Ik had geen keus ......

Discussie in 'De bevalling' gestart door -, 7 mei 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Toen ik voor mijn eerste kind zwanger was,wist ik nog niet of ik thuis of in het ziekenhuis wou bevallen. Maar toen mijn vliezen met 31 weken en 5 dagen braken,had ik eigenlijk geen keuze. Ik moest naar het ziekenhuis. Ik werd 3 dagen aan de weëenremmers gezet om het tegen te houden,maar het lukte niet. De 4e dag zette de weëen door en moest ik dus bevallen. Ik had een heel lief klein mannetje van 40 cm en was 2100 gram. Hij moest gelijk onderzocht worden en zou daarna na de couveuse gaan. In het begin ging het goed en met hem en ging naar de couveuse afdeling. Maar na 3 uurtjes was het mis met hem. Hij had een longinfectie gekregen en moest met spoed overgeplaats worden naar een NICU. Dat is een intensive care voor couveuse baby's. In het ziekenhuis waar ik was,hadden ze dat niet (Rijnstate Arnhem) . Je hebt meer dan 200 ziekenhuizen in NL en 10 ervan hebben een NICU. Ze gingen dus zoeken waar er plaats was. De dichts bijzijnde was Nijmegen,maar was geen plaast. Later hadden ze plek gevonden in Veldhoven, 110 km verderop. Hij werd met spoed overgeplaats en werd daar verder behandeld. Ik ben dus blij dat ik in het ziekenhuis was en dat ze me konden helpen.
     

Deel Deze Pagina