romer of maxi cosi tobi?

Discussie in 'Verzorging' gestart door wuppie, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie

    wuppie Bekend lid

    16 jul 2006
    621
    0
    0
    Het is wat vroeg maar we denken toch al na over een autostoeltje na de Maxi cosi.
    We hebben voor onze dochter de Maxi Cosi Tobi. We vinden het niet de meest ideale stoel. Er zijn lange gordels nodig, anders past het niet (in onze eigen auto gelukkig wel) in een andere auto (onze 2e auto dus niet...). En het is nogal een gevaarte. Al moet ik toegeven dat ze er wel goed in zit.
    Maar nu hebben we straks voor onze zoon ook een andere stoel nodig. De Romer King plus is volgensmij wel goed. Hoe zijn jullie ervaringen met deze stoel van Duitse degelijkheid! De kwaliteit zal zeker goed zijn maar ja, ik vind ze er eigenlijk niet uitzien :( Maar aan de andere kant gaat veiligheid boven het uiterlijk van de stoel natuurlijk!

    gr.
    wup :D
     
  2. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Oh, ik ga even meelezen. Ben erg benieuwd, wij moeten binnen afzienbare tijd ook een andere autostoel. Was pas bij de prenatal en vind ze wel erg duur. 250 euro voor de tobi!
    Je hebt toch van MC 2 autostoeltjes die na de eerste kunnen? Of heb ik dat mis?
     
  3. Miep en Miep

    Miep en Miep VIP lid

    27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Hier een Römer gekocht..nog niet in gebruik..maar staat klaar..
    T leek ons de beste keuze na uitleg in de winkel.. ;)
     
  4. Velobabe

    Velobabe Fanatiek lid

    11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Wij hebben de Tobi klaarstaan, was een koopje bij Prenatal.
    Stond verkeerd in de computer en het was ook nog eens mama maandag. Dan krijg je normaal geen extra korting meer, maar ik deze keer wel ;) Hopelijk past hij in de Corolla, qua gordels bedoel ik dan.

    Ben beniewd naar de reacties :idea:
     
  5. kaboutertje

    kaboutertje VIP lid

    10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Er is een topic ergens. Bij de tobi kunnen ze hun armpjes erdoor wurmen, dus dan zitten ze los in de stoel.
     
  6. wuppie

    wuppie Bekend lid

    16 jul 2006
    621
    0
    0
    dat ze met de armpjes erdoor kunnen klopt, dat doet onze dochter nu ook, doodeng..... ik stop dan dus ook en zet haar weer vast..... Vandaar dat we nu eigenlijk geen Tobi meer willen.....

    wup
     
  7. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Kunnen ze dat dan niet doen met het andere stoeltje? Ik vond het tuigje er in de winkel wel goed uitzien, maar dat is dus niet helemaal zo...
     
  8. Velobabe

    Velobabe Fanatiek lid

    11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ik heb net naar Maxi Cosi gemaild:
    Geachte heer, mevrouw, Mijn zoontje zit nog in zijn Maxi Cosi.
    Hij is bijna 14 maanden en weegt 9,6 kg. Veel mensen met kindjes die even oud zijn hebben de kleine al in een grotere stoel, ze wegen echter niet veel meer. Ik kan hem toch het beste tot 13 kg in de Maxi Cosi houden?

    En nu hoor ik over de Tobi dat kindjes daar de armen onderuit krijgen! Dat is de stoel die ik voor straks heb staan...
    Alvast bedankt voor uw reactie.

    Dit was hun reactie:

    Geachte mevrouw,

    Allereerst bedankt voor uw reactie.

    Wij adviseren u, uw kindje zolang mogelijk in het eerste autozitje; Groep 0 of 0+ (0-13 maanden) dus achterstevoren te blijven vervoeren en wel omdat dit het veiligst is en bovendien meestal het meest comfortabel.

    Pas als het kindje met het kruintje van het hoofd net aan de rand van de kuip komt, is het tijd over te stappen naar het volgende autozitje. De lengte van de beentjes speelt daarbij geen enkele rol. Het is zeer onverstandig een kind te vroeg in een groter, voorwaarts gericht, autozitje te plaatsen.

    Maxi-Cosi Tobi:
    Kleine kinderen kunnen zich wel eens bevrijden uit de autogordels. Vaak komt dit doordat de gordels niet strak genoeg zijn aangetrokken.

    Wij constateren dat veel ouders het ‘eng’ vinden de gordels goed strak aan te trekken. Echter voor de veiligheid van uw kind en juiste werking van de Maxi-Cosi Tobi is dit van levensbelang.

    Trek de gordels strak genoeg aan, zodat er maximaal 2 vingers ruimte is tussen uw kindje en de gordels. Controleer ook of de indicator op groen staat bij het wegrijden. Let op: deze indicator is slecht een installatiehulp. Tussen rood/groen of zilver/groen is slechts een verschil van enkele millimeters.

    De kleur kan dus na het bewegen van uw kindje weer veranderen. Belangrijk is dat op moment van wegrijden de gordels stevig zijn aangetrokken en de indicator op groen staat. De indicator is er om u hieraan te herinneren.

    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Geachte heer, mevrouw, Mijn zoontje zit nog in zijn Maxi Cosi Oceanic reflection. Hij is bijna 14 maanden en weegt 9,6 kg. Veel mensen met kindjes die even oud zijn hebben de kleine al in een grotere stoel, ze wegen echter niet veel meer. Ik kan hem toch het beste tot 13 kg in de Maxi Cosi houden? En nu hoor ik over de Tobi dat kindjes daar de armen onderuit krijgen! Dat is de stoel die ik voor straks heb staan... Alvast bedankt voor uw reactie. Met vriendelijke groet, Angela de Heer

    Geachte mevrouw de Heer,

    Allereerst bedankt voor uw reactie.

    Wij adviseren u, uw kindje zolang mogelijk in het eerste autozitje; Groep 0 of 0+ (0-13 maanden) dus achterstevoren te blijven vervoeren en wel omdat dit het veiligst is en bovendien meestal het meest comfortabel.

    Pas als het kindje met het kruintje van het hoofd net aan de rand van de kuip komt, is het tijd over te stappen naar het volgende autozitje. De lengte van de beentjes speelt daarbij geen enkele rol. Het is zeer onverstandig een kind te vroeg in een groter, voorwaarts gericht, autozitje te plaatsen.

    Maxi-Cosi Tobi:
    Kleine kinderen kunnen zich wel eens bevrijden uit de autogordels. Vaak komt dit doordat de gordels niet strak genoeg zijn aangetrokken.

    Wij constateren dat veel ouders het ‘eng’ vinden de gordels goed strak aan te trekken. Echter voor de veiligheid van uw kind en juiste werking van de Maxi-Cosi Tobi is dit van levensbelang.

    Trek de gordels strak genoeg aan, zodat er maximaal 2 vingers ruimte is tussen uw kindje en de gordels. Controleer ook of de indicator op groen staat bij het wegrijden. Let op: deze indicator is slecht een installatiehulp. Tussen rood/groen of zilver/groen is slechts een verschil van enkele millimeters.

    De kleur kan dus na het bewegen van uw kindje weer veranderen. Belangrijk is dat op moment van wegrijden de gordels stevig zijn aangetrokken en de indicator op groen staat. De indicator is er om u hieraan te herinneren.

    Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Namens het Maxi-Cosi team
     

Deel Deze Pagina