Wie ook dit jaar nog voor het eerst naar HA?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Susan27, 11 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susan27

    Susan27 VIP lid

    14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Welke dames gaan ook dit jaar NOG naar de huisarts (dus in november/december voor het eerst)?
    Misschien kunnen we elkaar steunen/ervaringen uitwisselen etc.

    Wij hebben onze eerste afspraak 20 nov. staan. Vind het best spannend.
    Na in jan. gestopt te zijn met de pil ben ik nog nooit zwanger geweest en erg onregelmatig ongesteld.
    Heb nu 3 temp. lijstje dus moet voldoende zijn voor het eerste gesprek lijkt mij.

    Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren en of we meteen doorgestuurd gaan worden.
     
  2. Flippo123

    Flippo123 Niet meer actief

    hey hey!

    De eerste afspraak bij de HA heb ik al een week of 2 geleden gehad ivm onregelmatige ongi...
    vandaag voor t eerst bij de gyn geweest en die heeft een hele rits bloedbuisjes af laten tappen om mijn gehele hormoonhuishouding in kaart te brengen...
    9 december heb ik mijn vervolg afspraak voor de uitslag.... ben heeel erg benieuwd!

    Maar om eerlijk te zijn denk ik wel dat je doorgestuurd kan worden hoor, als ik naar mijzelf kijk! Wij zijn nu 5,5 maand bezig en ik ben 2x ongi geweest tot nu toe ... maas als je al vanaf jan bezig bent!
    Suc6 igg!!!

    Liefs
    Miekie:)
     
  3. Susan27

    Susan27 VIP lid

    14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ik ben in die 11 maand dat we nu gestopt zijn vandaag voor de 9e keer ongesteld geworden.
    Voor mij ook een reden om naar de ha te stappen.

    Spannend dus voor jullie. Weet je al wat er gaat gebeuren als ze wat vinden??
     
  4. Flippo123

    Flippo123 Niet meer actief

    Ik weet dat als de gyn wat vind, dat hij dat gaat proberen op te lossen. Dus eerst gaat hij hormonaal kijken, naar mijn schildklier en bijnieren... als daar geen probleem zit dan ga ik starten met clomid.
     
  5. 123

    123 Niet meer actief

    Hoi,
    wij zijn begin november naar de HA geweest. Het viel mee hoor, gesprekje en doorverwijzing mannetje voor inleveren zaad en voor mij naar de gyn. Zaad is ingeleverd, wachten op uitslag en daarna ben ik er klaar voor om afspraak met de gyn te maken. Ik moet alles stap voor stap doen en me erop voorbereiden geestelijk.
    Ik heb al een aantal maanden mijn temp bijgehouden en dat moest ik blijven doen van de HA.

    Succes allemaal!
     
  6. esther78

    esther78 Bekend lid

    23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    onderstaande reactie heb ik nog niet zolang geleden al in een ander topic geplaatst en ik zet het hier toch ook maar even neer.




    Hallo meiden,

    jammer te lezen dat er weer meiden de MMM in moeten gaan.
    Ik weet inmiddels hoe die MMM is helaas.

    Misschien dat jullie dit een stomme opmerking van mij vinden maar houd rekening met je eigen risico voor je ziektenkosten verzekering van dit jaar.
    Ik ben destijds ook in nov met de onderzoeken in het ziekenhuis gestart en omdat die onderzoeken bij mij in het basis pakket vielen gingen die kosten via mijn verplichte eigen risico! (lekker als je meest uitgebreide pakketen erbij hebt genomen om maar goed verzekerd te zijn!)
    Kon ik effe €300 aftikken.
    Het jaar daarna vielen bepaald onderzoeken en medicijnen weer in eigen risico, hoppa weer even aftikken.
    Als ik dat had geweten dan had ik die eerste onderzoeken pas gepland in het nieuwe jaar want in de maand dec gebeurt er vaak toch weinig in het ziekenhuis qua vruchtbaarheids onderzoeken en behandelingen.
    Nog één maandje wachten had me dus €300 euro gescheeld.

    Hopelijk is die MMM bij jullie dalijk niet meer nodig of is het snel raak.

    Succes!
     
  7. Susan27

    Susan27 VIP lid

    14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Goed om te lezen dat er meiden dit topic hebben gevonden.
    Blijf vooral posten hier dan kunnen we samen onze ervaringen delen.

    Hoe reageren jullie mannen op het bericht dat je binnenkort naar de HA gaat?
    De mijne is er vrij koel onder heb ik het idee.
    Zaad inleveren vind hij nog wel oke maar onderzoeken zijn voor hem niet nodig er is toch niks mis met zijn zaad. Het zal wel aan mij liggen zegt hij.
    Mocht het nodig zijn weet ik zeker dat hij het wel doet maar zijn reactie vond ik wel een beetje raar. Hij is niet zo'n prater over gevoelens dus veel meer dan dit zal er ook niet uitkomen.
    Ik wil er juist wel over praten maar vind geen aansluiting bij hem.
     
  8. 123

    123 Niet meer actief

    Hoi Susan, mijn man kwam er zelf mee na de zoveelste teleurstelling. Hij zag dat ik er steeds zo verdrietig van werd. Hij gaat ook met me mee als ik de afspraak met de gyn ga maken. Waarom denkt jouw man dat het niet aan hem ligt?
    Vervelend dat je geen aansluiting bij hem voelt. Misschien vindt hij het allemaal toch wat spannend en onbekend. Wel belangrijk hoor, om er open over te zijn met elkaar. Anders komen er straks spanningen en word het vrijen zo'n 'moetje'.
    Wacht het gesprek bij de HA maar af, misschien dat je man dan wat meer erover gaat praten.
     
  9. Lauwra

    Lauwra Fanatiek lid

    5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Hallo Esther,

    Graag wil ik hier even op inhaken. Ik begrijp niet helemaal waar je die 300 Euro vandaan haalt. Mijn eigen risico is 150 Euro en volgend jaar is dat 165 Euro. Geld zat en ik baal er ook van als ik dat moet gaan betalen maar zo is het nou eenmaal geregeld.
    Iedereen in Nederland heeft dit eigen risico tenzij je je eigen risico verhoogd, in ruil voor minder premie. Waarschijnlijk is dit laatste bij jou het geval...?
    Dus als je van plan bent (of je bent het al)de mmm in te gaan dan kun je nu nog je zorgverzekering aanpassen, voor eind december.

    Groetjes Lauwra
     
  10. Lauwra

    Lauwra Fanatiek lid

    5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Lastig, Susan dat je man niet zo'n prater is! Maar wel fijn dat hij 'mee wilt werken'. En het komt idd misschien vanzelf wel.

    Hier ook al een hele rits 'ongewenste' menstruaties achter de rug en de laatste keer was ik ook best verdrietig. Dat had ik zelf niet echt verwacht maar de tranen kwamen vanzelf!
    Mijn man begon gisteren nu zelf over dat het zo lang duurt voor ik zwanger ben en we gaan heel voorzichtig denken om eens naar de ha te gaan, maar daar moet hij wel aan toe zijn vind ik. Ik zou liever vandaag dan morgen gaan :) Het komt vanzelf wel en mannen kijken er nou eenmaal anders tegenaan. Ook zij willen graag vader worden, maar wij vrouwen hebben elke maand weer menstruatie, en vervelende klachten die er aan vooraf gaan. Wij zijn er emotioneel meer bij betrokken denk ik.
    Nou ja n heel verhaal maar t is soms fijn je hart te luchten, net als jullie :)
     
  11. Daan04

    Daan04 Fanatiek lid

    30 jan 2008
    1.984
    18
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij zijn in oktober naar de HA geweest. Meteen daarna door naar de gyn. En ook inderdaad allemaal bloed afgenomen om te kijken naar de hormoonhuishouding. Die was goed, nog een hormoon dat ik nog een keer moest laten prikken. Dat lag aan het tijdstip dat ik geprikt was. Die was uiteindelijk ook goed. Mijn eitjes rijpen niet en die springen dus ook niet. Dus ik mag volgende week donderdag beginnen met de medicatie ;). Spannend allemaal, hopen dat het meteen aanslaat natuurlijk! Ik duim voor jullie allemaal. Ik ben wel blij dat het bij ons allemaal zo snel gegaan is en dat we volgend jaar misschien eindelijk een posi test vast mogen houden! :D

    Liefs!
     
  12. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hee meiden,
    Hier nog eentje die in oktober naar de huisarts is gegaan. En sindsdien gaat het ontzettend snel bij ons. We zitten volop in de mmm :(
    20-10 naar de huisarts en die wilde eerst een zaadonderzoekje doen omdat mijn cyclus er op het eerste gezicht goed uitziet en ik ook een duidelijke eisprong heb.
    26-10 een potje ingeleverd en 28-10 al de dramatische uitslag :(
    Afgelopen dinsdag naar de uroloog geweest en manlief heeft bloed laten prikken. Waarschijnlijk is dit gewoon goed. Waarschijnlijk komt het omdat mijn man vroeger geopereerd is aan 2 niet ingedaalde ballen. Een foutje in de ontwikkeling. Volgende week dinsdag moeten we weer een potje inleveren, maar hier wordt niet veel goeds van verwacht eigenlijk. Ook de uroloog gaat er van uit dat het niet beter zal worden omdat het zeker niet ligt aan zijn leefstijl of een koortsaanval ofzo.
    26-11 krijgen we de uitslag van het 2e zaadonderzoek en van het bloedonderzoek en 27-11 moet ik naar de gyn zodat ik onderzocht wordt.
    Dus meiden, zo snel kan het gaan... het is net alsof ik in een achtbaan zit :x
     
  13. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    O ja, en nog even een reactie op de vraag hoe de mannen er mee omgaan...
    Mijn man is er heel verdrietig van en bang voor wat er allemaal nog gaat komen. Net als ik eigenlijk. Hij vindt het heel erg en vooral omdat hij er niks aan kan doen om het te verbeteren. Hij leeft al zo gezond!!! Wel is hij overgestapt op cafeïne-vrije koffie, drinkt hij bijna geen bier meer (eerst ook al niet veel) en zit hij aan de multi-vitaminen. En dat allemaal uit zichzelf ;) Waarschijnlijk helpt het niet, maar baat het niet dan schaadt het niet.
    Wij zijn er in ieder geval beiden verdrietig van, willen er beiden alles voor doen en hebben heel veel steun aan elkaar. Hij is nooit een prater, maar nu toont hij zijn gevoelens best goed. Moet ook wel, want deze zware tijd kun je niet alleen doormaken. Je hebt elkaar heel hard nodig en ik ben blij dat we samen op één lijn zitten.
     
  14. Susan27

    Susan27 VIP lid

    14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Mijn mannetje hoopt idd dat hij niet onderzocht moet worden omdat hij de ergste ideeen daar over heeft.
    Ik zeg dan steeds dan weten we in elk geval waar het aan ligt en kan er misschien iets aangedaan worden.

    Ik ga volgende week eerst alleen naar de HA maar hij wil wel mee naar de Gyn.
    Mocht er iets aan de hand zijn, dan gaan wij het wel aan de onze ouders vertellen die weten nu nog van niks.
    Mocht het een kwestie zijn van bv. verkeerd klussen dan lichten wij de ouders niet in.
    Hoe doen jullie dit?
     
  15. Susan27

    Susan27 VIP lid

    14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    * Saskia: jullie zijn idd erg snel geholpen. Hoop dat het bij iedereen zo snel gaat.
    * Zorgverzekering: Je hebt idd toch je eigen risico daar moet je toch altijd je eigen deel van betalen of heb ik het nou mis
    * 123: mannetje draait vast wel bij als ik eenmaal naar de HA ben geweest en hij weet wat er van hem gevraagd wordt.
     
  16. esther78

    esther78 Bekend lid

    23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    #16 esther78, 13 nov 2009
    Laatst bewerkt: 13 nov 2009
    Die 300 euro is het eigen risico van mij en vriendlief bij elkaar. (testen en opwerken zaad valt in verzekering van man)
    Ik heb geen verhoogd eigen risico.
    De testen die bij de MMM worden gedaan vallen in je eigen risico.
    Als je in nov/ dec 2009 je eerste testen hebt en jij of je vriend/man hebben dat jaar je eigen risico nog niet aan hoeven spreken dan moet je in 2008 effe €300 aftikken.
    Ga je in 2010 verder met de MMM dan vallen al die kosten weer in eigen risico en tik je weer 2x eigen risico €165 af.
    Als je in 2009 nog even een maandje wacht met MMM dan kan je jezelf dus €300 besparen.
    Hopelijk is het zo duidelijk.:)
     
  17. Susan27

    Susan27 VIP lid

    14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Eshter wat valt dan allemaal onder eigen risico?
    Heb mijn eigen risico ook nog niet op nl en ga volgende week naar de HA voor het eerst
     
  18. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ook ik ben vorige week naar de huisarts gestapt omdat ik geen menstruatie/eisprong heb...mijn temp is net een berglandschap :(

    Helaas kan ik pas op 31-12-2009 terecht bij de gyn...lange wachttijd hier in de Randstad :( Maar....dan gaan we 's avonds maar eens toasten op een vruchtbaar 2010 :D

    Zowel mijn vriend als ik hebben beiden ons eigen risico al betaald, dus dat is in ieder geval geen probleem...anders hadden we nog wel gewacht tot in 2010, maar dit valt dan in ieder geval nog nét in 2009.
     
  19. cybi

    cybi Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Ook wij zijn vorige maand bij de HA geweest een doorgestuurd naar de gyneacoloog.
    Echo was goed, nu 3 dagen bloed prikken. Daarnaast ook een zaadtestje van mijn vriend. Die hebben we gisteren ingeleverd.
    Donderdag moet mijn vriend naar de uroloog en krijgen we de uitslag van de test.
    Daarna 15 december terug naar de gyneacoloog voor uitslag bloedtesten en kijken wat we verder gaan doen.

    Hier ook een spannend tijd dus, ben op van de zenuwen voor donderdag, hoop dat de zaadjes wel goed zijn :(
     
  20. kitty30

    kitty30 Lid

    20 aug 2009
    68
    0
    0
    hoi,

    Ik ben vandaag naar gyn geweest.
    Ik zat op dag 70 of zo.
    Inwendige echoo gehad en zag er gezond uit, maar leek wel op PCO.
    Ik heb nu eerst een bloedtest of ik echt niet zwanger ben.
    Zo niet dan ga ik aan de primolut en krijg ik een uitgebreide bloedonderzoek. Ik had niet gedacht dat het me zoveel zou doen.
    Ik heb echt even gejankt dat het dus niet vanzelf gaat.
    Wel ben ik blij dat het er verder allemaal gezond uit zag.
    Maandag eindelijk echt duidelijkheid en kunnen we iets gaan doen.

    Ik vind het nu al best heftig en ben nog maar 5 maanden bezig.
    Ik leef dan ook mee met meiden bij wie het veel langer duurt.

    xx
    Kitty
     

Deel Deze Pagina