Ontzettend gekwetst door ex schoonfamilie, ergens ontzettend verdrietig!

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Acem, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Acem

    Acem Fanatiek lid

    6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    #1 Acem, 5 aug 2011
    Laatst bewerkt: 6 aug 2011
    Hi,

    Jullie kunnen het al aan de titel zien.

    Ik loop al een tijd rond met dit gevoel en ik wil het toch kwijt.
    Velen van jullie kennen mijn verhaal al en weten dat ik dus verlaten ben door mijn ex vriend.

    Ik heb wel eens eerder in andere topics aangegeven dat de ouders van mijn ex nooit contact hebben opgenomen met mij, tijdens mijn zwangerschap. Ik had ze destijds twee keer een smsje gestuurd en nooit een reactie daarop.

    Toen Cristiano op de wereld kwam belde mijn ex naar zijn ouders (stiefmoeder en vader) om het grote nieuws te vertellen, hij was vader geworden!

    "doe Damiana maar de groeten" was het enige wat ze te zeggen hadden :$ ik was net bevallen en hij belde waar ik bij was.

    Toen ik besloot de geboortekaarten te versturen heb ik natuurlijk ook 1 naar zijn ouders gestuurd en 1 naar zijn zus.
    E. was destijds in Groningen toen de kaart was aangekomen. En volgens hem wilden zij contact met mij opnemen maar hij zei dat zij ermee moesten wachten.
    Ik kreeg verder geen gehoor...

    Op een dag vroeg mijn moeder "hebben de ouders van E. Cristiano al ontmoet?" Ik zei van niet, tegelijkertijd was ik woest. Ik was daarvoor eigenlijk nooit zo bezig geweest met het feit dat ze niet hadden gebeld. Cristiano was destijds 7 weken oud. Maar toen mijn moeder erom vroeg, zag ik pas in hoe erg het eigenlijk was!

    Ik stuurde een mail naar E. waarin ik duidelijk aangaf hoe schandalig ik zijn familie wel niet vond. Ok, ik ben dan wel de ex maar het gaat toch niet om mij? het gaat er toch om dat je je enige kleinkind ontmoet! Ik was boos om het feit dat mijn familie hem heeft geaccepteerd ondanks zijn rot streek, en door zijn slachttofferrol werd ik als de boeman beschouwd voor zijn familie.

    E. was zo 'vriendelijk' om de mail voor te lezen aan zijn ouders.
    De mail was niet zo heel aardig dus, eigenlijk werd het alleen maar erger. Op dezelfde dag werd ik gebeld door de stiefmoeder van E.
    Maar ik had de oproep gemist. Toen ik die zag vermoedde ik al dat hij die mail had voorgelezen.

    Ik belde hem en hij ontkende dat! Hij ontkende dat hij de mail had gezien! :$
    Volgende dag werd ik anoniem gebeld vroeg in de ochtend, en ow ja het was die heks! Ze zei een hoop dingen, maar wat me bij is gebleven is dat ze zei dat ze nog niet waren geweest omdat ik nog thuis woon! als ik op mezelf had gewoond dan waren ze allang geweest.:$ wat een onzin! ze zouden gauw contact opnemen met mij... Ik wacht tot vandaag de dag nog op het telefoontje.

    Maar om mijn verhaal kort te maken.

    Tot vandaag de dag zijn zijn ouders nog niet langs geweest.
    Ik heb meerdere malen voorgesteld om eens naar Groningen te gaan zodat Cris zijn opa kan ontmoeten, ik zou dan naar mijn familie gaan die daar woont. Maar steeds kreeg ik geen interactie!

    Nou tot begin mei dit jaar schreef ik ze een openhartige brief.
    Ik liet het mijn vriendin lezen en ze zei met tranen in haar ogen dat ze eens mooie brieven had gelezen, maar dit was meer dan mooi!
    Ik vond de brief ook zo prachtig.

