ik 'moet' cadeautjes kopen voor mijn kinderen...

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door lalalindsay, 14 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik reageerde op bepaalde uitspraken van een post. Ik scheer niemand over één kam en heb het niet over iedereen ;)
     
    Madeliefke vindt dit leuk.
  2. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Ben benieuwd welke posts je dan bedoelt.
    Ik snap wel dat je naar sommige topics met een professionele blik kijkt. Maar ik vind het gewoon absoluut niet professioneel overkomen. Je kan geen OTS adviseren obv van 2 posts en dat weet je zelf ook wel neem ik aan.

    Ik weet wel dat het geen "gezellig beroep is", maar je komt vaak zo hard en ongenuanceerd over waar je echt niets mee bereikt, behalve het tegenovergestelde. Maar dat ik dat vind wist je ook al. En idd gaat het nu erg off topic.
     
    Manque, Bailey07, Nescio en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.845
    3.609
    113
    Vrouw
    Thuis
    @lalalindsay

    Als kind hebben mijn ouders dit ook een tijdje gedaan, net nadat ze gescheiden waren.

    Mijn zusje en ik kregen regelmatig wat grotere kado's en ik vond dit meer dan prima. Dat duurde totdat ze eens samen om de tafel zijn gaan zitten en besloten dat ze dit niet meer zouden doen.

    Dat hebben ze ons toen ook verteld, dat het te veel werd en dat ze ermee zouden stoppen.

    Ik vond dat uiteraard minder, maar het was nou eenmaal zo. Ik vermoed dat ik er nog wel om gezeurd heb, maar mijn ouders waren consequent.

    En verder wil ik nog even zeggen dat ik je een top-moeder vindt en dat je echt niets te compenseren hebt. Je biedt twee kinderen een fijn thuis en bent daarnaast een rustpunt van waaruit je kinderen een band kunnen onderhouden/opbouwen met hun biologische familie. En je bent er ook om de scherven weer op te pakken als dat op dat moment niet gaat zoals je dat je kinderen zou gunnen.
     
    Juul75, Marchella, louan en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. lalalindsay

    lalalindsay VIP lid

    19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    We zijn inmiddels wat afgedwaald zie ik ;) Ik vond het niet zo fijn dat iemand het zo had geïnterpreteerd dat ik hen omkoop zodat ze mij als echte mama zouden zien. Dat is dus niet zo.
    Weet dat ik alles met de beste bedoelingen doe. Ik hou ontzettend veel van mijn kinderen (Ja dat blijf ik zeggen) en heb al meerdere keren moeten vechten als een leeuw voor hen. Ze zijn onder mijn vleugels gezet zodat ze een betere kans in de maatschappij zouden krijgen en daar doe ik alles voor.
    Op momenten dat het met de kinderen goed gaat, neem ik de tijd om mezelf eens onder de loep te nemen en zo kwam ik onlangs bij het feit dat ik eigenlijk niet goed bezig ben met die cadeautjes. Zocht eigenlijk gewoon wat herkenning hier. Gelukkig zien de meesten onder jullie dit wel.

    En om ook even af te dwalen: ook wij hebben ondervonden dat we niet de juiste hulp konden krijgen, pas als het echt misliep kwam er hulp van alle kanten. Dat herken ik dus wel
     
    Nimue, Vitamientjuh, Nescio en 11 anderen vinden dit leuk.
  5. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik weet niet waar GI voor staat maar ik weet dat ze nu 10 jaar valt onder de instelling waar ze nu zit en dat met hulp van de gemeente / de door haar zelf ingeschakelde advocaat het er erg positief uitziet dat ze op korte termijn onder een andere instelling valt.
    En hier laat ik het verder ook bij, ik weet in ieder geval dat jouw reacties mijn beeld stuk voor stuk hebben bevestigt, r zat werkelijk geen enkel zinnetje tussen waarvan ik dacht goh zo kunnen we het ook bekijken.
     
