Ik ben 7 weken zwanger....bij de echo is bijna niks te zien!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Angel7, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel7

    Angel7 Lid

    6 aug 2008
    17
    0
    0
    Directie Secretarese
    Barendrecht
    Hallo,

    Ik ben nu 7 weken zwanger en was gister bij gyn voor echo. Hij zag alleen vruchtzakje en het vruchtje is 2.9 mm...dat is veel te klein voor
    7 weken. Ik heb wel alle zwangerschap symtonen, maar mijn baby is niet gegroeid. Ik weet echt wat nu moet denken. Probeer positief te blijven en hopen dat het nog goed komt. Ik moet volgende week weer terug voor een echo en hoop dat er meer te zien is....

    Heeft iemand zoiets mee gemaakt?
     
  2. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hoi,

    dat is wel ff balen zeg... Lijkt me erg stressvol om dat mee te maken, die onzekerheid.
    Kan het echt niet zijn dat je toch 1-2 weken minder lang zwanger bent?
    Bij 6 weken was het vruchtje bij mij ook nog niet goed te meten, want het was nog erg klein. Dus ik kan me voorstellen dat het daarvoor zelfs nog kleiner zal zijn.
    Ik duim met je mee voor volgende week!

    Veel liefs Janneke
     
  3. Angel7

    Angel7 Lid

    6 aug 2008
    17
    0
    0
    Directie Secretarese
    Barendrecht
    Was inderdaad ff balen, die onzekerheid en wachten /m volgende week woensdag......stress!
    Ik vroeg gister ook aan de gyn hoe ver ik nu precies bent en hij zegt
    7 weken is. Ik ben trowuens zwanger geworden door ivf behandeling, daardoor kunnen ze de aantal weken wel goed bepalen, denk ik :rolleyes:
    Bedankt voor je steun, het doet mij echt goed.
     
  4. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Dan geef ik het eerlijk gezegd weinig kans.. dat zal heel hard klinken, sorry.
    Bij 8 weken was het vruchtje bij mij namelijk 19,5 mm.
    Nu is het wél zo dat er tussen de 6 en 8 weken ontzettend veel groei plaats vindt, maar of het zo veel scheelt dat weet ik niet.
    Je kan dus in ieder geval wel zwanger raken, anders zat er niets...
    Jeetje, ik hoop het echt echt echt voor je hoor! Maar ja...
    Sterkte met wachten...
     
  5. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    oei dat is dan inderdaad wel erg spannend. Er was dus nog geen kloppend hartje te zien? Misschien gewoon wat later ingenesteld? Sterkte de komende dagen, ik zal voor j e duimen!
     
  6. brigitte22

    brigitte22 Fanatiek lid

    13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Ik had bij ongeveer 7 weken een vruchtje van 8,3 mm in mijn vorige zwangerschap. Hoop voor je dat het toch allemaal goed is op de volgende echo
     
  7. Angel7

    Angel7 Lid

    6 aug 2008
    17
    0
    0
    Directie Secretarese
    Barendrecht
    Meiden bedankt voor jullie steun. ik hoop dat het goed komt met mij.... Het is erg alstig om positief te blijven!
     
  8. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Angel,

    Ik zit precies in hetzelfde schuitje. Ben vorige week voor mijn 1e echo geweest, dacht dat ik 8 weken was.
    Uit de echo kwam naar voren dat ik 'maar' 6 weken was en het vruchtje was 4 mm groot en geen hartslag!
    Ik ben nu ook erg ongerust maar hoop alsnog dat het goed komt en ik gewoon minder zwanger ben. Ik heb morgen de 2e echo omdat ze me dus ook een weekje lieten wachten en ik hoop dat er morgen wel een kloppend hartje is.

    Heel veel succes en sterkte meid met afwachten in deze onzekere periode.

    Groetjes Vanilia
     
  9. Angel7

    Angel7 Lid

    6 aug 2008
    17
    0
    0
    Directie Secretarese
    Barendrecht
    Bedankt voor je steun, het is gewoon balen als je zoiets meemaakt. Ik ben wel volop zwanger, heb alle symtomen...
    Jij ook veel sterkte morgen!