    Ik schreef daarin hoe ik me al die tijd had gevoeld. Heb mijn kant van het verhaal verteld, want zij kennen alleen E. zijn kant. Ik schreef dat ze me moesten vergeven als ik ze in de mail had gekwetst.
    En aan het eind schreef ik dat de mogelijkheid om Cris te ontmoeten altijd er zou zijn, en wat voor een prachtig kindje het wel niet is.

    Ik heb gewacht, gewacht, gewacht en gewacht op antwoord.
    En die kreeg ik eind mei...
    Mijn hart ging zo hard tekeer..

    En de brief was handmatig geschreven en het begon met "bedankt voor je openhartige brief". Ik geloof dat dit ook het enige positief zinnetje was.:( ze viel mij zo ontzettend aan, ze heeft me zo vernederd in haar brief, alsof ze me de grond in wilde trappen.

    Deze zinnetjes hebben een diepe indruk op me gemaakt.

    - Tja dat je voor de zoveelste keer zwanger bent geraakt, dat heeft E ook niet gewild!

    - geniet van je kindje want dat wou je toch!

    - Bewust zwanger raken, dat heeft E, ook niet gewild!

    - We hebben geen 1 foto van hem ontvangen! (E. zei dat hij een foto had gegeven aan hun)

    - We zijn nooit uitgenodigd om te komen! (waar diende de geboorte kaart dan voor?)

    - E. had toch alleen naar Groningen kunnen komen met Cristiano! en toen jullie wilden komen hadden we al iets gepland, als E. en Cris zouden komen hadden we het MISSCHIEN afgezegd!

    - Neem half juli maar contact met ons op, want we hebben de komende tijd het hardstikke druk. We zijn net terug van vakantie en gaan zaterdag weer en daarna vieren we ons trouwdag! (in juni, half juli moest IK contact opnemen?? zij 'willen'cristiano toch zo graag zien?)

    :( hoe wreed al die oneerlijke dingen. Zoveel onwaarheden.
    Zoals bewust zwanger, voor de zoveelste keer...:( Hoezo sprak ze over een zwangerschap uit mijn relatie nog voor E? wat heeft zij daar nou mee te maken?

    Ik wilde terug schrijven maar heb het maar niet gedaan.
    E. heeft de brieven van zijn ouders gekregen...

    En wij hebben zoveel ruzie hierover gehad...
    Hij heeft met zijn ouders hierover gepraat en vond de brief erg slecht was uitgedrukt. Hij was ook zo boos om het feit dat ze schreven dat ik bewust zwanger was geraakt.

    Maar hoe komen ze erbij? dat moeten ze dan toch van hem hebben!
    En hij ontkent dat gewoon! hatelijk vind ik dat.. waarschijnlijk heeft hij toen het net uit was tegen iedereen gezegd dat ik het bewust heb gedaan! terwijl hij weet dat ik aan de pil was en door de antibiotica kuur is het fout gegaan!

    Maar anyway, ik haat zijn stiefmoeder en wil eigenlijk niets met haar te maken hebben. Maar de vader van E. hij is wel de opa.. en hij is 72 jaar.

    E. en ik proberen nu goed met elkaar om te gaan. Maar zijn ouders zitten me dwars! Zij hebben Cris nooit belangrijk gevonden anders had het hun niet uitgemaakt en waren ze gewoon wezen kijken!

    En zijn zus dan.. die laat al helemaal niets horen. Enkel een kaart gestuurd met gefeliciteerd (stond al gedrukt op de kaart) en hun namen onderaan! geen tekst, niets!

    ik moet er nu dus gewoon niet aandenken om Cris daar ook maar een stap te laten zetten!
    ;) maar ik wil me later ook niet schuldig voelen mocht die man doodgaan zonder dat hij zijn kleinkind ontmoet.

    iedereen zegt, laat maar gaan...
    Ik voel me heel verdrietig en boos als ik aan ze denk.. Maar wat zou ik graag willen dat de opa hem zou ontmoeten, zonder die heks!;)

    Maar tja uiteindelijk zij zijn degene die geen contact opnemen met mij.
    Dan hoor ik me eigenlijk niet schuldig te voelen, ik heb mijnbest gedaan vind ik.
    En dan word ik zo vernederd. dan is het eigenlijk klaar.

