Ik ben het zo zat!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kvptje, 30 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    hoi dames,

    ff klaagmomentje van mij kant uit.....

    Ik ben alles gewoon ff zo verschrikkelijk zat! Zitten nu middenin een verhuizing, die overigens voorspoedig verloopt, maar ik ben het verhuizen icm zwanger zijn ff echt zat... kan niet echt veel meehelpen (ja dozen inpakken) me bolle buik zit nu echt in de weg...

    Het babykamertje (muren enzo) is al helemaal klaar in het nw huis alleen kunnen we nog niet inrichten. Dat doen we pas als we definitief overgaan want stel je voor dat de beeb eerder komt... Ik wil alles graag schoon hebben en dat kan ook niet!

    m'n ukkie is aan het indalen en dat is (nog steeds) pijnlijk... af en toe houdt me lichaam me voor de gek want dan denk ik nodig te moeten plassen en ga ik naar de wc en hoor en voel ik een plopje in mijn schaamstreek en dan is het gevoel ook weg! Continu harde buiken... pphhfff wou dat 't erop zat (zowel het verhuizen als mijn zwangerschap) wou dat ik een paar weekjes verder was en lekker in ons nw huisje van onze beeb kan genieten....

    pphhhhfffff.... dat is eruit....
     
  2. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Zo dat is er uit ;)
    Heerlijk he zo een klaag momentje.
    Kan me voorstellen dat het oplucht :)
    Nog even volhouden en voor je het weet zit je in je nw huisje,
    met die kleine in je armen.
    Sterkte er mee ;)
     
  3. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    De titel van deze topic past mij ook wel.

    Sterkte meis, ik hoop dat het een beetje opschiet.
     
  4. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Nog even en dan zit je lekker in je nieuwe huis en dan ben je deze periode als het goed is vergeten. Ik begrijp je helemaal, verhuizen is al een klus en dan nog hoog zwanger ook.
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hehe ik weet hoe je je voelt

    mag ik even mee klagen?

    nog een weekje voor we onze nieuwe bank krijgen.
    misschien dat we dan eindelijk eens opschieten in de woonkamer!
    (en dan kan ik in ieder geval af en toe ook eens relaxt zitten!)

    het keukenblad laat nog 8(!) weken op zich wachten ivm de zomervakantie in duitsland
    (en dan hoop ik zo ongeveer te gaan bevallen ook nog.. lekkere combi!)

    boven begint het eindelijk ergens op te lijken..
    slaapkamer moet enkel nog het muurtje afgemaakt worden..
    (lees: vastgezet, geplamuurd, behangen en geverfd.. ) en de plintjes

    die plintjes moeten gelukkig nog in de rest van het huis ook
    zoveel werk is het niet.. maar het komt e rgewoon niet van!

    en het muurtje in de woonkamer staat wel al.. maar ook dat moet geplamuurd, behangen en geverfd worden.

    morgen op mn vrije dag ga ik een poging wagen de gordijnen in te korten

    en dan moet ik ergens nog af en toe rust nemen ook :)

    Er is nog ee hele waslijst met dingen die ik nog "een keer" wil doen en liefst allemaal vandaag want dan is het tenmisnte eindelijk(!) af
    maarja.. dat kan gewoon niet
    moet ietsje rustiger aan doen ivm groei..
    en nu ik dat doe groeit mn buik als kool.. dus daar wil ik ook niet mee stoppen :)
    maar ondertussen.. moet wel alles af

    hield toch al niet ver verhuizen.. maar nu ben ik het echt zo spuugzat... je wil het niet weten :)
    en job net oz hard.. want die moet heel veel dingen alleen doen.
    ik geef wel wat gereedschap aan.. hou plankjes vast en dergelijke.. maar meeste werk komt uit zijn handen of gebeurd als ik al op bed lig.

    dus troost je.. je bent niet de enige
    en bovenal: het komt af hoor!
    al hebben we niet altijd te zeggen over het tijdstip :)
     
  6. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik zit niet in een verhuizing, maar wel in een lastige situatie, dus ik ken je gevoel wel. Om de één of andere reden is het me onlangs toch gelukt de knop om te draaien en me niet meer druk te maken.

    Bij ons worden de kozijnen op de slaapkamer en de babykamer binnenkort vervangen: deel van de muur uitzagen, stucwerk naar de maan en dan nog alle stof en rotzooi die naar binnen waait. Als alles meezit komen ze aanstaande zaterdag, maar ja, het kan dus ook later zijn. Terwijl ze rond de 20e juli aanvankelijk zouden komen.

    Nou ja, dan maar persen in een half open huis, ik kan er niets meer aan veranderen... Maar naar is het natuurlijk wel.

