clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suus12, 15 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus12

    suus12 Lid

    20 jul 2005
    31
    0
    0
    Ik kom net dus van gyn. vandaan. Mijn LH was te hoog. Dus geen eisprong, wat ik al dacht. Wat ik heel moeilijk vond, is dat hij zei: je had al wel eerder mogen komen...!! Kan wel janken!!! Dat begrijp je vast.....al die maanden voor "niks".
    Nu heb ik een clomid kuur gehad. (als ik het goed schrijf?)
    Eerst 12 dagen een kuur om een bloeding op te wekken, dan op de 3 t/m 7 e dag van die cyclus 1x per dag 1x tabletje nemen.
    Dan op cyclusdag 20-22 bloed prikken. Ik zit er alleen mee dat ik ben vergeten te vragen na hoeveel dagen na de kuur van 12 dagen je de bloeding krijgt en ik dus ongeveer weet wanneer de cyclusdag 20-22 is. We gaan namelijk in sept. op vakantie. Jullie begrijpen dat ik zo snel mogelijk wil beginnen, maar het bloed prikken moet niet in mijn vakantie vallen (5 t/m 16 sept)
    Wie weet dus hoelang het duurt na de 12 dagen wanneer de bloeding dan komt....? Wie helpt me? Bedankt alvast heel erg.....
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Heb je provera mee gekregen om je bloeding op te wekken?
    Want dan kun je drie tot 7 dagen na gebruik een bloeding krijgen.
    Tenzij je er heel goed op reageerd dan kan het zijn dat het al eerder begint.
    En probeer niet om te veel bezig te zijn met die bloeding.
    Stel dat je lichaam helemaal niet reageerd op de medicijnen dan komt er ook geen bloeding.
    Ik heb deze medicijnen ook gehad en deze maand ook voor het eerst clomid gebruikt.
    Als je nog meer vragen hebt ik weet er ondertussen aardig wat van af ;)

    liefs Jolanda
     
  3. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hoi, ik zou het niet weten, maar hoop dat je snel antwoord krijgt, sterkte ermee, gr Jenny
     
  4. suus12

    suus12 Lid

    20 jul 2005
    31
    0
    0
    Ik heb nu de eerste maand eerst provera, 12 tabbletjes en dan voor het eerst Clomid. Wanneer moet ik dan beginnen met een ovulatietest?
    Ik had altijd negatief bij ovulatietesten, achteraf omdat ik gewoon geen eisprong had!!! Wanneer moet je nu gaan testen? Hoelang is je cyclus met Clomid?
    Wanneer moeten we nu klussen? Ben ff de weg kwijt, zeg maar....
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Mijn gyn zei tegen mij dat je kunt beginnen met klussen vanaf cyclusdag 11 en gewoon om de dag. het moet geen moeten worden en wel leuk blijven zei hij, en dat is natuurlijk ook wel zo.
    Misschien kun je deze maand beter even wachten met de ovulatie testen.
    Eerst het bloedonderzoek wat je dan krijgt afwachten.
    Moet je op dag 20 en 22 bloed prikken?
    Ik moest op dag 21 en 28 prikken.
    Na de eerste bloedonderzoeken leek het erop dat er op dag 25 een eisprong aan zat te komen.
    Dus het kan zijn dat je pas heel laat in de cyclus nog een eisprong krijgt.
    Ik bedoel dus na die 22ste.
    Dan heb je een lange cyclus.

    Waarschijnlijk ga je wanneer je met clomid mag beginnen vanalles voelen in je lichaam.
    Menstruatie achtige krampen en zo.
    Dit kan je als vervelend ervaren maar het is echt een goed teken want dat betekent dat je clomid werkt.
    Het kan zijn dat je nog geen eisprong krijgt omdat de dosering misschien te laag maar dat betekend dus niet dat ze hun werk niet doen.
    Eigenl;ijk zou je even moeten afwachten hoe je lichaam erop reageerd.

