Hoeveel zwemlessen gemiddeld?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bkoenen, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    Ik ben even aan het rekenen voor de begroting van volgend jaar :p

    Mijn dochter is dan 4 en kan beginnen aan zwemlessen...maar ze hebben alleen "badenkaarten" (en inschrijfkosten en magneetkaartkosten en diplomakosten....hoezo melkkoe! ;)).

    Hoeveel zwemlessen zijn er gemiddeld nodig? Verschilt natuurlijk per kind, dat snap ik..maar om een idee te krijgen.
     
  2. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Mijn zoontje is vorige week begonnen en ze geven aan 24 lessen per badje. En in totaal zijn er 4 badjes dus dat zou per 3 maanden een nieuw badje zijn.

    Dus moet er ongeveer een jaar voor uittrekken dat hij voor zijn A diploma op mag.

    Dus dat zou 96 lessen zijn maar dat kunnen er meer of minder worden maar ik hou gewoon die 24 lessen per badje aan en dan zien we wel hoe ver hij straks is en hoe het gaat.
     
  3. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    WoW!!!
    600 euro per diploma dus ongeveer?
    Heftig
     
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Hier kost het 62 euro per maand
     
  5. All Mine

    All Mine Bekend lid

    22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Ik ga er hier maar vanuit dat hij 1 jaar zal doen over zijn zwemdiploma A. Daarna nog een paar maandjes B.

    Hij zit nu sinds mei op zwemles.
    Per maand kost zwemles bij ons 31 euro, iedere week les van 3kwartier. Die 31 euro is inclusief afzwemmen enz.
     
  6. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ze rekenen een gemiddeld een jaar (incl. vakanties) voor de A-diploma. B en C halen ze meestal een stuk sneller (er staat geloof ik gemiddeld 12 weken per diploma B en C)

    Ik ben net geen 40 euro per 4 lessen kwijt (lessen van 1 uur). Reken er dus maar op dat je minstens komende 1,5 jaar geld kwijt bent aan de wekelijkse lessen.
     
  7. Troelala21

    Troelala21 Niet meer actief

    Hier betaal je 100,- per 12 lessen. Ze trekken hier sowieso wel een jaar uit voor het a diploma, maar er is hier ook een zwembad die ze nog langer aan het lijntje houd! Me oudste heeft zijn A nu gehaald van april tm september voor maar 120,- in totaal! Dat gaan we nu straks ook met de 2e en 3e doen als zij zo ver is. Scheelt een hoop!
     
  8. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Hier kost het pakket voor het A dipolma 250 euro ongeacht hoeveel lessen er nodig zijn.

    Ik ben er heel blij mee want Kylian is vorig jaar september (toen was hij 5) begonnen en zit nog steeds niet in het diepe :cool:
     
  9. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Bij ons kost het trouwens 63 euro voor 12 lessen.

    Dus per 6 weken betaal ik 63 euro
     
  10. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier hebben ze het zwem-abc. Kost 660,- euro met garantie diploma. Afzwemkosten komen er nog bij.
    Hier doen ze gemiddeld 14 maanden over A en B volgt met 2 a 3 maanden. De een gaat natuurlijk sneller dan de ander.
    Ze zwemmen dan 1x per week drie kwartier.
     
  11. Vosjejemi

    Vosjejemi Bekend lid

    24 jun 2011
    760
    1
    0
    ik heb 80 euro betaald per maand. ze zwommen ook nooit met meer dan 5 kinderen. en de zwemles was 2 keer in de week een half uur. binnen 4 maanden had hij zijn A. hij heeft wel nog 2 privé zwemlessen gehad.
     
  12. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    De oudste twee hebben 2x een half uur per week gezwommen net geen jaar over A gedaan en voor B 3 maandjes. Je betaalde toen voor 12 lessen 60 euro. Kon je een keer niet, kon je de les gewoon opschuiven dus was je je geld niet kwijt. Nu betaal je per maand en is het iets duurder geworden. We moeten onze jongste nog even inschrijven.
     
  13. Triskele

    Triskele Niet meer actief

    Hier kost het 42 euro per maand (1 les van 1 uur per week) als je ze met 4 jaar erop doet houden ze gemiddeld anderhalf jaar aan (allebei gaat wel om A en B diploma samen, vaak haal je B met 3 maanden extra erbij ongeveer) en met 5 jaar houden ze een jaartje aan (gaat sneller) als je wilt bezuinigen zou ik dus gewoon lekker een jaartje wachten met lessen, zoiezo is de basisschool al heel erg vermoeiend het eerste jaar en daar kan je beter je energie in stoppen zeg maar..


    Ik zie wel veel verschil met zwemscholen, pas was er een andere zwemschool bij ons (omdat hun zwembad verbouwt werd) en jemig die hadden echt slechte zwemmers en die hadden hun A al) die konden net zo goed zwemmen (of slecht hoe je het wilt noemen) als die van ons die nog 2-3 bandjes te gaan hadden haha dus kwaliteit verschilt heel erg, ik heb liever iets langer en dan kwalitatief goed (herhaling is ook beter voor jonge kids, als je te snel laat halen vergeten ze het sneller, vooral de juiste techniek)
     
  14. Mily

    Mily Fanatiek lid

    2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Schrik wel van sommige prijzen zeg hier kost het iets van 21 euro per maand. En dan elke week een uur les. Voor zover ik weet zit daar dan alles bij in. Bij ons is het al bekend dat zoontje er wat langer over zal gaan doen dan gemiddeld. Denk dat wij er ook wel meer dan een jaar voor mogen uittrekken.
     
  15. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

  16. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    Hier is het ook veel goedkoper! 65 euro per kwartaal geloof ik. Mijn kinderen beginnen pas met 5 jaar met zwemles, schijnt wat beter te zijn en dan halen ze hun diploma meestal sneller
     
  17. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Normaal gesproken trekken ze er gemiddeld een jaar voor uit, ligt inderdaad ook aan het kind natuurlijk.

    Hier kost het 54 euro per 7 weken, 45min per les, 1x per week.

    Ik ga altijd op zondag ochtend om half 9, jij bent gek zul je wel denken maar omdat iedereen dat dus denkt heeft mijn zoontje bijna prive les, ze zijn vaak maar met ze tweetjes op 1 badmeester ;) .. Dus no problemo voor mij :D

    Diploma B kun je trouwens al binnen twee weken na je A krijgen, tis alleen het door het gat zwemmen wat anders is bij diploma B ( zoals ze hier zeggen )

    Gaan jullie na A ook gelijk door voor B of laten jullie de kids dat zelf beslissen ?
     
  18. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    oke, beter nog een jaartje wachten dus?
    Duidelijk!
     
  19. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Ik ben trouwens wel met 4 jaar begonnen, die van mij was en is zo'n waterrat dat ik het heel belangrijk en fijner vond voor hem dat hij zijn diploma zou behalen, we zijn nu bijna een jaar verder en hij mag bijna voor diploma A, tis dus echt maar net hoe je kind is. Als jij denkt dat hij/zij er klaar voor is zou ik niet wachten tot ze 5 zijn.

    Dus niet naar het gemiddelde kijken maar kijken naar je kind.
     
  20. natjes

    natjes Niet meer actief

    Hier 36,- per maand, 50 minuten les per week. Verschilt enorm per kind hoe lang ze erover doen. Hier eigenlijk niet eens gevraagd wat gemiddelde is. Hij zit vnl op les omdat hij het zo leuk vindt!
     

Deel Deze Pagina