Ballonvaren als je zwanger bent

Discussie in 'De lounge' gestart door Wenniepenny, 5 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Bof ik even: bij mijn nieuwe werkgever mag ik een teambuildingsuitje organiseren. Leuk hoor! Alleen de activiteit is al bekend, we gaan ballonvaren. Dat lijkt me in principe hardstikke leuk, maar ik ben wel een beetje bang voor de landing. Ik heb namelijk gehoord dat die af en toe nogal ruw kan verlopen. En ik ben natuurlijk wel zwanger...

    Dus ik zit nu met een dilemma: nu al vertellen dat ik zwanger ben (wilde ik pas aan het eind van het jaar gaan doen omdat mijn zwangerschapsverlof begint op de dag nadat mijn contract afloopt) of niet vertellen en dan maar hopen dat alles goed gaat met het ballonvaren.

    Wat is jullie idee over ballonvaren als je zwanger bent? Doen of niet doen?

    Ben in ieder geval blij dat we niet gaan karten of zo :eek:


    Groetjes, Wendy
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Dit heb ik van een site van een ballonvaarder:

    Ballonvaren met zwangerschap ?


    Nee, om elke risico van een miskraam uit te sluiten neemt
    Ad Ballon geen zwangere vrouwen mee in de ballon. Passagiers zijn verplicht om een evt. zwangerschap vooraf bij de boeking te melden. Ook als je nog maar net zwanger bent moet je aan de grond blijven.

    Je zult het denk ik dus wel moeten vertellen of je ziek melden op de dag zelf....
     
  3. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb zelf voor jaren terug een ballonvaart gemaakt. en ik had nogal een hele ruwe landing. ons bakje kantelde, waardoor we een stuk door het land meegesleept werden. toen vonden we het allemaal prachtig, maar als je zwanger bent, wil je niet zo'n landing maken. persoonlijk had ik het niet gedaan. maar goed. je hoort ook dat er heel veel landen zoals het hoort. lastige dilemma. misschien toch maar vertellen. want veiligheid gaat voor alles toch?? liefs
     
  4. Unreal

    Unreal Actief lid

    8 sep 2005
    114
    0
    0
    Ik zou het risico niet willen lopen, dus ik zou niet meegaan. Wanneer is het gepland?

    Als het nog even duurt, zou ik dit zelf niet als reden zien, om nu al te zeggen tegen mijn baas dat ik zwanger zou zijn.
    En aangezien jij toch degene bent die het regelt, dan zou ik gewoon 1 persoon minder opgeven?Daar komt je baas toch niet direct achter?

    En, misschien is hoogtevrees een goede smoes? ;)
     
  5. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik zou het inderdaad op hoogtevrees oid gooien, want meegaan zou ik niet doen. Natuurlijk wel supergaaf zoiets, maar je hebt iets moois waar je zorgzaam mee om moet gaan.
     

Deel Deze Pagina