    Ik hoop voor je dat provera zijn werk bij je doet!!
    Je mag daar vandaag al mee beginnen?

    liefs Jolanda
     
  6. suus12

    suus12 Lid

    20 jul 2005
    31
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties alvast!
    Ik mag in principe al direct met de provera beginnen, maar aangezien we van 5 tm 16 sept. op vakantie zijn in Frankrijk, kan ik dan geen bloed laten prikken. De gyn. zei dag 20 tot 22 bloedprikken, dus maar 1x. Is dat normaal?
    Als ik woensdag a.s. met provera begin en stel je voor dat ik dan na 3 dagen (kan tot 7 dagen) na stoppen met provera de bloeding krijg, moet ik op dag 20 of 21 of 22 bloed laten prikken. De 22e dag zijn we zeer zeker thuis, dus dat moet lukken. Misschien duurt het wel langer dan 3 dagen voordat de bloeding komt, dan ben ik helemaal zeker thuis, maar moet het zekere voor het onzekere nemen.
    Ik wil er niet meer mee wachten, omdat er dan alweer een maand om is....elke maand is me kostbaar...
    Met provera en clomid, als je provera gestopt bent (12 dagen) en je krijgt je bloeding, is dan je eerste dag bloeding, je eerste cyclusdag? Dan dag 3 moet ik beginnen met 5 dagen clomid slikken. Normaal ben ik tussen de 27 en 29 dagen weer (een heel klein beetje) ongesteld. Ik zou dus vanaf dag 10 ofzo weer ovulatietesten kunnen gebruiken? ....
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Of die ene keer bloedprikken normaal is weet ik niet.
    Ik vond het al raar dat ik twee keer moet.
    Wat ik bedoel is dat veel vrouwen steeds naar de gyn moeten om echo's te maken om te kijken of er eitjes rijpen en of er geen sprake van overstimulatie is, want dan word geadviseerd om niet te klussen en om over te gaan op een andere dosis clomid.
    Maargoed ze doen het overal anders dus een keer bloedprikken klopt dan vast wel.
    De eerste dag wanneer je bloed verliest word dan gerekend als bloeding en dat is dus cyclusdag 1.
    Je hoeft nu dus niet te kijken naar wat voor kleur je bloed is.
    Bij mij werkte provera niet, en ik moest eerst aan de pil om baarmoederslijmvlies te kweken om het vervolgens weer af te kunnen stoten voor een bloeding.(duurde dus nog weer langer :( )

    Je kunt natuurlijk de ovulatie testen gebruiken, maar ik weet niet of ze het doen?
    Ik had namelijk begrepen dat het ook voor komt dat clomid een vals positieve zwangerschapstest kan geven door de hormonen die je slikt.
    Misschien kan dat ook bij ovulatietesten.
    Of dit waar is weet ik echt niet (mijn testen zijn namelijk gewoon negatief)
    Als ik jou was zou ik nog een maand wachten met de testen ( als dat dan nog nodig is ;) ) want dan weet je in ieder geval of clomid zijn werk heeft gedaan en dan kun je er de volgende cyclus helemaal tegenaan.
    Maar dat is natuurlijk jou keuze.
    Het is een heel verhaal geworden sorrie :oops:
    Ik hoop dat je er wat aan hebt!

    liefs Jolanda
     
  8. suus12

    suus12 Lid

    20 jul 2005
    31
    0
    0
    Tuuuuurlijk heb ik er wat aan en dat het een heel verhaal is, vind ik alleen maar fijn!!
    Is de kans dat je zwanger raakt als je clomid slikt groter dan op de normale natuurlijke manier, zeg maar? Ben ik fff nieuwsgierig naar.... ;)
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ja die kans is dan zeker groter wanneer je clomid slikt.
    Je krijgt nu als het goed is namelijk eindelijk je eisprongen!
    Ben erg benieuwd hoe het bij je gaat verlopen!!
    Morgen ga je beginnen met provera?

