Hellup, jullie expertise gevraagd... (zwanger? en nuvaring)

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Liesl, 9 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesl

    Liesl Actief lid

    9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Goed, ik zit al de hele ochtend op jullie forum te lezen en aangezien ik toch niet aan werken toekom omdat ik met hele andere dingen bezig ben post ik mijn vraag dus maar in de hoop op een paar verstandige adviezen.

    Ik ben dus Liesl en een zeer tevreden nuvaring gebruikster omdat wij nu eigenlijk (nog) niet zwanger willen worden.

    Mijn vorige ring moest 18 juni worden ingebracht en vandaag weer worden verwijderd. Dat ging op zich prima, maar 3 of 4 dagen na de 18 ontdekte ik dat ik de ring 'kwijt was'. Ik heb toen meteen een nieuwe ingebracht, maar wij hebben in/rond die dagen dat ik die ring niet inhad (ik weet dus ook niet hoe lang precies) wel sex gehad. Nu heb ik vanmorgen de ring weer verwijderd en dus zal ik nu moeten afwachten tot ik ongesteld word (over 2 dagen). Echter, nu heb ik al 2 weken ofzo veel meer last van wittige afscheiding (sorry voor de plastiche beschrijving) en gedurende afgelopen weekend heb ik zo'n vaag licht trekkend krampachtig gevoel in mijn onderbuik. Alsof ik ongesteld moest worden, maar dan minder hevig en ook met tussenpozen niet. Ook mijn borsten zijn ietsje roziger van kleur dan anders. Ik ben dus een beetje 'bang' dat ik zwanger zou kunnen zijn.
    Aan de andere kant zit ik er ook de hele tijd aan te denken en zegt mijn nuchtere zelf dat het dus vooral een psychologisch effect is... (ik zou het zelf niet erg vinden namelijk, maar ik weet dat mijn vriend nog niet wil.
    Iemand ideeen en of verstandige tips. Zou het uberhaupt kunnen op het moment dat je net een nieuwe ring in hebt (met een marge van 3 à 4 dagen)? En vanaf wanneer kan ik eventueel een test doen?
    Hmmz, enorm verhaal, hopelijk kan iemand er iets uit wijs worden?

    Alvast bedankt!

    Groetjes Liesl
     
  2. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Begrijp ik het dan goed dat je rond de 18juni eracter kwam dat de ring zoek was?

    ik zou als ik jouw was wachtten tot medio juli...Ben je dan nog steeds niet ondig geworden, gooi er dan een test tegen aan...

    Succes!
     
  3. wens3

    wens3 Fanatiek lid

    29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Als je over een paar dagen niet ongesteld wordt, zou ik evt eerst een test doen, is die negatief en je twijfelt, bel dan je HA.
    Mocht je wel zwanger zijn, dan kun je volgende week beter niet weer een nieuwe Nuvaring plaatsen, vandaar ook je vraag denk ik?
     
  4. Liesl

    Liesl Actief lid

    9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Ja dat klopt. Dan wil ik het natuurlijk zo goed mogelijk doen. Eerst maar eens afwachten of mijn lichaam me niet voor de gek houdt en de natuur de :evil: toch laat komen...

    Jeetje ik word er spontaan zenuwachtig van!

    Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
     
  5. Cilia

    Cilia Actief lid

    23 jun 2006
    287
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Scherpenzeel
    een vriendin van mij was ook de ring kwijtgeraakt en die is nu wel zwanger.
    Maar of dat bij jou zo is moet je idd even afwachten!
    succes en sterkte met wachten
     
  6. Liesl

    Liesl Actief lid

    9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Ik wil nu al wel een test doen, maar dat heeft waarschijnlijk nog niet zoveel zin he?
    (hèt moet dan waarschijnlijk rond de 20e ofzo zijn gebeurd)

    hmmz, misschien maar beter verstandig doen en mijn ongi (zo noemen jullie dat op deze pagina toch?) afwachten...
     
  7. wens3

    wens3 Fanatiek lid

    29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Ongeveer twee weken na de bevruchting kun je een test doen.
    Dus.....Als je niet weet wanneer je ongi moet worden worden aangeraden (volgens bijsluiter zwangerschapstest) om 19 dagen na je laatste keer 'onveilige seks' te testen. Dus volgens mij kun je nu al testen meid!
    Succes!
     
