Ik ben zwanger, neefje met waterpokken! En nu?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mamotjuh, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamotjuh

    mamotjuh Actief lid

    5 dec 2013
    191
    22
    18
    Hi meiden,

    2 weken geleden kreeg ik een telefoontje van mijn schoonzus dat haar dochter waterpokken had en omdat mijn schoonouders oppassen heb ik besloten mijn dochter thuis te houden.
    Daarna kreeg mijn neefje ze natuurlijk ook waarop ik weer besloten heb, mijn dochter thuis te houden.

    Nu was mijn schoonmoeder gister jarig en zijn we daar naartoe gegaan.
    Later op de dag kwamen mijn zwager, schoonzus en hun dochter en zoontje. Hun zoontje en mijn dochter zijn helemaal gek van elkaar dus er werd volop geknuffeld door die 2. Ook ik kreeg natuurlijk een knuffel.

    Na 5 min ofzo zei mijn schoonzus, "euhm, hij heeft nog steeds waterpokken hoor".
    Ik was een beetje verbouwereerd en vroeg waarom dat niet eerder gezegd was.
    Mijn zwager had mijn schoonmoeder aan de telefoon gehad en was het schijnbaar vergeten te zeggen.
    Ik heb meteen mijn dochter opgepakt en ben weggegaan.

    In hoeverre kan het schadelijk zijn voor mijn kindje die op komst is?
    Stel ik beval eerder dan 40 weken en mijn kindje krijgt het ook, doordat mijn dochter het nu ook misschien gaat krijgen?
    Ik heb zelf waterpokken gehad toen ik klein was.
     
  2. MamaTuttebel

    MamaTuttebel Niet meer actief

    Als de waterpokken al zijn ingedroogd is dat niet meer besmettelijk. Als jij ze al eens hebt gehad in je kindertijd heb je antistoffen er voor aangemaakt dus kan dan geen kwaad!
     
    Love1987 vindt dit leuk.
  3. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Dit. En daar kun je jezelf op laten prikken op die antistoffen als je je zorgen blijft maken en niet weet of je zelf ooit de waterpokken hebt gehad.

    Mocht je ze gehad hebben zou ik zelfs willen dat mijn kind het krijgt (dat heb ik nu) terwijl ik zwanger ben. In het eerste jaar van de baby liever niet namelijk.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  4. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Als jij zelf waterpokken gehad hebt vroeger is er niets aan de hand.
    Hier in het dorp is een ware epidemie gaande. Overal zie je kinderen met waterpokken. Maar dan ook echt overal. Ze worden ook nergens geweerd hoor, niet op school, niet op zwemles, niet in de speeltuinen...
     
  5. mamotjuh

    mamotjuh Actief lid

    5 dec 2013
    191
    22
    18
    Hij schijnt vol te zitten met blaasjes op zijn romp.. :$
     
  6. mamotjuh

    mamotjuh Actief lid

    5 dec 2013
    191
    22
    18
    Omdat ik al iets verder ben in de zwangerschap dan jij en het al een paar dagen aan het rommelen is heb ik het gewoon liever niet.
    Was ik minder ver dan had ik er geen problemen mee gehad.
    Zij wisten dat ik mijn dochter expres thuis gehouden heb om de waterpokken. Beetje jammer dat ik er dan toch mee geconfronteerd word
     
  7. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Het kan toch wel gevaarlijk zijn aan het einde van je zwangerschap of je ze nou wel of niet vroeger gehad heb?
     
  8. mamotjuh

    mamotjuh Actief lid

    5 dec 2013
    191
    22
    18
    Ik heb net de verloskundige gesproken.
    Het is sowieso oppassen geblazen met een Pas geboren baby en een peuter met waterpokken.
    Ze adviseerde me zelfs dat, mocht ik bevallen en mijn dochter heeft ze, om dan oppas te zoeken voor mijn dochter of zelf weg te gaan met de baby. Mijn dochter zou de baby niet mogen knuffelen of iets. :(
    Ik ben gewoon kwaad dat er zo ondoordacht mee omgegaan word.
    Stel ik beval eerder dan kan mijn dochter niet eens van de baby genieten!
     