    Hoe moet het dan als Cris met gods wil 1 jaar wordt?
     
  2. peekaboo

    peekaboo Niet meer actief

    ooh meis heb het gelezen en moet zegge vind het verschrikkelijk erg wat de ouders van jou ex doen !en zeker omdat hij jou heeft verlaten ! jij treft helemaal geen schuld jij moet je ook niet schuldig voelen dat ze cristiano (nog) niet gezien hebben .Wat ze in die brief geschreven heeft vind ik echt een rotstreek zo zie ik het als een rotstreek om jou onderuit te halen
    knuff en hopelijk komt het allemaal goed
     
  3. Acem

    Acem Fanatiek lid

    6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    :( Die woorden blijven heel pijnlijk... zeker omdat ik zei dat ik spijt had dat ik die dingen had geschreven... :( en ze vroeg om me te vergeven... Daar zaten ze gewoon niet op te wachten..

    Goh ik had het kunnen weten!

    liefs
     
  4. peekaboo

    peekaboo Niet meer actief

    vind het echt erg voor jou !!! ik snap in eerste instantie al niet dat ze hun kleinkind "verloochenen" .... ik snap dat die woorden pijnlijk zijn en bijblijven ik zou ze ook niet kunnen vergeten
    ik hoop dat je het snel kan uitklaren en achter jou laten meis
    geniet van je zoontje
    liefs en knuf
     
  5. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    zijn moeilijke dingen he

    hier ook ex schoonouders (vader van ex met nieuwe partner en moeder van ex met nieuwe partner) die niet omkijken naar kleinkind.
    vader die is zelfs erg ver gegaan door heel de buurt toen te doen geloven dat ik alles bij elkaar gelogen had etc. en heeft leugens van ex ook verspreid en is zelfs keer heel dreigend en boos in tuin komen staan terwijl ik kleine op schoot had.
    moeder van ex heeft nog wel geprobeerd de eerste periode contact te houden en neutraal te blijven maar kon dat toch niet en is nu ook al lang uit beeld. Zij gaan uit van de leugens van ex en hebben ook wel pijnlijke dingen gezegd.

    Ik heb ook verschillende pogingen ondernomen, ben gewoon keer ook erheen gegaan etc maar leverde uiteindelijk niets op.

    Nu heb ik voor mezelf dus zoiets:
    - ik heb geprobeerd wat ik kon
    - hun reageren niet en ik kan ze niet dwingen
    - mijn zoontje heeft geen opa en oma die niet oprecht zijn en toch niet naar hem omkijken en bovendien mij niet geloven etc.
    - het is HUN verlies en niet het mijne.

    en bovendien... mijn zoontje heeft een geweldige opa en oma aan mijn ouders die hij vaker ziet dan een gemiddelde opa en oma. Zij tellen voor mij dus gewoon dubbel !!!
     
  6. MamsVanRobin

    MamsVanRobin Niet meer actief

    @ koetjekuuk

    Ik heb precies hetzelfde als jou!! Ik heb ook een aantal keren contact gezocht en zelfs een keer voor de deur gestaan, maar het liep elke keer op niets uit. Nu heeft de oma van mijn ex zijn kant wel in mei een mail gestuurd om ons te feliciteren met Robin zijn verjaardag....Maar in al die JAREN af en toe een mail sturen om te vragen hoe het met hem gaat ho maar!!! De oom van Robin van mijn ex zijn kant, heeft zelfs een keer gezegd dat Robin niet voor hem bestaat en dan zeg ik het nog netjes...Wie gaat dat nou zeggen over een onschuldig kind!!!!!!!!!!!!