    groetjes Jolanda
     
  10. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ga je trouwens ook temperaturen?
    Was ik vergeten te vragen.

    liefs Jolanda
     
  11. suus12

    suus12 Lid

    20 jul 2005
    31
    0
    0
    Nee, ik heb 2 maanden getemperatuurd en dat hoefde nu niet meer, begreep ik....?!! Je krijgt zoveel info van de gyn. dat ik het soms gewoon niet meer kan onthouden. Ben dan ook geweldig blij met jullie reacties!!!
    Ik moet dus inderdaad 12 dagen provera slikken, begin ik morgen mee, (uitgerekend voor mijn vakantie) dan als ik een bloeding krijg, wat wel de bedoeling is, moet ik op dag 3 t/m 7 van de cyclus clomid slikken. Nu hoef ik dan alleen op dag 20-22 bloed te laten prikken (dan ben ik op dag 21-22 zeker weer thuis van vakantie, als de bloeding op dag 3 begint, volgens de bijsluiter kan dit vanaf 3 tot 7 dagen na stoppen van provera). Op dag 30-35 moet ik weer langs komen bij de gyn. Dan zou ik dus alweer ongesteld moeten zijn geweest, of niet! hihi (zwanger!) Is dit wel goed dan? Omdat ik wat gelezen heb over een tussentijdse echo, die krijg ik dus niet!!
    Ben je trouwens eerder zwanger door gebruik van clomid als dat je normaal natuurlijk zou worden, zeg maar?
     
  12. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Je kunt dus eerder zwanger worden.
    Met pco heb je heel af en toe een eisprong of helemaal niet.
    Met clomid word alles dus opgewekt om (kunstmatig) een eisprong te krijgen.
    Nadeel is dat je nooit weet wanneer je je eisprong hebt.
    Maar dit weet je natuurlijk ook niet als je een onregelmatige cyclus hebt.
    Dat blijft natuurlijk altijd de gok.
    Ik temperatuur wel omdat de gyn dat wou.
    Hij kan dan wanneer je weer naar hem toe moet de temperatuur kaart bekijken in combinatie met de uitslagen van het bloedonderzoek.
    Dat is voor jezelf dan misschien ook wel prettig want als het niet meteen lukt ;) kun je zelf misschien ook wat wijzer worden over je cyclus.
    Je zou het voor jezelf bij kunnen houden?
    En wat die tussentijdse echo betreft, ik krijg hem ook niet dat verschilt van gyn tot gyn of je hem krijgt of niet.
    Ik had hem zelf ook graag gehad want dan zit je niet zolang in die onzekerheid wat je nu eigenlijk wel hebt.

    Liefs Jolanda
     
  13. suus12

    suus12 Lid

    20 jul 2005
    31
    0
    0
    Bedankt voor je reactie Jolanda, het is dus niet raar dat ik geen tussentijdse echo krijg....Ik denk dat ik maar gewoon de ovulatietesten ga proberen. Misschien zie ik nu, na gebruik van clomid, eindelijk wel twee steepjes op de test....om weer te gaan temperaturen....dat weet ik nog niet. Op mijn temp. lijsten leek het de gyn. namelijk wel dat ik een eisprong gehad had, maar volgens bloedonderzoek niet, volgens mijn rare ongesteldheid ook niet. Ik was wel regelmatig ongesteld, maar maar 1 dag een paar druppels bloed....

    Nu heb ik nog nog het volgende:
    dit vond ik op een site:
    Wanneer u sinds lange tijd geen menstruatie heeft gehad, wordt de menstruatie opgewekt na een kuur met Primolut (1 tablet per dag, gedurende 12 dagen). Voorafgaande hieraan is de zwangerschapstest negatief bevonden.
    Ik heb geen zwangerschapstest ofzo gehad nu....volgens de gyn. kan ik namelijk zo niet zwanger worden. Ik heb geen of zelden een eisprong.....Ik wil niet wachten tot ik weer ongesteld wordt (1 dag een paar druppels bloed), dan duur het weer allemaal langer....De nod zou ergens 27 aug. zijn....
    Hoe denken je hierover? Heb jij nu een zwangerschapstest gehad?
     
