Ik wil nog niet stoppen, hellllppp!!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mn2, 12 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mn2

    mn2 Lid

    12 mei 2014
    36
    6
    8
    NULL
    NULL
    Sinds een paar dagen lijkt mijn dochter van 11 weken niet meer goed te drinken. Voorheen dronk ze 20 minuten per borst, elke keer beide borsten en dan moest ik haar vaak alsnog loskoppelen. Nu drinkt ze echter 5-8 minuten flink door, waarna ze loslaat en gelijk weer zoekt naar mijn borst. Als ik die dan geef zuigt ze er een paar keer aan, neemt 1 of 2 slokken en laat weer los. Dit blijft zich net zo lang herhalen tot ik het opgeef en haar aan de andere borst leg, waar zich precies hetzelfde scenario herhaalt.

    Na het drinken lijkt ze op zich tevreden, al is ze deze dagen wel veel aan het smakken. Ze komt meestal elke 3 uur. Soms wil er wel een keer 4 uur tussenzitten, maar soms ook 2 uur... ze slaapt tussen de voedingen door.

    Ik heb zelf een cup g, dus mijn borsten hebben nooit strak gestaan van de melk zeg maar, maar sinds dit gedrag voelen ze eigenlijk altijd leeg aan, ook vlak voor een voeding en zelfs als ze er 's nachts een keer meer dan 4 uur tussenlaat...

    Betekent dit gedrag te weinig melk?

    Tot nu toe groeit ze goed, maar laatste keer gewogen was voor dit gedrag.

    Ik geef toe dat ik waarschijnlijk niet genoeg drink gedurende de dag, zou dat kunnen betekenen dat mijn productie achteruit is gegaan? Maar ik heb nooit echt voldoende gedronken denk ik...
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk dat ze gewoon wat meer afgeleid is tijdens het drinken.
     
  3. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Ooo dit had ik ook met mijn middelste. Na 6 weken was de melk op. Ik heb achteraf spijt dat ik geen lactatiekundige heb gebeld voor advies. Misschien is dit voor jou nog een optie?

    Ik weet dat ze bij het kraamzorgbureau waar ik me deze keer heb ingeschreven iemand in dienst hebben die ook na de kraamtijd gratis langs komt.
     
  4. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.866
    7.809
    113
    Amsterdam
    Klinkt heel normaal, ze kan nu gewoon efficiënter drinken! Onze dame deed er eerst 1,5 uur over een gehele voeding, rond 8 weken 30min en zo rond 12 hoogstens 20 min en rond maand of 4,5/5 nog maar 5 min per borst en ze dronk dan ongeveer dezelfde hoeveelheden.
     
  5. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Klinkt mij wel als normaal, efficiënter drinken en graag de snelle melkstroom willen, loslaten als het langzamer gaat. Het is ook normaal dat je borsten leger gaan voelen, de melk wordt dan meer aangemaakt op het moment van drinken zelf. Ze is tevreden, plast ook genoeg?
    Je kan eens langs het weeguurtje op het CB. Maar normaal gesproken kan een gezonde baby het goed zelf regelen. Als je gewoon voed op verzoek, zal ze regeldag gaan houden als ze meer wil.
     
  6. mn2

    mn2 Lid

    12 mei 2014
    36
    6
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Dat geeft de burger moed! :)
    Morgen is er een weeguurtje op het cb, dus daar wilde ik idd even langsgaan. Plasluiers ga ik vandaag even in de gaten houden.
    En ik las ergens anders nog de tip wisselvoeden, dus die ga ik ook nog toepassen vandaag. Vaker aanleggen wordt lastig, aangezien ze meestal de tijd tussen 2 voedingen echt wel slaapt, en aangezien we ook daarmee wat problemen hebben gehad, maak ik haar liever niet wakker...
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan ook borstcompressie toepassen tijdens het drinken. Wellicht krijgt ze dan sneller melk en is ze langer tevreden
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier had de oudste dat ook, maar haar betekende wel happen maar niet willen drinken dat ze wel zuigbehoefte had, maar geen melk meer wilde. Maar ja, dat kwam er dan nog wel uit want ik had veel melk. Ik gaf dan een speentje en dan was ze wel tevreden.
    Dat je borsten leeg voelen kan wel hoor, op een gegeven moment voelen ze niet altijd meer zo vol, maar dan zit er nog wel genoeg in.
     
  9. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oh ja, was hier ook! Was ik alweer vergeten,  maar het heeft me best veel tijd gekost om te switchen van de angst dat ik te weinig melk had naar het besef dat ik te véél had, en dat mijn zoontje niet wou drinken maar tutteren.
     
  10. mn2

    mn2 Lid

    12 mei 2014
    36
    6
    8
    NULL
    NULL
    Zuigbehoefte heb ik inderdaad ook gehoord, alleen accepteert ze geen speen... mijn pink soms wel, maar meestal gaat ze kokhalzen, terwijl ik hem echt voor in haar mond houd...
     
  11. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je al verschillende merken geprobeerd?

    In het begin moest ik hem trouwens ook echt foppen. Als hij zijn mond opende om te happen naar mijn borst, propte ik er vlug een speen in.
     
  12. mn2

    mn2 Lid

    12 mei 2014
    36
    6
    8
    NULL
    NULL
    Avent, difrax, bibi, zelfs zo'n natuurrubberspeen... maar nope...
    Mijn vorige 2 hadden wel een speen, die vielen daarmee ook heel makkelijk in slaap. Maar deze kleine heeft daar dus oo heel veel moeite mee....
     
  13. Poppy4

    Poppy4 Bekend lid

    13 jan 2016
    707
    480
    63
    Je geeft aan dat ze kokhalst en geen speen accepteert. Heeft ze misschien iets met haar mondje wat onprettig aanvoelt? Spruw oid?

    Ik opper maar wat hoor, zou het verder ook niet weten.
     
  14. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Ik had dat twee weken geleden. Precies wat je schrijft (behalve de cupmaat). Het was echt even een rommeltje, maar is eigenlijk vanzelf beter geworden. Ik ben later toch wel naar een borstvoedingsspreekuur gegaan en kreeg wat tips hoe ik mijn zoon minder oppervlakkig kon aanleggen.

    Ik dacht echt dat het het einde betekende, want al dat aanhappen wordt echt pijnlijk. Maar het kan snel veranderen. Succes!!


    Edit: O ja! Wat bij mij hielp waardoor het beter ging: even alle druk loslaten en accepteren dat hij even slordig dronk. Ik had zo'n stress van het proberen goed aan te leggen, wat niet lukte, dat alle plezier (voor zover ik voeden plezierig vind) weg was. Dan maar even aanklooien
     
  15. mn2

    mn2 Lid

    12 mei 2014
    36
    6
    8
    NULL
    NULL
    Het let it goooooooo advies krijg ik in mn omgeving inderdaad ook, icm dan stap je toch lekker over op de fles!
    Dat icm het feit dat ons meisje heel moeilijk in slaap komt (ben vaak een uur bezig, wil haar namelijk niet laten huilen) en dat de flesgevoede babys hier allemaal al vanaf een week of 10 doorslapen, makkelijk inslapen (met een speen) en ineen vast ritme zitten, doet mij regelmatig twijfelen of ik niet moet overstappen als het weer eens niet wil lukken allemaal... Maar ik geniet juist zo van die momenten samen... pffffff....
     
  16. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Soms lees ik hier mee uit interesse.

    Ik heb 2 kindjes die uit een fles dronken, maar wil je even uit de door je omgeving gecreeerde droomwereld helpen.
    Ja, er zullen kindjes die fv zijn die met 10 weken een ritme hebben, ja er zullen kindjes zijn die 5 uur achter elkaar slapen en ook die makkelijk inslapen. Maar ik weet ook dat heel veel ouders dit juist niet ervaren, maar hun mond erover houden. Fv is echt niet de oplossing voor deze zaken. Sommige kindjes kunnen het makkelijker dan een ander, maar de soort voeding is dus echt niet de veroorzaker.

    Sommige kindjes vallen moeilijker in slaap.
    Sommige kindjes willen vaker kleine beetjes drinken.
    Sommige kindjes maken snel zelf een ritme, maar vaker accepteren ze een gedwongen ritme.
    Dit hoeft niet aan de moeder of aan de soort voeding te liggen.

    Laat je niet overhalen omdat het gras bij de flesgevoeden kindjes groener lijkt, de kans is dan juist groot dat je spijt krijgt.
    Je doet je best, dus doe je het goed.
     
    RoxannaG en Zoe123 vinden dit leuk.
  17. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Haha laat je niks wijsmaken. Mijn dochter kreeg fv (op de eerste maand bv na) en was nóg een slechtere slaper dan mijn tien maand oude zoontje die nog steeds bv krijgt. Was niet in slaap te krijgen, overdag of 's nachts, en werd continu krijsend wakker. Het zit gewoon niet in hun karakter om makkelijk te gaan slapen, bij allebei.

    Ik heb het ook wel eens geprobeerd hoor, mijn zoontje fv geven in de hoop dat hij toch zou doorslapen. Niet dus. En dan heb ik liever bv 's nachts dan flesjes zitten maken om je baby te kalmeren.
     
  18. mn2

    mn2 Lid

    12 mei 2014
    36
    6
    8
    NULL
    NULL
    Thanks dames, dat had ik even nodig! Krijg hier namelijk naar mn hoofd geslingerd dat het mn eigen schuld is en gewoon moet overstappen op de fles... Maar dat wil ik helemaal niet! Heb dit keer heel bewust gekozen voor bv nadat mijn omgeving mij bij de vorige had omgepraat om voor fv te gaan, waar ik achteraf zo een spijt van had!
    Begint echt vermoeiend te worden jezelf elke keer te verdedigen, vooral omdat het dus allemaal niet zo makkelijk verloopt...
     
    Averlhach en Zoe123 vinden dit leuk.
  19. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Simpel: vraag of zij dan vijf keer per nacht willen opstaan om je kind te troosten als zou blijken dat het toch niet aan de bv ligt... Geloof me, ik heb ervaring met beiden en het is onnoemelijk veel makkelijker om een slechte slaper te hebben met bv dan met fv. Maar rot blijft het sowieso ;)
     
    mn2 en Zoe123 vinden dit leuk.
  20. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Uit onderzoek blijkt dat moeders die borstvoeding geven meer slapen dan moeders die flesvoeding geven. Dus daar zou ik het niet in zoeken ;)
     

Deel Deze Pagina