  8. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Theoretisch gezien zou het kunnen natuurlijk. Ik zou gewoon een testje wagen en dan weet je meteen waar je aan toe bent. Ik weet van mezelf dat je allerlei zwangerschapsymptonen gaat 'zien' als je er de hele tijd over nadenkt en mee bezig bent..

    Denk echter dat de kans heel klein is..
     
  9. Liesl

    Liesl Actief lid

    9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Heb ik dat, een heeeeeel vaag streepje (verscheen wel bijna gelijk)...
    Zou het dan toch? :rolleyes:
    Wat moet ik hier nu mee? We hebben het allebei gezien...
    Morgen nog maar eens proberen? Of vanmiddag uit mijn werk?
    Ik vind het ineens zo spannend!
     
  10. Amsy

    Amsy Bekend lid

    8 jun 2007
    559
    0
    0
    Hmm meid, lijkt er dan toch op dat je zwanger bent. Een vaag streepje kan alleen verschijnen als er HCG in je bloed zit, dus....toch een voorzichtige felicitatie?
     
  11. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Ik kreeg dat soort klachten heel vaak met de nuvaring en daarom ben ik er toen mee gestopt...
     
  12. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Waah! Zou toch nog maar eens een testje wagen morgen en dan met ochtendurine. En idd wat Amsy zegt; je krijgt alleen maar een vaag streepje als je lichaam het HCG hormoon aanmaakt. Dus hier ook alvast een voorzichtige gefeliciteerd..

    Wat ga je doen als het wel zo is? Denk je dat je vriend toch, ondanks dat hij het nog niet ziet zitten, blij is?
     
  13. Liesl

    Liesl Actief lid

    9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Ga ik zeker doen... En dan maar eens bij de huisarts te rade of het dragen van de nuvaring iets heeft kunnen aanrichten (ben ik nog een beetje bang voor) en dan voorzichtig blij zijn... (ben ik nu eigenlijk al) :)

    Wat vriend betreft: Die stond vanmorgen net zo hard als ik naar het roze streepje te speuren. ;) Ik geloof dat hij meer tijd nodig heeft dan ik om aan het idee te wennen, maar ik vertrouw erop dat het wel goed komt.
    Jeetje zeg! Spannend allemaal!
     
  14. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Gelukkig, leuk joh! :D Echt spannend hè? Als het nu bijvoorbeeld dan niet zo blijkt te zijn ben je best teleurgesteld terwijl je er misschien nog niet echt op zat te wachten.. Tenminste, dat gevoel bleek ik te hebben.

    Heel veel succes en je laat het ons wel even weten toch?
     
  15. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohww spannend zeg!
    Hier ga ik het even in de gaten houden
    Ene wij zijngek op foto's ;) dus als je een foto heb van je testje
     
  16. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Liesl, heb je al getest?
     
  17. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    nog niks bekend
    oehw spannend!
     
  18. liesje1981

    liesje1981 Actief lid

    25 sep 2006
    176
    0
    0
    ik had ook de navuring en was hem dus mooi kwijt!
    en ook nog zwanger!
    maar hij is wel welkom we zijn er erg blij mee!
     
  19. Liesl

    Liesl Actief lid

    9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Hi Ladies,

    Nog even geen nieuws hier...
    Gistermiddag had ik crisis op mijn werk en daardoor kon ik helaas niet voor 6-en langs de drogist. Dus toen nog maar even langs de apotheek gefietst en daar een test gekocht (apothekers eigen merk) maar daarvan bleek vanmorgen bij het openscheuren van de verpakking dat het controlevenstertje al rood gekleurd was? Ik :x !
    Dus vanmiddag hopen dat ik op tijd weg kan en dan vanavond ten slotte het verlossende woord (dan wil ik ook niet meer wachten tot morgen). Maar tot nu toe zowiezo nog geen enkel teken van menstruatie, dus dat is goed! Maar het blijft spannend, al heb ik er wel steeds meer vertrouwen in, hoewel ik nu geen last meer heb van zwangerschapssymptoompjes.

    Gister nog wel een heavy gesprek gehad met mijn vriend trouwens... Die is er toch nog veel minder aan toe dan ik. Poeh...

    @ Liesje: Is het bij jou allemaal wel goed verlopen ondanks de nuvaring? Daar ben ik wel heeeel benieuwd naar!

    greetz Liesl
     
  20. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohww spannend zeg
    Oehw en je mannetje, hopelijk is hij alleen geschrokken en trekt hij wel bij.
     

Deel Deze Pagina