Ik ben een testfreak.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door ShannenHMTA, 17 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShannenHMTA

    18 mei 2018
    98
    80
    18
    Vrouw
    Kapster
    Hoevaak, en vanaf wanneer testen jullie?

    In mijn vorige cyclus waarin ik een MK kreeg testte ik vanaf 10DPO positief. Daarna werden mijn testen donkerder, waarna gevolgd met 4 weken en 4 dagen stukken lichter.. ik heb in die periode denk ik wel 15 testen gedaan.

    Dit maakt je uiteraard onwijs onzeker, en aangezien ik nogal een control freak ben kan ik het gewoon niet laten.. ik snap dat overmatig testen onnodig is.. maar op de een of andere manier heb ik er dan meer controle over?

    Mijn vriend vindt mij hierin echt extreem doorgeslagen en wil zelf de testen in beheer zodat hij me de testen kan geven wanneer nodig.. nu vindt ik dat zelf opzich prima.. maar die testen zijn een beetje “houvast”? ofzo.. kan het moeilijk uitleggen..

    Ben ik de enigste die zó extreem is?​
     
  2. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Helaas niet
     
  3. Solbol

    Solbol Actief lid

    9 mei 2018
    103
    69
    28
    Vrouw
    Nee hoor! Ik heb dan wel geen miskramen gehad maar ik heb minimaal 18 testen gedaan nadat een klein positief streepje verscheen.. denk dat het ieder voor zich is. Al kan ik me voorstellen dat je onzeker bent en wat meer testjes wilt doen! Succes!
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  4. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Herkenbaar! Wat mij heeft geholpen is temperaturen. Zo hev ik controle op de vraag of ik een eisprong had, want dat kon ik zien. En zolang m’n temperatuur hoog blijft ben ik mogelijk zwanger. Als deze blijvend zakte wist ik al dat ik geen test hoef te doen.
     
  5. ShannenHMTA

    18 mei 2018
    98
    80
    18
    Vrouw
    Kapster
    Herkenbaar inderdaad!! Fijn om te weten dat ik mijn vriend kan vertellen dat ik niet helemaal compleet doorgedraaid ben ben niet de enigste! Haha
     
    Solbol vindt dit leuk.
  6. ShannenHMTA

    18 mei 2018
    98
    80
    18
    Vrouw
    Kapster
    Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht.. maar ik werk onregelmatig waardoor de temp vals kan zijn als je ze naast elkaar legt..
     
  7. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Mijn menstruatie kwam niet op gang en ik heb elke dag wel een test er tegen aan gegooid, nu heb ik er nog een paar over maar ik ga pas nieuwe halen als ik denk dat het weer tijd is om te testen......

    word dan echt gek van mezelf. Maar je wilt het zo graag dan he, en zeker als je zwanger bent dat alles goed verloopt...
     
  8. ShannenHMTA

    18 mei 2018
    98
    80
    18
    Vrouw
    Kapster
    Ja inderdaad! Zenuwslopend... ook met mijn positieve testen.. het voelde niet goed waardoor ik door bleef testen..
     
  9. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Precies dit. Voor mijn 3 miskramen bleef ik maar testen, ik voelde ergens dat er iets niet goed was en wilde controle (wat de illusie creëerde dat ik er nog iets aan kon veranderen), maar dat onrustige en onbehaaglijke gevoel ging niet weg. Maar deze zwangerschap heb ik maar 2 testen gedaan; eentje 4 dagen voor nod en eentje 3 dagen na nod. Voelde rust en kon het veel beter loslaten..
     
  10. ShannenHMTA

    18 mei 2018
    98
    80
    18
    Vrouw
    Kapster
    Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Hopelijk is het voor mij deze ronde raak, en vindt ik ook wat meer rust!
     
    Zonnetje13 vindt dit leuk.
  11. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik ben ook erg extreem maar omdat ik de testen van de action koop praat ik het mezelf goed , Ik wou dat ik om de 4 dagen ofzo kon testen niet 2 keer per dag (voor en begin zwangerschap)
     
  12. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Hier door de (v)mk's ook bij deze zwangerschap obsessief getest. Werd gek van mezelf.
     
  13. Mery88am88

    9 sep 2018
    82
    29
    18
    Vrouw
    Hihi nee hoor je bent niet de enige. Ik ben nu 5 weken zwanger en heb er net nog 1 gedaan. Omdat ik totaal geen klachten of kramp heb. Ik vind testen zo leuk dat deze forum ook wel een beetje verslavend is geworden. Elke positieve test is zo mooi om te zien. Dus je bent niet de enige. Weet je zeker dat je vriend stiekem niet zelf op de testjes plast?
     
  14. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw

    Moeilijk hoor, ik kijk nu gewoon met andere mee in topics dat helpt wel haha . Mag straks weer met ovulatietesten aan de gang dus daarna val ik in een soort van zwart gat want dan kan je alleen maar wachten.
     
  15. ShannenHMTA

    18 mei 2018
    98
    80
    18
    Vrouw
    Kapster
    Yup.. daar zit ik nu.. haha. Vandaag 1 DPO. Nog 13 dagen te gaan. Al zal ik over 8 dagen mezelf kennende wel al een testje wagen
     
    Solbol en bluedrake vinden dit leuk.
  16. ShannenHMTA

    18 mei 2018
    98
    80
    18
    Vrouw
    Kapster
    Hahahaha! Hier moest ik hardop om lachen!
     
  17. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Ik begon meestal op 7 dpo met testen en testte door totdat ik een mooie knaller had en dan stopte ik ermee. Verderop in de zs testen vind ik echt totaal onzinnig en maakt je alleen maar bang terwijl het niet altijd wat zegt over het verloop van de zs. Net zoals die digitale tests, zo zonde van het geld en je stress!

    Ik kan je vriend dus wel begrijpen. Dat je test om een oploop te zien dat snap ik, maar als je eenmaal een duidelijke test hebt, wat is dan nog de zin om vaker te testen?
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  18. laurazoey

    laurazoey Fanatiek lid

    20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Mijn man vond mij al erg.
    Lees: ik heb 3 dagen na mijn nod getest met een test die ik gratis kreeg bij mijn conceive plus glijmiddel.
    Direct nog eens getest omdat ik de test niet kende en hier op t forum eigenlijk nooit voorbij zag komen.
    En toen heb ik 2x een CB met weken indicator gedaan. De eerste stond direct op 2-3 en 6 dagen later op 3+.
    Mijn man vond het overdreven maar volgens mij valt het wel mee :D:roflmao::oops:
     
  19. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.378
    8.474
    113
    Volledig testverslaafd hier en ik begin ook altijd al vroeg.
     
  20. ShannenHMTA

    18 mei 2018
    98
    80
    18
    Vrouw
    Kapster
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Vanaf wanneer begon jij meestal?
     

Deel Deze Pagina