  9. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    In de meeste ziekenhuizen mogen broertjes en zusjes die de waterpokken niet hebben gehad niet op bezoek komen. Dit om te voorkomen dat pasgeboren en te vroeg geboren kindjes hieraan bloot gesteld worden. Mijn zoontje heeft ze vorig jaar gehad ook terwijl ik zwanger was ik vond het ook heel erg dus snap je reactie helemaal. Was fijner geweest als ze het in overleg hadden gedaan dan had je om en om kunnen gaan.
     
    mamotjuh vindt dit leuk.
  10. mamotjuh

    mamotjuh Actief lid

    5 dec 2013
    191
    22
    18
    Dank je wel voor je reactie. Dat is dus precies zoals ik me voel.
    Als ze hadden gezegd toen ze onderweg waren dat hij die waterpokken nog had, waren we meteen opgestapt.
    Nu had ik die keuze niet en voel ik me zo machteloos.
    Nu afwachten en hopen dat ik niet eerder beval of dat mijn dochter het niet krijgt :(
     
  11. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Daar ben ik het helemaal mee eens! Echt niet netjes om jou er zo mee te confronteren. Zou ik ook echt boos om zijn. Hopelijk blijft de baby of nog even zitten of krijgt je dochter ze niet. Sterkte ermee!
     
    mamotjuh vindt dit leuk.
  12. mamotjuh

    mamotjuh Actief lid

    5 dec 2013
    191
    22
    18
    Ja als je op het einde loopt wel, maar dan meer voor je baby..
    Schijnt ook gevaarlijk te zijn in de eerste 16 weken van je zwangerschap met het vormen van je baby .
     
  13. mamotjuh

    mamotjuh Actief lid

    5 dec 2013
    191
    22
    18
    Dank je wel!
     
  14. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Ik denk niet dat ze het bewust gedaan hebben, ze heeft daarvoor ook de moeite genomen om je in te lichten.. Je had ook zelf kunnen navragen of het nog besmettelijk was als jij het wist.
    Ik snap heel goed dat je er mee zit, maar ik hoop dat het allemaal losloopt! Je zou je dochter en jezelf kunnen ondersteunen door extra vitamine C te geven/nemen, misschien kan je dan voorkomen dat ze het krijgt, maar als ze niet in aanraking gekomen is met het vocht uit de blaasjes, dan is de kans klein!
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Allereerst begrijp ik nooit waarom mensen met een ziek besmettelijk kind op pad gaan. Maar oke.

    Als jij ze gehad hebt, zit je veilig. Als je ze niet gehad had, had je een prik moeten halen.

    Persoonlijk zou ik ook liever willen dat mn kind ze dan nu al kreeg en niet als de baby nog heel klein is. Dan is zij er ook gelijk vanaf
     
    mamotjuh vindt dit leuk.
  16. mamotjuh

    mamotjuh Actief lid

    5 dec 2013
    191
    22
    18
    Ik hoef niet verantwoordelijk te zijn voor iemand anders zijn zieke kind toch?
    Het is niet alleen via vocht uit blaasjes besmettelijk maar via de lucht.
    Ik zit nu met stress en de hoop dat het niet eerder komt of dat mijn dochter het niet krijgt
     
  17. mamotjuh

    mamotjuh Actief lid

    5 dec 2013
    191
    22
    18
    Ik heb ze zelf gehad dus de baby is veilig zolang het in mijn buik zit. Maar wie zegt dat ik niet eerder beval?
    Ik ben nu 35 weken zwanger, 10 dagen incubatietijd en dan 2 weken ziekte is +/- 24 dagen dat het hier in huis kan zijn. Ruim 3 weken dus. Dan ben ik 38 weken zwanger.
    Dan had ik het ook liever gezien dat mijn dochter ze had met 20 weken zwangerschap dan had ik er geen problemen mee gehad.
     
  18. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Als je het ook via de lucht oploopt dan zou ik maar binnen blijven zitten de komende weken, er heerst rond deze tijd overal waterpokken, dan ben je in de supermarkt niet meer veilig...
    Je bent niet verantwoordelijk voor iemand anders kind, alleen die van jezelf, het is jouw probleem, niet die van iemand anders.
     
  19. mamotjuh

    mamotjuh Actief lid

    5 dec 2013
    191
    22
    18
    Mijn probleem ja..
    Ik zou nooit met een besmettelijk kind op pad gaan. Maar je hebt van die mensen die overal maar maling aan hebben..
     
  20. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Dat klopt, hier waren ze op school juist weer verontwaardigd dat ik mn kind tijdens de besmettelijke dagen thuis gehouden had (hij was ook niet fit), omdat hun kind het nog niet gehad had...
     

Deel Deze Pagina