Ik wil geen positive test!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lois123, 20 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lois123

    Lois123 Lid

    28 apr 2016
    33
    0
    6
    NULL
    Breda
    Don't judge!


    Ik kan wel huilen. Ik ben vorige maand begonnen met de minipil helaas is me niet verteld dat ik bij deze pil GEEN stop week mag/moet houden. (Ik weet dat ik de bijsluiter had moeten lezen maar je denkt dat je na jaren pil gebruik toch echt wel weet hoe die dingen werken. Niet dus) tot overmaat van ramp heb ik nu een stop week in gelast die viel van zondag tot zondag en die woensdag daar tussen had ik dus mijn eisprong. Die week heb ik 3 keer seks gehad. Ik kwam er pas achter toen ik mijn nieuwe strip opende en het me opviel hoeveel pillen er wel niet opzaten. Zo stom ik weet het! Echt heel stom! Ik heb een zoontje van 8 maanden helaas is zn vader weg gegaan toen hij 3 maanden oud was. (Wij hadden een stabiele relatie van 4 jaar) sinds 2 maanden ga ik om met een hele leuke man. Maar een kindje komt nu echt (nog) niet gelegen(hoelang kennen we elkaar, ik zit vollop in verhuizing,ben net officieel gescheiden). Vanochtend had ik wat bloed verlies licht rose ik denk dat het innestelings bloed is als ik kijk naar de tijds vlakken zou dat precies moeten kloppen(bij mijn vorige zwangerschap ook gehad) Ik wil niet wachten ik wil het nu weten want ik maak mezelf helemaal gek. Ik zou de 24e ongesteld moeten worden. Welke test raden jullie aan?en wanneer?
     
  2. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Jeetje als ik je verhaal lees snap ik je helemaal.
    Als je de 24e je menstruatie zou moeten hebben, zou je alvast met de predictor early of de 2 voor 5€ van kruitvat kunnen testen die zijn naar mijn weten het meest gevoelig.

    Ik hoop voor je dat je gewoon een Omo witte test hebt dan.
     
  3. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Phoe heftig!
    Hoeveel dagen na je zo gezegd eisprong zit Je denk je?
     
  4. Lois123

    Lois123 Lid

    28 apr 2016
    33
    0
    6
    NULL
    Breda
    Woensdag 9 augustus had ik die. Plus minus 11 dagen
     
  5. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Poeh... wat een lastige situatie.
    Ik zou Kruidvat 2 voor €5,- halen.
    En anders Predictor Early. Las dat die heel gevoelig zijn
     
  6. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Dan zou een early test t morgen wel moeten doen

    Alleen meteen in je stop week een eisprong lijkt mij niet. Een eitje heeft veel langer nodig om door te komen
     
    Be Happy vindt dit leuk.
  7. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Oh jee.. ik begrijp je angst in deze situatie.
    Maar ben je er wel zeker van dat je idd een eisprong gehad hebt?
    Ik zou ook een predictor early doen.
     
  8. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Wanneer was je ovulatietest positief aangezien je exact denkt te weten wanneer je eisprong was???
    Denken te voelen is onbetrouwbaar.
    In je stopweek automatisch een eisprong hebben klopt ook niet.

    Wist je dat een follikels eerst moet groeien voordat er een eisprong plaatsvindt?
    Met de pil, ja ook de minipil, krijg je GEEN eisprong. Ik slik ook de minipil. En ja, je mag best bij de minipil af en toe een stopweek houden hoor.
    Maar goed, jij hebt keurig de pil geslikt. Dan groeien er geen follikels. Daarna ben je gestopt omdat je dacht een stopweek te moeten houden.
    Mocht toen je natuurlijke cyclus wel opgestart zijn, dan duurt het gemiddeld nog 14 dagen (!) voordat de follikels groot genoeg zijn voor een eisprong.
    Dus op stel en sprong een eisprong in je stopweek is niet mogelijk.

    Dat rozeverlies van nu kan een doorbraakbloeding zijn of je natuurlijke cyclus is wel opgestart en je hebt nu een ovulatiebloeding. Innestelbloed komt vaker niet dan wel voor en is zeker niet iets wat standaard plaatsvindt bij het ontstaan van een zwangerschap.