    Maar als de "vaders" geen contact willen/mogen hebben met de kinderen, hoe raar is het voor de kinderen om dan wel contact te hebben met de opa en oma dan vragen ze zich nog veel meer af waarom hun "papa`s" niet naar hun omkijken...ik vind het zo ingewikkeld...!!! Wordt er vaak niet goed van :(
     
  7. Acem

    Acem Fanatiek lid

    6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ik was ook eens van plan om er langs te gaan, maar die mensen zijn vaak weg.

    Bij mij is juist zo lastig omdat mijn ex en ik wel degelijk contact hebben.. en hij heel goed met Cristiano omgaat. Hij ziet hem wekelijks..

    En ja, natuurlijk wil hij graag dat zijn ouders hem zien.
    Hij zegt ook steeds hoe graag ze hem willen zien.
    Maar dan heb ik zoiets van, het is ook mijn zoon en hij woont bij mij dus bel mij dan, en zeg het niet steeds via E! :x

    E. heeft me verlaten, heeft me de "alleenstaande moeder" (ow zo negatief in de ogen van de meeste) titel gegeven, dus ja! BEL MIJ DAN EENS OP en ga niet constant via hem van alleszeggen!

    Ik ben toch ook iemand! Ja zijn ex, maar ook de moeder van zijn kind dus meer respect mag ook wel!!!

    ik word er gewoon zo kwaad om he! bah bah.

    liefs.
     
  8. Foxymama

    Foxymama Niet meer actief

    @ Damiana:
    Ik krijg uit je verhaal een beetje het gevoel dat je ex de boel bij elkaar liegt tegen jou en zijn ouders/zus.

    Natuurlijk is het niet leuk dat grootouders zo doen naar hun kleinkind, maar op een gegeven moment moet je je afvragen wie het nou meer verdriet doet. Jezelf of je kind?

    Het kind weet op dit moment niet wat hij mist en als hij al een super opa en/of oma van jou kant heeft, zou ik daar de meeste aandacht aan geven.

    Enigste wat je nu kan doen is onaangekondigd bij hun op de stoep staan en dan het proberen uit te praten. Als ze dan nog weigeren is het einde verhaal.

    Mijn ex-schoonfamilie heeft mijn zoon ook nog nooit gezien, ondanks mijn pogingen in het begin. Je erbij neerleggen is soms veel beter en rustiger voor jezelf en je kind, dan steeds maar pogingen wagen en gekwetst worden.
     
  9. Acem

    Acem Fanatiek lid

    6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    #9 Acem, 6 aug 2011
    Laatst bewerkt: 6 aug 2011
    Dat heeft hij ook gedaan! de boel bij elkaar gelogen en achteaf willen ontkennen.. soms zit ik me echt af te vragen waarom ik nog van zo een lul kan houden!

    Maar ja hij heeft ook zijn positieve kanten en dat is waarschijnlijk de reden waarom ik nog van hem hou.

    Maar, de brief was mijn laatste poging. En die is negatief uitgepakt.
    Dus ik heb op een gegeven moment het me ook bij nergelegd.
    Ik walg op dit moment van die mensen.
    Mijn kindje geniet nu van een heerlijke oma die gek is op hem.

    Ik denk er wel vaak aan.. En gisteren zat ik toevallig het speelgoed van Cris op te ruimen en dan kom ik zo een knuffel tegen die ze hem met kerst hebben gestuurd via E (kraamcado)... kreeg weer zo een kop :x!!!!

    Niet ondankbar bedoeld, maar als ik dan kijk naar wat ik allemaal van al mijn vriendinnen en familie heb gekregen voor mijn babyshower en kraamtijd, En zelfs van de vrienden van E. dan vind ik de enige echte Opa en Oma/ familie cado ;) onvoorsteldbaar..

