Ik kan het niet loslaten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zwitsal, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Vorige week zijn we gaan zwemmen, we gaan iedere week babyzwemmen.
    Na de les mag je altijd nog even in het bad blijven.
    Zoonlief vindt het heerlijk om altijd even op z’n rugje te dobberen en dat gaat altijd goed.
    Dus van de week liet ik hem weer even op z’n rugje dobberen. Mijn man zei iets tegen mij, maar omdat ik hem niet verstond keek ik heel even op.
    In die 2 sec hield ik blijkbaar m’n zoontje onder water.
    Gelukkig reageerde mijn man gelijk en had ons zoontje niet eens in de gaten dat er iets gebeurd was.
    Maar ik kan het zelf niet zo goed loslaten.
    Continue denk ik: wat als?
    Voel mij ook zo een slechte moeder nu.
     
  2. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Elke ouder maakt wel iets mee waarvan je achteraf denkt wat als. Hier is bijvoorbeeld de oudste als baby van het bed afgerold terwijl ik er naast lag.en ben ik met 1 van de meisjes in mijn handen de trap afgevallen.dat leverde een flink schuldgevoel op maar verder niks.

    Je deed het niet expres en alles is goed gegaan. Maak het jezelf niet te moeilijk.

    Er komen nog meer momenten waarvan je denk omg. Zo is de middelste met rennen gevallen waardoor ze dr gezicht onder de schaafwondjes had van de stoeptegels, is de oudste van een hoge glijbaan achterover gevallen en geland op haar hoofd ( gelukkig had ze op een lichte hersenschudding na niks) en is de jongste toen ze oefende met staan zo hard achterover gevallen dat ze er van moest spugen (ook dus een hersenschuding)
    er komen met een beetje pech nog wel meer ongelukjes, wekdiensten (je kind meerdere keren wakker moeten maken omdat ze flink op hun hoofd gevallen zijn bijv) blauwe plekken en schaafwonden aan.
    Dat hoort er helaas bij.
     
  3. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Oh joh, daar hoef je je echt niet schuldig om te voelen hoor. Het leven gaat met vallen en opstaan en je kindje gaat nog veel heftigere dingen meemaken ;):D

    Onze oudste is laatst vanaf de bank met d’r hoofd op de punt van de tafel gekomen, moesten 4 hechtingen in.

    Vingers tussen de deur, hoofden tegen iets aan, van de trap vallen, struikelen op de stoeptegels.. onderuit gaan in bad.. hoort er allemaal bij.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Mijn dochter sprong vanuit het niets zonder bandjes in de stroomversnelling ! We waren op weg naar de uitgang...

    Tja, dom dom dom maar het gebeurt mij nooooooit meer!

    Echt, bij iedereen gebeurt wel eens iets!
     
  5. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Aaah meis laat het los! Je bent absoluut geen waardeloze moeder :)

    Ik heb wel eens perongeluk met een nagelschaartje te ver het nageltje
    van mij middelste zoontje afgeknipt!! Nou ik voelde me ook zo stom toen.
     
  6. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Het kan erger :) Hier een papa die bij babyzwemmen op zijn rug moest zwemmen met dl op zijn buik, maar zeker 5-10 tellen volledig onderwater zwom, met dl dus ook volledig onder water (die daarna even iets minder vertrouwen had in het zwembad). Ik keek ernaar en was woest, maar het hoort er idd bij.
     
  7. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Mijn man heeft bij de 1e x nagels knippen van de oudste ook in het vel geknipt. ik durfde toen niet, te bang om in de vinger te knippen dus hij zou het wel even doen. Hij durft nu nog steeds geen nagels van de meisjes te knippen.
     
    Nemo1 vindt dit leuk.
  8. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.004
    25.449
    113
    Mijn zoontje kon net lopen. Ik ging wat verder weg zitten om een foto te maken, en terwijl ik mij verplaats valt hij plat voorover met zijn gezichtje op de stenen. Tandje door zijn lip, sneetjes en wondjes in zijn gezicht. Sindsdien weigert hij te lopen. Hij kruipt alleen of loopt aan de hand. Hij laat zich direct door de beentjes zakken als ik dreig los te laten.
     
  9. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn oudste bijna verzopen (lees 2 sec onder water gegaan toen die uit mijn handen glipte in de tummytub...4 dagen oud en ik heb gejankt als een hormonen bom)

    En die zelfde oudste was 3.5 en springt zo zonder zwembandjes het diepe in. We waren al aan het afdouchen maar meneer wou nog niet naar huis dus rende snel terug het water in.

