Ik wil niet wachten: 7 weken echo op eigen kosten...

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door fruitdruifje, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fruitdruifje

    fruitdruifje Bekend lid

    7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

    Ik ga vanavond voor een vroege echo op eigen kosten naar Gorinchem.
    Gisteren een blije VLK gesproken (1e bezoek) en tassen vol zwitsal mee.
    Ik ben na miskraam echter erg onzeker en die zwitsal maakte mijn gevoelens alleen nog heftiger.

    3 weken wachten op enig nieuws, bij elk plasje op het papiertje kijken, bij elk verminderd symptoom ongerust worden....pffff Ik pas ervoor.
    Ik weet liever waar ik op dit moment aan toe ben. Vorige keer kostte me dat diverse zwangerschapstests (die elke dag vager werden tot de miskraam begon) en dus een klein kapitaal....Ditmaal probeer ik het zo.
    Ja ik ben af en toe misselijk etc etc, maar ik wil zeker weten of ik mezelf maar wat aanpraat ofdat er echt een vruchtje in mijn buik zit met een kloppend hartje. Bij deze praktijk zien ze dat al vanaf 6 weken.

    Ik besef dat dit mijn eigen onzekerheid is, dus ik ga hier niet mijn VLK mee belasten, door om een vroegere echo te vragen. Ik hoop dat ik na vanavond goed nieuws heb !

    Duimen jullie mee ? :(

    Groetjes Fruitdruifje
     
  2. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Hallo,

    Tuurlijk duimen we voor je!

    maare hoezo ga je zelf de echo betalen?

    Ik heb ook een mk gehad vorig jaar en gelukkig ben ik nu weer zwanger en mocht van gyn dan ook al eerder komen voor een echo. Heb er nu eentje met 7 weken gehad, een met 10 weken en volgende week nog eentje. Ter gerustelling dus meer echo's dan normaal. vond ik wel fijn want ik was ook heel bang en onzeker of alles dit keer wel goed zou gaan.

    Normaal mag je bij vk ook wel eerder komen voor een echo als je een mk hebt gehad. Dus beetje vreemd dat jij dan moet betalen voor een echo.

    In ieder geval veel sterkte en succes en ik duim voor je!
     
  3. fruitdruifje

    fruitdruifje Bekend lid

    7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Nou, mijn VLK weet niet dat ik eerder een echo laat maken....
    Zij vond het vroeg genoeg met 9 weken en ik durfde daar niet zo goed tegenin te gaan... dus hield ik me groot.
    's avond staarde ik naar die zwitsaltas en toen dacht ik....pffff dat hou ik niet vol.
    Ik zag dat ik haar vandaag alleen bij spoed kon bellen, dus dacht ik : laat maar zitten, ze heeft t al druk genoeg. Ik regel zelf wel wat...

    Wat een muts ben ik hè !? :oops:
     
  4. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    nee hoor je bent geen muts kan t me wel voorstellen...ik vond 7 weken al te lang duren. dacht ook zelf dat ik al 8 weken was toen maar dat bleek dus niet zo te zijn.

    snap dat je je vk niet wilt lastig vallen,maar die hebben wel vaker dergelijke situaties meegemaakt dus ik zou haar toch gewoon bellen en vragen of je niet eerder mag komen. en als je toch op eigen kosten echo laat maken ergens dan zou ik erna proberen te regelen dat je het bij je ziektenkostenverzekeraar kunt declareren. je eigen vk wil vast wel helpen om dat voor elkaar te krijgen. je kunt niet meer als proberen he.

    hoeveel moet je eigenlijk betalen voor de echo? hoop niet dat t al te duur is.

    Groetjes,

    Baby4me
     
  5. fruitdruifje

    fruitdruifje Bekend lid

    7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    50 euro....

    Maar ja, de vorige keer was ik 6 tests armer, da's nog duurder.
     
  6. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    ow valt dan nog mee..ik had gedacht dat een echo veel duurder was.

    Nou succes meid! hoelaat heb je de echo?

    Spannend he! Ik was ook behoorlijk zenuwachtig bij 1e echo maar gelukkig was alles goed dus was erna heel erg opgelucht!
     
  7. fruitdruifje

    fruitdruifje Bekend lid

    7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    20.15 uur....
     
  8. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    ow dan moet je nog wat uurtjes wachten..maar het wachten wordt vast beloond! Laat je morgen effe weten hoe t is gegaan. Ben benieuwd!
     
  9. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    wat een verschil per vk moet ik zeggen.
    ik heb mijn beide echo's gehad bij rond de 7 weken.
    toen ik een positiefe test had heb ik mijn huisarts gebeld en die heeft mij direct doorgestuurd naar de vk en een week later kon ik naar he zh voor een echo.

    groetjes sandra
     
  10. fruitdruifje

    fruitdruifje Bekend lid

    7 jul 2007
    966
    0
    0
    HR Manager
    Noord-Brabant
    Hoera ! :)

    De echo was hardstikke goed. De termijn klopt met de maten en andersom. Bovendien hebben we het hartje zien kloppen.
    Ik mocht meteen toen we binnenkwamen en hoefde maar de helft te betalen, omdat het weinig tijd kostte, zo lief !

    Ik ga dus geen tests meer kopen en wacht gewoon weer mijn volgende echo af (volgende week).
    ;)

    Liefs fruitdruifje
     
  11. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wat fijn meid, die zekerheid! is toch lekker als je het even bevestigd ziet. en lief dat je minder mocht betalen, zo weet je wie je weer kunt aanprijzen ;) en straks lekker slapen en dromen over de frummel!
     
  12. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    Super dat de echo goed was! Geniet er maar lekker van!
    Mooi meegenomen dat je minder hoefde te betalen!
     
  13. Juudje27

    Juudje27 Bekend lid

    14 mei 2007
    762
    0
    0
    He wat goed... Geniet ervan!
     

Deel Deze Pagina