Ik ben mijn cyclus kwijt...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hakoek, 21 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Hallo dames!

    Ik heb even wat hulp nodig mbt mijn laatste cyclus.

    Mijn voorgaande cyclussen; 28-24-25-25.
    Ik ging weer uit van 25 nu.
    Normaal gesproken 3-5 dagen bruinverlies en 1e dag van menstruatie wat krampjes (niet heel erg).

    Nu kreeg ik op cd 25 een bloeding, zonder voortekenen van bruinverlies en krampjes. (ik heb die cyclus mijn ei niet kunnen vinden met ovutesten)
    Dus ik dacht; oke ik ben ongesteld, mijn cyclus was 24 dagen.
    De eerste dag (woensdag) best wat bloed, donderdag minder, vrijdag nog minder.
    Zaterdag wakker geworden met enorme krampen en veel bloed op zaterdag en zondag.
    Zou dit dan mijn echte ongesteldheid geweest zijn?
    Dat woe-do-vrij gewoon mijn ‘normale’ voorbode was, alleen nu iets heftiger dan een beetje bruinverlies...

    Ik weet het niet.
    Maar wat ik vervelend vind is nu; wat was mijn eerste dag van de menstruatie, en moet ik een cyclus van 24 aanhouden of was ie toch 27 dagen?
    Dat maakt nogal verschil voor mijn komende cyclus.
    Ik ga wel weer met ovutesten aan de gang, maar vind dit wel erg lastig nu!

    Iemand ideetjes?
     
  2. suzies

    suzies Bekend lid

    8 jun 2015
    545
    148
    43
    Wanneer je helder rood verliest geld als eerste dag. Het is helemaal niet raar als het wat anders gaat dan vorige keren. En ontpillen zal hier ook nog aan de orde zijn. Al snap ik heel goed dat je graag een regelamatige cyclus wil en wil weten waar je aan toe bent. Maar je lichaam is geen robot :)
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Soms kan je menstruatie verschillen, in hoeveelheid bloed, stolsels, aantal dagen.
    Niks geks eigenlijk.
    Agezien je toch wel een mooie stabiele cyclus hebt steeds vermoed ik wel idd dat dit je menstruatie was.
    Ik zou met de ovulatie testen gaan testen vanaf dag 7, en dan 2x op een dag rond 12:00 en 19:00 uur. Zodat je de piek niet mist.

    Mocht je nu bijv een cyclus van 25 dagen hebben, dan hoeft het niet altijd zo te zijn dat je eisprong ook daadwerkelijk op dag 12 valt, dit is echt afhankelijk van hoe snel je follikel groeit. Soms kan je op dag 16 ook pas een eisprong hebben. En bijv een dag een kortere periode hebben na je eisprong tot je menstruatie.
    Helaas is je lichaam geen robot wat elke maand het zelfde doet ;) zou wel handig zijn :p
     
    Hakoek vindt dit leuk.
  4. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Bedankt @Ashleyrachel voor je antwoord.
    Mijn lijf is inderdaad geen robot nee, maar wilde graag wat 'meningen' over wat nu aan te houden.

    Ik zal vanaf morgen 2 keer per dag gaan testen, heb een goede voorraad aangeschaft! Het worden de dipsticks van zwanger & kids en als ik mijn piek vermoed een Clearblue voor een smiley :)
    En dan nav mijn eisprong maar even kijken wat ik als NOD aan ga houden...

    Dank je wel!
     
  5. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Graag gedaan hopelijk ga je hem dan wel vinden :)
     

Deel Deze Pagina