    Bailey07, Vitamientjuh, Maev en 9 anderen vinden dit leuk.
  6. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Professional?
    “Roeptoeteren, stiekem uitlachen, jullie leken”.

    Ik vind jouw ongenuanceerde uitspraken verre van professioneel! En al helemaal geen visitekaartje afgeven voor je zogenaamde vak.
     
  7. Treez

    Treez Niet meer actief

    @lalalindsay ik kijk regelmatig op je blog en ik vind echt dat je een hele goede moeder voor je kinderen bent! Juist doordat je kritisch naar jezelf kan kijken, maakt je sterk. Helpt het misschien om met jezelf af te spreken op welke dagen je wat mag komen en de rest van de dagen heel streng te zijn?

    Wat betreft jeugdzorg. Ik werk veel met jeugdzorg en er werken echt mensen met hart voor de zaak. Ik heb veel positieve ervaringen, maar helaas ook enkele slechte. Het nare hiervan is dat hier kinderen de dupe van worden. Een slecht georganiseerde supermarkt is jammer, maar fouten bij jeugdzorg kunnen desastreus zijn. Laten we heel eerlijk zijn, maar de manier waarop het georganiseerd is, is niet bepaald geweldig. Kinderen met 11 gezinsvoogden in 3 jaar tijd, kinderen die letterlijk vergeten worden door jeugdzorg (dit is mij als kind overkomen, terwijl mijn zus wel in een pleeggezin werd geplaatst - foutje bedankt o_O), voogden die je bijna nooit ziet etc. Daar staan ook geweldige voogden tegenover met hart voor de zaak. Ik vind echter wel dat je kritisch moet kunnen kijken naar je organisatie. In 90% van de gevallen gaat het misschien goed, maar in 10% niet en de gevolgen kunnen echt rampzalig zijn!
     
    Manque, Louise11110, Juul75 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.921
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ts, veel ouders verwennen hun kinderen in zekere mate, dus ik vind het niet gek dat jij dat ook doet. Je moet zelf even in de gaten houden of het conflicten gaat geven in jullie geval. Ik lees je blog wel eens en jullie doen het super!

    Wat betreft het houden van, het verschilt zo per gezin. Of er al eigen kinderen zijn kan meespelen, hoe oud de pleegkinderen zijn die in het gezin komen en hoe die kinderen zijn, en hoe oud de eigen kinderen dan zijn. Ik lees vaak dat pleegouders evenveel houden van pleegkinderen als van hun eigen kinderen. In mijn omgeving zie ik dit niet, maar die kinderen waren relatief 'oud' toen ze uit huis geplaatst werden met de nodige gevolgen in gedrag etc. Dus vooral veel hechtings- en opvoedingsproblematiek. Dan is houden van gewoon nog even heel erg lastig, maar dat is ook iets wat moet groeien. Dat is al heel anders als je een kind vanaf ongeveer de geboorte in huis krijgt.
    En bij problemen moet je altijd je eigen kinderen in de gaten houden. Hoe vervelend en zielig ook, als het niet met het pleegkind in het gezin en het gaat ten koste van de eigen kinderen, dan kan het pleegkind daar niet blijven. In die zin zal er altijd verschil zin tussen eigen en pleegkinderen. Gelukkig spelen er niet overal grote problemen en gaat het juist heel goed! Maar je kan dus nooit voor een ander spreken, omdat elk gezin anders is.
     