    De vrienden van E. hadden zelfs een kaart toegevoegd met tekst zowel voor mij als voor Cris, de helft tekst voor mij en de helft tekst voor Cris en ook zij hebben allerlei onwaarheden van mijn ex meegekregen! Maar och wel heel cool gebleven.

    Ach ja.. ik moet het maar laten voor wat het is.. Alleen als ik er aan denk dan haat ik ze zo ontzettend, omdat ik weet hoe geweldig mijn kind is! hoe lief! En hoe erg mooi, lief en schattig iedereen hemvind..

    En dan heeft hij dadelijk te dealen met zulke waardeloze mensen! Zijn eigen familie.. bah bah!:x misselijk makend..

    Hoe kun je als opa en 'oma' dit ontzettend schattig binkie niet willen zien... Alleen zij!
     
  10. Acem

    Acem Fanatiek lid

    6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Of deze nog schattiger...;)
     
  11. MamsVanRobin

    MamsVanRobin Niet meer actief

    Ahhh wat een schatje zeg!!!! Het is idd een heel mooi en lief mannetje om te zien, ik zou als ik jou was die zogenaamde "opa en oma" van je zoontje lekker aan de kant schuiven en helemaal geen contact meer met ze opnemen. Als ze het zo belangerijk vinden dan komen ze vanzelf wel. Het is nu het belangerijkste dat je zoontje een rustig en stabiel leven heeft en niets te maken krijgt met mensen die hem toch keer op keer zullen teleurstellen.En hij is nu nog veeeeel te klein om het allemaal te begrijpen het zou hem alleen maar van streek maken!! En wat je ex betreft, wat een waardeloze lul is dat zeg. Goed dat hij uiteindelijk toch naar ze zoon omkijkt (wat niet meer als normaal is maar dat vergeten we soms even ;)) maar wat hij doet kan natuurlijk ook niet, liegen is ontzettend kinderachtig en brengt veel leugens in de wereld. Succes...
     
  12. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    delen wij dezelfde exschoonmoeder? ;) nee grapje. maar jou verhaal is herkenbaar voor mij. Mijn exschoonvader heeft zich nooit ergens mee bemoeit dus die laat ik er buiten. maar mijn exschoonmoeder is ook zo'n iemand dus... Toen ik bij mijn ex was kwetste zij mij al: met opmerkingen tegen mijn ex die ik kon horen. Ik was in haar ogen "die meid" Ook ik kreeg te horen dat ik met zin zwanger ben geraakt omdat ik dat graag wilde en mijn ex niet... Nooit 1x van mijn eigen ex gehoord dit maar van zijn moeder dus wel. Mijn ex schoonloeder heeft na de geboorte onze zoon gezien omdat ik toen nog bij mijn ex was. kort daarna zijn mijn ex en ik uitelkaar gegaan. Mijn ex ziet niet naar zijn zoon om, waarom weet ik niet maar goed. maar ook mijn ex schoonouders laten nooit wat horen. nooit 1 kaart gehad voor de verjaardag van mijn zoon, nooit 1 cadeau op zijn verjaardag en sinterklaas. Ze hebben inm. nog een kleinkind ben heel benieuwd hoe ze daar mee omgaag... maar je moederhart doet zeer als er zo met je kind wordt omgegaan. en wat een mooi kindje heb je! kan me idd niet voorstellen dat ze er niet naar omkijken... heb ik ook met mijn eigen zoon. een kind is onschuldig maar dat zien zij niet in, zij zien alleen maar schuld bij ons ;) ik sta er inm boven en weet wie het zeggen, probeer zo ook te gaan denken ;)
     
  13. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    schuif ze idd aan de kant! Kijk vooruit naar wat je wel hebt. een prachtig mooi kindje. Laat die opa en oma zitten en geef er geen aandacht en energie meer aan. Doe ik inm. ook niet meer ;)
     

Deel Deze Pagina