    Aangezien ik denk dat je nu pas rond je eisprong zit, zou ik even een paar dagen wachten en dan een zwangerschapstest doen. Een zwangerschapstest kan namelijk ook met een licht streepje uitslaan op je eisprong.

    En verder....eh..,voortaan dan toch ook maar een condoom gebruiken als je echt echt niet zwanger wilt worden. Better safe then sorry!
     
    Olliebol en Meiske2015 vinden dit leuk.
  9. Lissie1979

    25 mei 2014
    31
    4
    8
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een verhaal!! Heftig!
    Misschien een stomme opmerking maar zou je niet nog iets van een morning afterpil kunnen slikken??
    I
     
  10. NieTa

    NieTa Bekend lid

    26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
    @Be Happy bij de minipil mag je GEEN stopweek houden, tenzij je daarna zorgt voor bescherming dmv condoom of iets dergelijks.
    De minipil moet je vrij stipt innemen.
    Als je hem een dag vergeet moet je al voorzorgs maatregelen nemen ongeacht welke week je bent, bij de gewone pil mag je in de tweede week een pil vergeten zijn en hoef je verder geen andere anti conceptie te gebruiken.

    Ik weet niet van wie je gehoord hebt dat je bij de minipil ook bestf wel een stopweek mag houden.

    Topicstartster: je zou 2 weken na de laatste keer intiem geweest te zijn kunnen testen en anders is het er af en toe een testje tegen aan gooien tot je 2 weken zit nadat je weer veilig was met de pil...

    Sterkte ermee.
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.566
    15.059
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe weet je wanneer je eisprong was???
    Ik geb er nog nooit van gehoord dat een eisprong altijd in je stopweek plaatsvind.

    Bij een laatste pil op zaterdag (want zondag begint je stopweek zeg je) heb je niet gelijk een eisprong hoor.
    Dat duurt zeker wel minimaal 10 dagen.
    Dus een eisprong in je stopweek lijkt me heel sterk.

    Daarbij snap ik niet dat als je blijkbaar exact weet wanneer je eisprong is, je toch onbeschermde sex hebt gehad (3x zelfs).
    Dat is vragen om "problemen".

    Ik heb geen verstand van een stopweek met de minipil maar ik weet wel dat deze niet meer zo stipt ingenomen hoeft te worden als jaren terug.
    Deze pil werkt qua inname (en pil vergeten) hetzelfde als de 3 fase pil (althans de cerazette wel tegenwoordig).
    Dit werd mij namelijk door mijn apotheker verteld toen ik vorig jaar weer aan de minipil ging na de geboorte van onze laatste.

    7 jr geleden (na de geboorte van inze middelste) moest de cerazette idd heel stipt worden ingenomen. Maar blijkbaar hoeft dat niet meer.
     
  12. Anouk

    Anouk Fanatiek lid

    17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Jeetje wat vervelend!!
    Maar een eitje is zich al vanaf de eerste dag van de menstruatie aan het klaar maken om te gaan springen.... en als je de pil slikt zal dit proces nooit beginnen en een eitje ook niet gaan rijpen.
    Dan zou het in de stopweek wel bijzonder zijn.....
     
  13. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Dat een eitje niet zou springen met het gebruik van de pil is niet helemaal waar, er zijn meerdere vrouwen door de pil heen zwanger geraakt. Daarom wordt ook altijd gezegd op vaste tijden de pil te slikken en als je diarree hebt gehad of hebt moeten braken je beter met bescherming kunt vrijen.

    Nu ff een reactive op to, wat onzeker voor je en ik snap helemaal waarom je nu niet op een zwangerschap zit te wachten. Maar, stel dat je wel zwanger zou zijn, ik denk dat je er goed over na moet denken wat je dan wilt. Bespreek het in ieder geval met de man waarmee je nu omgaat. Ik hoop voor je dat het nu niet raak is, maar juist als het helemaal niet uitkomt zul je altijd zien dat het wel raak is. Sterkte meid, en ik zou idd een kruidvat 2 voor 5 euro of een predictor early halen.
     
    deniseappeltje vindt dit leuk.
  14. NieTa

    NieTa Bekend lid

    26 jun 2017
    584
    259
    63
    Vrouw
  15. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Ja hoe gaat het nu, heb je inmiddels getest?
     

Deel Deze Pagina