    Roanna, lalalindsay, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Precies er zullen ook vast geweldige mensen werken die wel het beste voor hebben met de kinderen. Helaas is mijn persoonlijke ervaring heel slecht en krijg je nav mijn zus haar verhaal van mensen dingen te horen waarvan je in eerste instantie niet geloofd dat die gebeuren in Nederland. Ik weet in ieder geval zeker dat de voogd van ons "pleegnichtje" Niet het beste met haar voor heeft, en dat zij daar de dupe van is geworden. Na avonden speuren op internet en spreken met veel ervaringsdeskundigen weten we ook bijna zeker dat ze geen slechtere organisatie gehad heeft kunnen hebben om onder te vallen. Hopelijk komt daar snel verandering in. In die 10 maanden bij mijn zus is veel meer gebeurt voor haar dan de 10 jaar hiervoor. Ze heeft nu op papier de diagnose hechtingsstoornis en krijgt hiervoor intensieve therapie. Het enige wat mijn zus wil is dat ze nog een beetje onbezorgt van haar jeugd kan genieten en daardoor verwent ze haar net als de TS. best veel. Ze krijgt liefde en aandacht, waar ze zo lang naar verlangt heeft en hopelijk zal ze hiermee samen met de therapie ooit zelf een normaal gezin voor zichzelf kunnen oprichten.
     
  10. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Mijn zus loopt er vooral tegenaan dat er voor haar eigen kinderen vanuit die organisatie 0,0 begeleiding is gekomen. Dit is ook iets waar de gemeente zich over verbaast. Mijn nichtjes zijn een kamer gaan delen zodat er een kamer beschikbaar kwam voor de pleegdochter. Volgens de gemeente had voogd nooit toe mogen zeggen dat ze daar kon wonen simpel omdat er geen kamer voor haar beschikbaar was. De gemeente heeft nu aangeboden de kosten voor een opbouw en het creeeren van een eigen kamer op zich te nemen zodat alle 3 de meiden een eigen kamer hebben straks.
     
    Bailey07, Louise11110, Maev en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Treez

    Treez Niet meer actief

    @DastyQueen wat ontzettend triest om te lezen dat er zo weinig begeleiding is voor je pleegnichtje en dat zij de dupe is geworden van een slechte organisatie :(. Ik vind je zus wel echt een topper. Super dat ze dit doet. Ik zou heel graag pleegzorg willen doen, maar na een aantal informatieve gesprekken besloten dat ik nu op dit moment niet kan bieden wat een kind nodig heeft. Ik hoop echt dat het wel gaat lukken in de toekomst.
     
    lalalindsay, Ysabella en DastyQueen vinden dit leuk.
  12. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Goed verwoord :)
    Ik zat er nog even aan te denken net. @Adje ik vermoed dat jij je pleegkindje al langere tijd hebt, of heb ik dat verkeerd?
    Een oprechte vraag waar ik aan dacht; ben jij ook pleeggezin in die zin dat er kinderen komen en gaan? Laat ik eerlijk zijn; mijn ervaringen zijn wel met zo’n gezin. Enkele zijn langdurig, maar er zijn er ook al tig gekomen en gegaan. Na 8 weken, na 4 weken, na 2 weken of na enkele dagen alweer. Ik hoop dat je me nu wat beter begrijpt met wat ik zei wbt het houden van de kinderen. Als er een kindje komt waarvan je weet dat die binnen 2 weken als het goed is weg gaat, hou je daar niet net zoveel van als je eigen kinderen, of de pleegkinderen die je al járen in je gezin hebt. Dat kan ook eigenlijk niet, want dan zou het afscheid nemen steeds niet te doen zijn.
    Hoop dat t nu wat duidelijker is, maar wilde dat nog even uitleggen ;)
     
    DastyQueen en Ysabella vinden dit leuk.
  13. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    een topper is ze zeker, haar man trouwens ook en ook op mijn nichtjes ben ik ook heel trots hoe ze er mee om gaan.

    Dat jij er uberhaupt al over na hebt gedacht en er voor open staat maakt jou ook een heel mooi mens. Wie weet gaat het ooit wel lukken.
     
    Treez vindt dit leuk.
  14. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    o_O Nee nu is ineens mijn beeld van de Jeugdzorg echt flink verbeterd zeg.

    Ik snap je ergernis wel hoor, al die mensen die maar wat vinden van iets wat jij dagelijks doet en niet precies weten hoe het er aan toe gaat. Maar jij hebt je nu helemaal ingegraven en verdedigd beleid wat je uitvoert. Dat is een logische reactie an zich. Maar misschien ook eens goed om er zelf vanaf een afstand naar te kijken of het beleid nou echt wel zo goed in elkaar zit. Ik ken namelijk helemaal niemand, die veel met jeugdzorg te maken heeft gehad en daar tevreden over is. En dat zijn echt niet allemaal 'daders' van iets.
     