    Gr, Angel
     
  10. wieffie

    wieffie Fanatiek lid

    26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    He meiden,

    Wat een k*t situatie zeg. Ik heb er vorige week ook ingezeten. Ik kreeg met 6.5 weken een echo, toen was ie 5mm maar het hartje klopte wel. Een paar dagen later mocht ik op gesprek bij de gyn die toen ook dacht dat het niet goed zou zijn. Ik moest gelijk die donderdag weer voor een echo komen en toen bleek uk ineens 1.29cm te zijn en klopt de datum dus wel met hoe ik het berekend had en was er niets aan de hand. Ik hoop dat jullie dezelfde uitkomst krijgen! Volgens mijn gyn zijn er wel eens trage starters! Dikke knuffel voor jullie! Oja de foto's van mijn echo's staan in mijn album.
     
  11. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hoi hoi,
    Hier ook dmv IVF zwanger geworden en ik weet dus hoe die echo's zijn en hoe kundig de artsen zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daarom ook een heel rottig gevoel krijg.
    Het vruchtje zou nu gewoon groter moeten zijn?
    Misschien een trage start....maar juist in het begin groeien ze over het algemeen even hard.
    Ik duim voor je!

    Elmo
     
  12. Sam0110

    Sam0110 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Op mijn echo aan 7 weken was het vruchtje 9,4mm.

    Ik hoop dat het goed komt voor je!
     
  13. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik verplaats hem wel even naar onderzoeken en echo's.
    Elmo
     
  14. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb net in dezelfde situatie gezeten, dat is helaas niet goed afgelopen.
    Ik hoop voor je dat het bij jou anders uitpakt.
    Wat mij hielp, is met het ergste rekening te houden, zodat ik niet in een heel groot gat viel als het toch niet goed zou zijn...

    Heel veel sterkte in deze wachtweek
     
  15. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik kwam net ergens hier op het forum iets tegen dat iemand van haar vk gehoord had geloof ik.

    zij had het er over dat een eitje soms heel lang kan rond zwerven in de baarmoeder voordat het zich innesteld en dat er hierdoor soms een vertraging waar te nemen is.

    ik heb net gezocht, maar kon het niet terug vinden.
    ik wil je geen valse hoop geven, ben geen gyn of vk, maar ik duim zeker voor jou en de rest die moet afwachten!
     
  16. Angel7

    Angel7 Lid

    6 aug 2008
    17
    0
    0
    Directie Secretarese
    Barendrecht
    Hoi Claartje 79,
    Ik hoop echt dat het klopt dat een eitje lang kan rond zwerven in de baarmoeder. Ik moet gewoon afwachten en hopen dat het nog goed komt.
    Bedankt voor je steun.

    Gr, Angel
     
  17. sofieke

    sofieke Bekend lid

    11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Misschien kan mijn verhaal je moed geven. Ik had op 7w5d een echo en bleek toen maar 6w5d te zijn. Dat kon echt niet want ik wist echt zeker dat ik niet korter zwanger kon zijn (had bloed laten prikken op 4w2d bij de huisarts die de termijn bevestigde). Vruchtje was toen 8,8mm groot. (dus volgende de echo 6w5d). Moest 3 weken wachten voor een nieuwe echo en die was gisteren. Toen was beebje 3,98cm groot en dat is helemaal oke voor een termijn van 10w5d. Dus hetgene wat ik zelf dacht te zijn. Dus eerst een week teruggezet en daarna weer gewoon op schema. De uitleg van de VK was dat het rond de 7w allemaal nog zo klein is dat het heel moeilijk meten is en ze heel snel verkeerd zitten.

    Hopelijk geeft dit je wat moed!
     
  18. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik ben ook rond de 6 weken egweest voor een echo en ze zeiden toen meteen dat ze géén goede termijn echo konden maken. 3 weken later weer terug en ik ben toen een week naar voren gezet.
    gewoon zo rustig mogelijk nog even afwachten meid en vol goede moed blijven!
     
  19. es1977

    es1977 Actief lid

    25 aug 2008
    153
    0
    0
    Zwijndrecht
    Hoi ik ben afgelopen maandag voor een echo geweest omdat ik maar zo'n buikpijn blijf houden toen was ik 6 weken de embryo was maar 2,33 mm Groot en hij twijfelde of hij het hartje zag kloppen nu mag ik volgende week donderdag 11 september opnieuw voor een echo en ik ben best wel zenuwachtig ik hoop dat het hartje dan duidelijk klopt.
    En de gyneacoloog zei dat ik 5 en halve week ben maar volgens mijn berekening was ik 6 weken.
     
  20. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Een paar dagen tot een week verschil met je eigen berekening is helemaal niet gek hoor.
    Je weet namelijk niet precies hoe je eisprong en innesteling is geweest. Zelfs met ovulatietesten weet je het niet precies..

    Succes!
     

Deel Deze Pagina