    Succes met jouw laatste loodjes.
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    dat lijkt me ook moeilijk om je bij "neer te leggen" juudje :)

    vind het hier al vervelend dat waarschijnlijk het aanrechtblad de week van mijn uitgerekende datum bezorgd gaat worden zegmaar.

    succes in ieder geval
    en inderdaad.. bevalling laat zich toch niet tegenhouden door "een beetje stof" :)
     
  8. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Thanks! Maar ja, dat aanrechtblad heb je ook nodig, om op voorover te hangen tijdens de weeën ;) !

    Ach ja, het kan ook op de snelweg of waar dan ook. Ik ben er zo klaar voor, dat het me echt niet veel meer kan schelen. Dus ik leg me er toch gewoon maar bij neer ;)
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @juud: daar moet dan de keukentafel maar aan geloven of iets dergelijks
    voor mijn part de wasmachien boven *grin*

    komt vast goed :)
     
  10. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    En...? Hoe is het nu?

    Over dat plopje wat je noemde... het kan ook zijn dat je kleine de hik had :D dat voelt ook als een plopje. Bij mij is ze inmiddels zo groot dat mijn gehele buik heen en weer beweegt als de dame de hik heeft :)
     
  11. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Nou ik begin het weer beetje positief in te zien... alhoewel we vandaag weer tegenslag hadden met de koelkast en gasfornuis wat we hadden besteld maar.... het gaat weer beetje zoals ik het graag zie.

    En dat plopje is denk ik niet de hik, dan zie je idd heel me buik me hikken.. Had de verloskundige gebeld en die zei dat het echt met het indalen te maken heeft. Soms loop ik ook best krampachtig omdat ik denk dat ze uit me valt (alsof dat echht mogelijk zou kunnen zijn maar oke zwangerschap doet rare dingen met je)

    iK weet nu in elk geval dat we de 11 definitief overgaan dus dat geeft wel een beetje rust. Dus ik hoop dat dit voorlopig mijn laatste emo bui is geweest waain ik heel veel dingen negatief zie en beleef.

    liefs
     
  12. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    kvptje: het word toch later geleverd?
    we zitten in een rotperiode voor dat soort dingen
    merk dat die zomervakantie soms ineens voor 5 weken of meer vertraging zorgt :(

    maar als je eenmaal over bent geeft dat inderdaad iets rust
    wij hebben het uiteindelijk ook maar gedaan zonder dat alles 100% af was
    en het gaat wel langzamer nu.. maar ook wel prettiger toch.
     
  13. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    nou in ons geval was het zo dat we de maten van het trapgat en deuren hebben doorgegeven maar ter plaatse bleek dat het arbo-technisch niet verantwoord was om onze amerikaanse koelkast naar boven te krijgen. Hebben zelfs een erkende verhuizer gebeld en die schatte de kans ook klein in tenzij we het raamkozijn op de 1e etage zouden verwijderen en de koelkast middels een lift naar binnen zou kunnen. De bezorgers waren heel snel weg en later bleek ook waarom... ze behoorde het gasfornuis voor ons uit te pakken zodat wij konden zien of er een beschadiging aanzat en wat bleek... 1 grote deuk aan de zijkant!

    Dus ik lekker opgefokt door me hormoontjes gelijk in de foon geklommen en de betreffende winkel opgebeld hoe dit mogelijk was en hoe zij het gaan oplossen. Deze nodigde ons gelijk uit en we kregen (echt niet overdreven) wel 10x excusses aangeboden. Klantenservice en het winkelpersoneel waren bezorgd dat ik me zo druk zou maken dat ik ter plekke zou bevallen van woede! hahahaha.

    We mogen vandaag (gisteren hadden we niet zoveel tijd) een nw koelkast uitzoeken en het teveel betaalde krijgen we terug en de koelkast wordt dan samen met een nieuw gasfornuis zaterdag bezorgd ('t beschadigde fornuis nemen ze dan gelijk mee)

    We baalde wel dat onze amerikaanse droom in rook opging maar jah wat niet kan dat kan niet... dus ik heb als compromie mijn mannetje een rvs beertender beloofd. (hij ook weer happy)

    Nu is het alleen hopen dat het met de vloerbedekking en stoffeerders 7 augustus wel goed gaat anders gaat ik naar die betreffende winkel en beval ik wel ter plekke van woede ! hahaha

    Ken er nu een beetje om lachen en realistisch zijn maar dit had me niet vorige week moeten overkomen, dan had ik in me emo bui waarschijnlijk beetje doorgedraaid
     
  14. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Wat een pech zeg! Maar wel een goed cadeau voor je man ;)

    Hier slecht nieuws. De kozijnen komen niet zaterdag, maar zaterdag de 11e. Juist, op de dag dat ik ben uitgerekend.... Zal het dus toch puffen in een halfopen huis worden?

    Ik had me er al bij neergelegd, maar daadwerkelijk te horen krijgen dat ze de boel weer opschuiven is zeer doordraai-opwekkend! Als het nu wee-opwekkend was, dan moeten we gewoon 1 dag met de kleine naar oma, en dat kunnen we wel aan. Dus kleine: deze week nog graag!