  15. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.533
    729
    113
    Herinneringen blijven cadeautjes vergaan ... Ik denk dat je dit zelf ook wel weet :D
     
    DastyQueen en lalalindsay vinden dit leuk.
  16. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.913
    113
    Mijn dochter was 2 jaar toen ze bij ons kwam wonen en is nu bijna 10. Ze kwam als crisisplaatsing (na het eerste telefoontje stond ze 3 dgn later op de stoep met gezinsvoogd), maar wel ook voor kortdurende pleegzorg (dus doelstelling terugplaatsing bij moeder in een termijn van 1 à 2 jaar).
    Uiteindelijk heeft jeugdzorg de kinderrechter verzocht ons de voogdij te geven, omdat ze moest weten waar ze aan toe was (ze had last van de onzekerheid over waar ze ging opgroeien en had dus juist die zekerheid nodig). Ze blijft dus bij ons iig tot volwassenheid en daarna tot ze er klaar voor is om het nest te verlaten, net als onze andere kinderen.

    En natuurlijk was die liefde er niet toen ze over de drempel stapte. Die is gegroeid in de periode erna, maar was er ook zeker al voor dat duidelijk was dat ze bij ons zou blijven. Ik snap ook heel goed dat dat niet bij iedereen zo zou zijn en dat je een bepaalde ‘afstand’ houdt ook uit zelfbescherming, omdat het doel is dat het kind weer terug gaat naar zijn biologische ouders.
    Maar er zijn zat pleegkinderen waar al vrij snel duidelijk is dat ze langdurig in een gezin opgroeien en daar mag ik hopen dat er eventuele biologische kinderen en pleegkinderen op gelijke manier geliefd zijn.
    Ik vind het fijn dat je je standpunt nog even verduidelijkt. Ik denk ook zeker dat een crisisplaatsing compleet anders is dan een langdurige plaatsing. Juist omdat ik (zij het bij 1 pleegkind) ervaring heb met meerdere soorten plaatsing, weet ik ook hoe die gevoelens van oprechte ouder-kind liefde kunnen groeien en dan is de bloedband gewoon niet meer zo relevant.

    En de moeder van mijn kind ;) zal altijd belangrijk zijn voor mijn dochter, net als haar opa en oma en andere familie. En daar is ook alle ruimte voor. Hoe meer liefde voor een kind hoe beter, denk ik dan.
     
  17. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.090
    4.264
    113
    Home
    @Iertje81 je doet waarschijnlijk heeeeel erg je best om professioneel over te komen
    maar denk niet dat iemand hier jou posts nog serieus gaat nemen na zulke reacties
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.921
    113
    Vrouw
    Brabant

    Hier helaas ook niet al te goede ervaringen met de begeleiding. Voor zowel de ouders als de eigen kinderen. En heel veel bureaucratie.
     
    Bailey07, Ysabella en DastyQueen vinden dit leuk.
  19. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    De dag dat jij mij het zwijgen op kan leggen moet nog komen.
     
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Nou ja, misschien kom ik inderdaad wel wat fel uit de hoek. Mijn excuses daarvoor! Ik probeer mijn vak te verdedigen en soms is het lastig als de vooroordelen die mensen hebben zo duidelijk naar voren komen terwijl ze echt geen idee hebben hoe het werkt of hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Dan denk ik: het is zo makkelijk roepen wat er mis is, maar wij als werkers lopen ook tegen muren aan die niet op te heffen zijn.
    Anyway; ik blijf het het mooiste vak vinden wat er bestaat en doe het nog steeds met ‘plezier’. En ja de uithuisplaatsingen van kinderen zijn verschrikkelijk maar je weet wel waar je het voor doet...
     
    Roanna, Madeliefke en suus1983 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina