnose, maar je bent wel gewoon bij bewustzijn. Dat is wel een bijzondere gewaarwording, je bent wel 'bij' maar toch ervaar je een en ander op een ander level. Ik weet dat ik dingen kon benoemen die ik niet eerder wist. En een vriendin heeft het ook gedaan, en ook zij is terug naar een vroegere situatie gegaan (toen was ze een jaar of 2-3). Zij wist bijvoorbeeld te benoemen dat toen ze in het zh lag omdat ze aan haar ogen was geopereerd, haar vader haar handen had losgemaakt die het verplegend personeel hadden vastgemaakt aan haar bed om te voorkomen dat ze in haar ogen zou wrijven. Zij heeft dit nooit bewust geweten, maar tijdens een sessie wist ze de hele situatie te beschrijven. En haar vader bevestigde dit ook later.
     
  11. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Fascinerend vind ik dat. Maakt mij alleen maar nog nieuwsgieriger als ik dit zo lees.
     
  12. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nog niet, maar wil het het wel zsm doen wanneer de psycholoog hier een plekje heeft, ze heeft een enorm lange wachtlijst. Helaas is het er nooit eerder van gekomen, ik vind het ook facinerend. :)
     

Deel Deze Pagina