Ik wil nog niet stoppen, hellllppp!!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mn2, 12 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mn2

    mn2 Lid

    12 mei 2014
    36
    6
    8
    NULL
    NULL
    Nu toch echt weer stressmoment... arme uk net smakkend in bed gelegd, leek echt hongersignalen, maar als ik haar aanlegde werd ze alleen maar gefrustreerd en trok en beet op de borst. (Nee geen zuigbehoefte, pink pakte ze ook niet)
    Willen jullie meekijken? Ik weet niet wat er nou fout gaat....

    Sinds dinsdag ziet het er een beetje zo uit (kloktijden kunnen nog wel verschillen) en zaterdag heeft ze er soieso een potje van gemaakt met dr slapen...
    7/8 uur: wakker en voeding
    8.30/9.30: slapen
    12/12.30: wakker en voeding
    13.30/14: slapen
    16/17 uur: wakker en voeding
    17.30/18.30: slapen
    18.30/19.00: wakker en voeding
    19.30/20.00: douchen
    20/20.30 uur: aanleggen, maar lijkt er nooit iets in te zitten, altijd huilen en trekken aan borst en dan smakkend in bed uiteindelijk in slaap vallen.
    23.00/23.30: dreamfeed (drinkt minimaal, lijkt ook leeg te zijn)
    Tussen 2 en 4 uur: 1x nachtvoeding
    Soms komt tussen 5 en 6 nog een keer als ze bij eerdere nachtvoeding weinig heeft gedronken.

    Dus meestal 2 lange slaapjes en een heel kort slaapje overdag (deze week dan).
    Wat is nou handig om te doen? Eerder wakker maken overdag zodat ze vaker drinkt, aangezien veel mensen zeggen dat 6/7 voedingen te weinig is? Of in de wakkere tijd 2 keer laten drinken (bij wakker worden en weer naar bed gaan? Maar dan zou ze 2 keer drinken in 1,5 uur)
    Maar overdag lijkt productie wel ok, het is vooral vanaf 20.00 dat ze gewoon leeg lijken en uk gefrustreerd eraan loopt te trekken...

    Nog ter info: we zitten in het slaap wakker ritme door kinderarts omdat uk absoluut niet meer wilde slapen met een week of 6, gaat nu wel beter, al kost in slaap komen erg veel hulp van mij... Maar ik durf daar dus ook moeilijk vanaf te stappen.... ik weet het echt even niet meer...
    Ik plaats dit bericht nog een keer als nieuw bericht, wellicht dat er nog wat meer mensen mee lezen...
     
  2. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Misschien heb ik het gemist, maar voed je op verzoek of op schema? Mij lijkt zo'n strak schema, ook het slaapschema, nog niet echt werken met 11 weken? Misschien dat, als je het juist wat meer op zijn beloop laat en je kindje laat aangeven wanneer ze wil drinken en slapen, het wat makkelijker gaat en dat je productie zich daar ook op aanpast... De stress die je er nu van lijkt te hebben lijkt me sowieso niet goed eigenlijk.
     
  3. mn2

    mn2 Lid

    12 mei 2014
    36
    6
    8
    NULL
    NULL
    In principe op verzoek, reden van het schema slapen, eten, spelen, slapen is omdat ze met 6 weken zo oververmoeid was omdat ze niet uit zichzelf in slaap valt... uiteindelijk ook niet meer bij mij. Vandaar zo strak... Alleen ben ik nu idd bang dat ik daardoor signalen mis, maar ook weer bang ervan af te stappen en weer terug te vallen in een kind dat alleen maar aan het huilen is omdat ze niet in slaap kan vallen. Ik let op de moeiheidssignalen en leg haar dan dus op bed... Maar dan slaapt ze dus vaak meer dan 2 uur en zit er 4 uur tussen de voedingen...
    Maar je hebt helemaal gelijk door er zo intens mee bezig te zijn lukt het amper te genieten van mijn kleine meisje... waar ik me dan ook weer k*t over voel...
    Maar ik weet nu gewoon even niet meer wat wijsheid is... ik dacht op verzoek te voeden door te voeden als ze wakker werd en er dus om vroeg en op bed te leggen als ze moe werd...
    Maar nu dus de productie lijkt terug te lopen omdat ze om 20.00 uur gefrustreerd aan de borst aan het trekken is en smakkend op bed ligt... echte slaapt ze nu (2,5 uur later nog steeds, als ze honger zou hebben zou ze toch wakker worden denk ik dan...)
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Helpt het niet om je baby's avonds bij jou te houden op een blote borst en te laten clusteren? Waarschijnlijk regelt ze dan zelf een nieuwe boost in je productie.

    En echt een beetje meer loslaten inderdaad. Je zit er wel érg bovenop
     
  5. mn2

    mn2 Lid

    12 mei 2014
    36
    6
    8
    NULL
    NULL
    Tot ongeveer een week geleden deede ze dat inderdaad, maar sinds deze week slaapt ze dus gewoon door 's avonds...
    Gisterenavond dus ook. Op bed gelegd om 21.00, na getrek aan de borst. Naar mijn gevoel dus smakkend in bed gelegd (oogjes vielen gelijk dicht, dus ze was moe), dus ik verwachtte dat ze snel weer wakker zou zijn, maar vervolgens slaapt ze dus tot de dreamfeed van 23.30.... Is dat smakken dan toch geen honger geweest?
    Kwamen ze maar met een gebruiksaanwijzing....
     
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zal dan wel geen honger geweest zijn :)
     
  7. mn2

    mn2 Lid

    12 mei 2014
    36
    6
    8
    NULL
    NULL
    Nee he, dat lijkt mij dan ook, anders zou ze toch na de eerste slaapcyclus wel wakker worden...
    Maar smakken is toch geen moeheidssignaal denk ik dan...
     
  8. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik kan ook geen antwoord geven op wat het precies is, maar mijn dochter heeft precies hetzelfde nu, maar over groei ben ik niet ongerust ;)
    Eerst at ze ook gemakkelijk een half uur per voeding, en opeens sprong dat naar 5 a 10 minuten per voeding, daarna wil ze niet meer, maar vooral savonds begint ze het gedrag van wat jij beschrijft na te doen. Aanhappen, loslaten, aanhappen, loslaten. en ze wordt dan ook echt gefrustreerd! En ook eet ze haar hele handen op! Ik ben ook bang geweest dat ik te weinig productie had, maar toen hield ik het gewicht in de gaten, en dat loopt echt nog super goed. Ze groeit nog gemiddeld 200 gram per week! Niets mis met het eten dus.
    Wat ik bij mijn dochter vermoed is dat ze eigenlijk zuigbehoefte heeft, maar gefrustreerd wordt omdat ze juist teveel melk binnen krijgt bij het zuigen. Een speen wilt ze niet hebben, maar meestal wel een vinger, of haar eigen handen :)
    Sinds ik heb gezien dat haar gewicht echt nog goed stijgt ben ik hier echt gerust in dat het niet te weinig eten is, dus ik raad echt aan om eens naar het weeguurtje te gaan, en zelf te kijken hoe het bij jou kindje is.
    Ik hoop dat dat het is, en inderdaad geen honger :) dat je nog lang borstvoeding kan geven :)
     
  9. mn2

    mn2 Lid

    12 mei 2014
    36
    6
    8
    NULL
    NULL
    Thanks, dat stelt ook weer beetje gerust!
    Toevallig vandaag gaan wegen, in 2 weken 300 gram aangekomen. Ik heb begrepen dat ze minimaal 150 gram per week aan moeten komen, dus ga er van uit dat ze goed groeit dan...
     

Deel Deze Pagina