    Hij is dus zeker niet bang voor water :thumup:
    Maar ik...ik houdt mn hart vast wanneer hij bij water is o_O
     
  10. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik zat vorig jaar op de SEH met mijn middelste. Hij was alleen in de tuin (bijna 18 maanden oud, denk ik) en was dus op de rand van de trampo geklommen en achterover af gevallen. Ik hoorde alleen een keiharde POK en daarna niets... Ik ben me wezenloos geschrokken. Zeker toen hij daarna steeds wegzakte en toen we bij het ziekenhuis uit de auto stapten begon te braken... ik kon ook nog niet eens goed vertellen wat er nu gebeurt was want ik had het niet gezien...
     
  11. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!
    Helpt mij weer wat om het te relativeren.
     
  12. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Yep, de nagel te ver en ik heb ook een keer echt in vel geknipt.
    :confused:
    Je doet het allemaal niet expres, en van sommige dingen kun je leren.
     
    Nemo1 vindt dit leuk.
  13. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Mijn baby van 2 dagen oud was van mij afgerold in t zkh. Ik liet zn voeding zakken en ik dacht nog ik blijf wel wakker. Ik zat half rechtop namelijk.

    Dus niet, gelukkig bleef hij op t matras liggen en was hij niet uit bed gevallen.
    Ik schrok wel gelijk wakker.
    Baby sliep rustig door, maar ik moest huilen.
    Volgende ochtend direct aan mn vriend verteld. Ik zat er zo mee en voelde me toen echt heel slecht.

    Met mijn oudste zoon heb ik wel eens met zn hoofd ergens tegen aan gebotst.
    Zijkant van het deurkozijn geloof ik. Net ff de afstand verkeerd ingeschat.
    En net toen ik dacht: hij kan nu goed de trap af, viel die van boven naar beneden.

    En zo zijn er wel meer kleine ongelukjes gebeurd, waarvan je blij bent dat ze goed afgelopen zijn.

    Voel je dus niet schuldig, je zoontje neemt t je vast niet kwalijk.
     
  14. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Och mijn oudste heeft een keer zijn arm gebroken toen hijn1,5 jaar was. Viel van een speelhuisje terwijl ik ernaast stond maar kreeg een telefoontje dus lette even niet op..... :confused: wat een loeder moeder!

    Toen vond ik het heeeeeeel erg... nu denk ik ook van “ach, het is een jongen.... kans dat we vaker op de EHBO zitten is groot” :p
     
  15. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ik denk dat we allemaal wel zoiets mee maken. En we ons daar even rot door voelen.
    Zo voel ik mezelf nog steeds schuldig dat ik te lang heb afgewacht en te nuchter dacht wbt M zijn groei. Denk ik wat nou als we eerder wat hadden gedaan..

    Maar goed niks meer aan te doen.. de kids zijn ook zo snel! Er zal vast vaker wat gebeuren
     
  16. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Zoals je leest gebeurt elke ouder dit soort dingen.
    Ik heb mijn dochter ook eens 2 seconden onder water gehouden en ze is van het bed gevallen, terwijl ik op mijn telefoon keek:oops:

    Mijn zoontje is zelfs 2x van het bed gevallen en greep pas met twee handen de rand van de bbq vast(hij was gelukkig niet meer heet).
    En zo zijn er nog wel meer dingen geweest.

    Natuurlijk voel je je schuldig, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal.
     
  17. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Deze verhalen brengen herinneringen naar boven waar ik een hartverzakking van krijg.Met 5 kinderen ook het een en ander meegemaakt waar je kippevel van krijgt.Zo worden onze kleintjes groot.
     
  18. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Oefh ja! Zo zei ik vorige week nog tegen mijn vriend: "ik ben zo bang voor het moment dat ik haar per ongeluk pijn doe, maar dat moment gaat er komen, de vraag is wanneer." En diezelfde avond op een BBQ wil ik met haar (5 maanden) opstaan en stoot ik haar hoofd tegen het afdakje van het tuinhuisje. Ik kon wel janken!! Gelukkig waren er veel artsen op de BBQ die me allemaal gerust konden stellen "nee fontanel is echt niet beschadigd". En er waren veel moeders die meteen hun loedermoeder verhalen gingen vertellen. Erg helpend.

    Het bleef bij een bultje die de volgende dag alweer verdwenen was. Dochter leek vooral geschrokken en verder weinig last van te hebben. Ik vond t vreselijk, maar ik weet dat de kans groot is dat er ergere dingen gaan gebeuren.
     
  19. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik denk dat bijna iedereen inderdaad wel wat heb waarbij ze denken waar was ik met mijn hoofd en juist doordat dat gebeurt denk je nu nog veel beter na .Ik heb mijn zoontje een keer zijn hoofd late stoten en dat was toen best heftig.
     
  20. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik wilde gister mijn zoontje op mijn nek zetten.. binnen.. en ik tip hem omhoog maar had even de hanglamp niet gezien. (Was bij vrienden thuis).
    Gelukkig was hij van karton. Dus ja de hanglamp is wel beschadigd. Zoonlief keek me aan van: vind je dat nou normaal?
     

Deel Deze Pagina