Ik kom er niet uit.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sanny1986, 22 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanny1986

    Sanny1986 Nieuw lid

    22 aug 2008
    1
    0
    0
    Nagelstyliste
    Hallo,

    mijn vriend en ik hebben besloten dat we er nu wel aan toe zijn, het probleem is alleen dat ik er niet uitkom wanneer mijn ovulatie plaatsvind, en wat dus mijn vruchtbare dagen zijn.

    Ik ben di 5 augustus gestopt met de pil, en 9 augustus werd ik ongesteld t/m do 14 augustus.

    Ik dacht misschien kunnen jullie me helpen, of kan ik sowieso beter ovulatietesten halen?

    En hoelang duurt het gemiddeld voordat je zwanger bent als je al jaren de pil slikt, ik snap dat dit niet bij iedereen hetzelfde is, maar het gemiddelde.

    Groetjes Sandra.
     
  2. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Als ik jou was, zou ik het in het begin een beetje spontaan houden. Dus gewoon vrijen, wanneer je zin hebt. Je vruchtbare dagen kan je ook herkennen aan slijmverlies (dit is dan doorzichtig en rekbaar).

    Als je over een half jaar nog niet zwanger bent, kun je altijd nog gaan temperaturen en ovutesten gaan gebruiken.

    Aangezien je net gestopt bent met de pil, kan je nog aan het ontpillen zijn. Kijk eerst eens een paar maanden aan, hoe je cyclus er uit ziet. Het kan binnen 1 maand raak zijn, maar ook nog wel een tijdje duren. Ieder lijf is anders.
     
  3. sweet mummy

    26 aug 2008
    68
    0
    0
    Hey Sanny,

    Prinses heeft gelijk. Je kan inderdaad eerst nog aan het ontpillen zijn, maar als je toch wilt weten wat je vruchtbare dagen zijn kun je dat hier berekenen:

    Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina

    Maar ik zou het advies van prinses opvolgen en het spontaan houden en na een tijdje weer verder kijken. Als je er te veel mee bezig bent kan het je tegenvallen wanneer het niet meteen lukt. Ik wilde het ook heel erg graag en ben er de eerste maanden na het stoppen van de pil erg mee bezig geweest en het lukte maar niet. Eenmaal het los gelaten en ik was een maand later zwanger!

    Succes ermee!

    Liefs sweet mummy
     
  4. prbeer het idd spontaan te houden, als het niet lukt is er nog tijd zat om te stressen ;) die eerste ongi die je had is trouwens geen ongi hoor, maar een ontrekkingsbloeding van de pil. Kijk even hoe lang het duurt voor je echt ongi wordt. Kan best lang duren door de pil (bij mij 2,5 maand), 2 weken voor ongi zit eisprong. maar probeer eerst te kijken wat cyclus doet... (en ondertussen kun je natuurlijk best klussen :p )
    succes
     
  5. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hou het zeker als je net bent gestopt met de pil de eerste maanden gewoon spontaan.
    Je lichaam kan je cyclus gaan veranderen nadat je bent gestopt met de pil dus schrijft deze op.
    En als je cyclus een beetje gelijk loopt elke maand dan kun je kijken wanneer er je eisprong echt zou moeten zijn.
     

Deel Deze Pagina