Ja hoor.. een schimmelinfectie, bah! Help!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Ik had eerst nog goede hoop dat het misschien toch niet zo zou zijn.. Maar ik moet er toch echt aan geloven:
    Ik heb een schimmelinfectie :oops: gadverdarre! Las dat het wel vaker voor komt tijdens de zwangerschap? Dus hopelijk hebben jullie hier wat antwoorden op mijn vragen.

    - Wat kan ik er tegen doen, zijn er ook zalfjes verkrijgbaar bij de drogist o.i.d.? Ik heb namelijk net geprobeerd mijn huisarts te bereiken maar die is maar tot 12:00 bereikbaar en ik wil er zo snel mogelijk iets aan doen! P.s. de zalfjes moeten wel toegestaan zijn tijdens zwangerschap?!

    - Moet mijn vriend ook iets doen? Sinds het vermoeden dat ik een schimmelinfectie heb, hebben we het niet meer gedaan (paar dagen..) maar ik denk toch dat het wel besmettelijk is?

    - Meer tips zijn welkom! :rolleyes: :p
     
  2. Maaike1982

    Maaike1982 Actief lid

    7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ik heb het sinds ik zwanger ben een paar keer gehad. Krijg steeds van die vaginale pillen en dan is het met een paar dagen weg. Volgens mij moet je vriend er ook iets aan doen. Ik wil mijn vriend het wel laten doen voor de zekerheid na de bevalling. Mag nu toch geen sex meer met een verkorte baarmoederhals en vroegtijdige weeen.
    Niet teveel bah denken, ik vind het heel ongemakkelijk en vervelend, maar goed, kan er niets aan doen, is nu eenmaal een zwangerschapskwaaltje. Voorheen had ik het nooit. Ik zou het wel even via de HA behandelen, dan is het snel weg.
     
  3. Jora

    Jora Lid

    1 sep 2008
    12
    0
    0
    Hoi,

    ik heb het in mijn zwangerschap ook al meerdere malen had. Het beste is inderdaad om het even via de HA te doen, die kan je een soort capsule geven die je moet inbrengen 3 dagen en dan ben je er snel weer vanaf!
    Suc6
     
  4. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    misschien even naar de apotheek gaan of bellen.... misschien kunnen hun je verder helpen ;)
    grtz Ramona
     
  5. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb het een paar weken geleden gehad, kreeg het op vrijdagavond dus heb uiteindelijk de huisartsenpost gebeld omdat ik gek werd van de jeuk.
    Heb daar 1 vaginale pil gehad, maar dat was niet genoeg. 2 weken later had ik nog jeuk dus eigen huisarts opgebeld en daar kreeg ik nog een keer een kuur van 3 pillen.

    Heb toen gevraagd of mannetje ook behandeld moest worden maar dat doen ze eigenlijk niet standaard. Pas als je vaker infecties krijg na het vrijen met je mannetje wordt ook hij behandeld.
     
  6. marit123

    marit123 Actief lid

    2 jan 2007
    330
    0
    0
    Ik zou toch de huisarts bellen en niet zelf iets gaan kopen. Dan weet je zeker dat je het mag hebben.
    En je vriend hoeft in principe niet behandeld, tenzij hij klachten heeft. En even geen seks, maar dat is ook echt niet prettig als je jeuk en pijn hebt.

    Succes!
    Marit
     
  7. Lampie

    Lampie Bekend lid

    30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Zou toch ook even naar de HA gaan, krijg je idd 3 van die pillen en misschien nog een zalfje. Niet te lang mee door tobben, word het alleen maar erger van.

    Heel veel suces.
     
  8. Zeilboot

    Zeilboot Niet meer actief

    als ik jou was zou ik ook even gaan bellen, en desnoods met de apotheek.
    weet hoe erg de jeuk kan zijn,
    heb je ook meer last van vaginale afscheiding, want daar werkt die inwendige pil goed tegen, verder heb je nog de gynozalf en er is nog een soort zalf, maar die moet je met je vinger inbrengen want je mag de aplikator niet gebruiken vanwege zwangerschap.

    succes. en ik hoop dat het snel over is.

    anita
     
  9. Niet meer actief

    Mwah, de jeuk valt wel mee. Maar inderdaad wel 'rare' afscheiding (dikkige..) dat op mn vagina blijft plakken haha. (Ik zal de details besparen..).
    Zal morgen even proberen te bellen met de huisarts, hoop dat het lukt heb namelijk de hele dag colleges morgen dus het moet even tussendoor.

    Maar heb ik goed begrepen dat het in principe niet gevaarlijk is voor mijn zwangerschap?
     
  10. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik kan je alleen in het algemeen tips geven

    niet met zeep wassen,
    zo min mogelijk "zooi" (zalfjes e.d.) erop
    als het kan slaap dan zonder onderbroek (lekker luchtig zeg maar)
    katoenen onderbroeken
    GEEN inlegkruisjes liever 2-3 keer per dag je onderbroek verschonen..

    Schijnt dat je met minder suiker ook e.e.a. kan voorkomen maar heb ik zelf geen ervaring mee door al deze dingen doen heb ik het vorige keer kunnen voorkomen.
     
  11. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Geen jeuk? Dan heb je geluk ! Want die jeuk is echt niet leuk :(
     
  12. kimmetje55

    kimmetje55 Actief lid

    7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    hoi ik heb het ook gehad toen ik 32 week zwanger was.. had ook enorme jeuk..
    is niet gevaarlijk voor je zwangerschap maar zou ook idd naar de HA gaan.
    ik heb een zalf gehad en t werd na 2 dagen al beter
    mn vriend is niet behandeld en heeft nergens last van gehad!
    succes..
     
  13. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Volgens mij is het wel verstandiger om je vriend ook te laten behandelen aangezien hij het ongemerkt ook kan hebben en het zodoende jou weer terug kan geven zeg maar.

    Maar goed, lijkt mij dat je even een afspraak moet maken met je huisarts?
     
  14. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier moet de huisarts wel mee accoord gaan anders kan je nog zoveel willen. Ik heb het ook geprobeerd maar kreeg niets voor hem mee. Met andere woorden, als je nog 2x zo'n infectie krijgt na het vrijen krijgt hij pas wat ( en ondertussen lopen de vrowuen weer met de klachten :-? )
     
  15. sukkie

    sukkie Fanatiek lid

    8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Mijn verloskundige zei dat als ik daar last van zou krijgen dat ik het bij haar even moest melden. Misschien is dat een optie, om de verloskundige te bellen?
     

Deel Deze Pagina