    Pfff, en dan te bedenken dat we half september WAARSCHIJNLIJK onze nieuwe bank krijgen..... jaja

    Succes allemaal weer!
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    gaat lekker juud!
    nouja.. de kans dat je voor de 11e bevalt is ongeveer even groot als dat je de dag erna bevalt toch?
    hier komt het aanrechtblad precies 2 weken voor mijn uitgrekende datum
    dus ik ben ook hard aan het duimen dat dat niet elkaar ind e weg zit.. want je bevalling even uitstellen omdat er een bouwvakker in huis loopt.. tja dat kan niet he

    @kvptje: mja ik heb mijn hormoontjes laatst uitgebreid op de projectontwikkelaar van ons huis losgelaten
    en dat is dan ook welgeteld de enige keer dat ze ook daadwerkelijk een dag later op de stoep stonden
    soms zijn ze wel ergens goed voor hoor :)
     
  16. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Helaas heeft dat soort stampij hier nog geen resultaat opgeleverd. Het zijn overigens Duitsers, misschien zijn die daar minder gevoelig voor...?

    Ach ja, mijn man is van oorsprong ook Duitser en die blijft er inderdaad rustiger onder dan ik. Maar hij - en die ramenzetter trouwens ook! - hoeft niet met de benen wijd straks!

    Ik kijk maar van de positieve kant: het levert wel een mooi bevallingsverhaal op, nietwaar?

    Mocht het zover komen, dan laat ik dat zeker weten.

    Succes!
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hehe tja.. je hebt in ieder geval latijd wel wat te vertellen :)

    en uiteindelijk tijdens het bevallen denk ik dat je weinig merkt van je omgeving

    neemt niet weg dat ej je er vantevoren wel onwijs druk over kan maken helaas :)
     
  18. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Inderdaad, hoewel: nu ik het net zo heb opgeschreven, en het feit dat ik het niet meer kan veranderen, heeft me toch wel rust gegeven. Ik zit in een soort kalme roes gewoon lekker te wachten...

    Lang leve de hormonen? Ik weet het niet, maar dit topic heeft me volgens mij echt geholpen. Vanmorgen toen ik het bericht kreeg, werd ik even witheet, maar nu ben ik het al weer kwijt.
     
  19. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    ik proefde er al een beetje uit dat je je er inderdaad bij neergelegd hebt :)

    je hebt geen keuze ook eigenlijk

    ik heb me bij het aanrechtblad voorlopig ook neergelegd.. maar durf niet uit te sluiten dat ik tegen die tijd iets zenuwachtiger ben :)
    alhoewel ik merk dat ik echt heel erg het gevoel heb dat alles komt zoals het komen moet.

    heb nog niet gestresst over bevallen of wat dan ook
    ondanks dat het best dichtbij komt
    enige waar ik over gestresst heb (en niet eens heel veel ook trouwens) was dat ik misschien via een keizersnee zou moeten bevallen
    en ik ben redelijk panisch in geval van messen en naalden zegmaar.
    maar zelfs daar had ik zoiets van "tja ik doe er niets aan.. ik wacht het wel af"
    hoop dat ik bij de bevalling ook zo rustig blijf :)
     
  20. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hier weer slecht nieuws...
    Mijn schoonouders zijn aan het behangen in ons nw huis en zij zouden het kamertje van 't zoontje van mijn vriend na hun vakantie (ze zouden morgen voor 8 dgn naar Duitsland vertrekken) behangen.

    Komen zij gisteren voor hun doen laat aan (en ik weet niet waarom maar ik wist gewoon dat er iets was) dus zij vroegen of mijn zwager nog kwam helpen. Wij aangegeven dat hij later op de dag zou komen. Normaal als ze binnenkomen zet ik nog een pot koffie en blijven ze nog eventjes beneden kletsen maar gisteren wilde ze zo snel mogelijk naar boven om verder te gaan met onze slaapkamer.

    Later op de dag toen mijn zwager verscheen kwam de aap uit de mouw. Mijn vriend z'n tante (zus van me schoonvader) is de avond daarvoor plotseling overleden. Zij heeft een lange strijd gevoerd tegen kanker en wat ik begreep leek het weer een tijdje goed te gaan met haar...

    Mijn schoonouders hebben (logisch) hun vakantie geannuleerd, stonden gisteren en zullen de aankomende paar dagen doorgaan met klussen in ons huis...

    Vind het zo rot voor mijn schoonvader en mijn vriend heeft ook gezegd dat hij thuis moet blijven om te rouwen om zijn zus, het enige wat mijn schoonvader dan antwoord: Ja ik moet dat eigenlijk doen maar het behangen is voor mij toch een beetje afleiding en zo komt jullie huisje sneller klaar.

    Ik weet dat ik eerder tegen meerdere mensen en ook hier op het forum heb gezegd dat ik hoopte dat ons nw huis snel klaar zou zijn..... maar niet op deze manier.....
     

Deel Deze Pagina