  14. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik denk dat je je NOD pas uit kan rekenen op het moment dat je weet dat je een eisprong hebt gehad.
    Dus nadat je de uitslagen van het bloedonderzoek gehad hebt.
    Bij mij bijvoorbeeld:
    Er leek volgens de eerste uitslagen een eisprong aan te komen rond cyclus dag 25/26.Vrij laat in de cyclus dus.
    Ik ben uitgegaan van de 26 ook gezien mijn temperatuur curve, en heb daar twee weken bij opgeteld omdat je ongeveer twee weken na je eisprong een menstruatie hebt.
    Ik kom dan dus uit op een cyclus van 40 dagen.
    Dit is voor mij nu allemaal een gok want ik krijg donderdag pas de difinitieve uitslagen.
    Dan kan ik als het nodig is pas echt gaan rekenen.
    Ik heb voordat ik begon met provera een inwendige echo gehad en toen werd pco vast gesteld in combinatie met een bloedonderzoek.
    Ik heb voordat ik begon met provera een test gedaan omdat de gyn zei dat als je minder dan 5 weken zwanger bent ze het vaak nog niet kunnen zien op de inwendige echo.
    Daarna dus begonnen met provera.

    Groetjes Jolanda
     
  15. suus12

    suus12 Lid

    20 jul 2005
    31
    0
    0
    mijn nod zou nu pas 27 aug. zijn (ongeveer). Zou ik nu ook eerst een zw.test moeten doen om te kijken of ik toch toevallig niet zwanger ben? Moeilijk allemaal hoor, dan zou ik tot 27 aug. moeten wachten. Eerder testen heeft geen zin...wat denk jij?
     
  16. suus12

    suus12 Lid

    20 jul 2005
    31
    0
    0
    ik vind het eigelijk raar dat de gyn. daar niets over heeft gezegd. Hij zal wel verwachten dat ik echt zo niet zwanger kan worden...maakte hij ook wel duidelijk. Toch maar gewoon met provera beginnen? Moeilijk allemaal!!! Wil zooooooo graag zwanger worden, het duurt nu al zo lang!!! :(
     
  17. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Als ik jou was zou ik inderdaad gewoon met provera gaan beginnen.
    Hij heeft het je niet voor niets voorgeschreven toch?
    Als je wacht tot je menstruatie doorkomt moet je ook weer zo lang wachten toch?
    Hoelang proberen jullie al zwanger te worden dan?

    groetjes Jolanda
     
  18. suus12

    suus12 Lid

    20 jul 2005
    31
    0
    0
    We proberen sinds sept. vorig jaar zwanger te worden. Ik vind het jammer de huisarts me niet eerder doorverwezen heeft. De gyn. zei dat ik al eerder had mogen komen omdat ik zo'n rare ongesteldheid had.
    Mijn man dacht dat ze een doorverwijzing toch niet deden tot je 1 jaar bezig zou zijn. De huisarts die ik nu had (een andere van de zeflde praktijk) vond het zinvol om me al wel door te verwijzen, gelukkig maar. Ik heb nu het gevoel zinvol bezig te zijn, zeg maar....
     
  19. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Wel vervelend zo hè.
    Nou het is maar goed dat je doorverwezen bent.
    Nu heb je tenminste de grote kans dat het in de komende tijd raak zal zijn!
    liefs Jolanda
     
  20. suus12

    suus12 Lid

    20 jul 2005
    31
    0
    0
    Wat lief! Thnx voor je reactie, heb weer hoop!!! Hoe is het met jou?
     

Deel Deze Pagina