ik wil weer gewoon vrouw zijn...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Juud, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LauraFay

    LauraFay Actief lid

    12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Dus ik ben niet abnormaal. Ik ziet er ook zo ontzettend doorheen!
    Ik ben moe en heb zo ontzettend veel pijn in mijn benen en bekken. Als ik 3 keer het huis door ben gelopen kan ik de rest van de dag niks meer.
    Als ik hier met hubbie over praat snapt hij er niks van. Fijn om te horen dat er meer mensen zijn als ik.

    Komt gister mijn schoonzusje langs die op knappen staat (ze moet nog 2 weken), Hartstikke fit en ging nog even shoppen bij de macro. Waarom is zij zo fit en ik niet. BLLEEEHHHH
     
  2. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    ik had dat gevoel ook op het laatst. Ik zat er echt helemaal door heen, maar bij mij heeft het nog een paar weken geduurd.

    Maar nu mis ik het getrappel heel vaak. Natuurlijk heb ik nu een prachtzoon in mijn armen, maar dat gevoel dat hij helemaal alleen nog van jou in je buik is dat mis ik nog wel vaak.
    En al helemaal wanneer je de eerste kleertjes alweer moet opruimen omdat deze te klein zijn geworden.
    Het gaat zo snel :cry:
     
  3. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Oh jee, dus na de bevalling volgt weer zo'n periode...?...

    Nou dames, ik moet zeggen, vandaag ging het gelukkig een stukje beter. Inderdaad gestreken en gevouwen (nou ja, de helft dan, maar morgen moet er ook weer een klus liggen, toch..?), boodschappen gedaan en toen manlief thuiskwam zowaar weer eens zelf gekookt (in plaats van hem ook nog lief aankijken...)

    Ik ben het nog steeds zat en verlang naar wat gewone meidendingen, maar ben ook blij dat ik vandaag weer wat lichtpuntjes in de dag zag. Want het kan zomaar nog ruim 4 weken duren...

    Gisteren veel gerommel in de buik en gevoelens die ik nog niet eerder had gehad, dus ik had stiekeme hoop. Maar ja, toch nog niets dus...

    Ik ben het helemaal ens met die topic: ik mis mijn buik, want ik blijf het een raar idee vinden dat het straks ineens allemaal weg is, hoezeer ik daar nu ook naar verlang.

    Sterkte weer dames, we zijn niet alleen!
     
  4. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Tja, dat gevoel heb ik ook wel eens, en mijn zoontje is al weer 20 maanden! Je leven wordt gewoon 180 graden anders. En daar komt gelukkig ontzettend veel voor terug! Maar inderdaad, tijd voor jezelf is iets wat zeker aan het begin nogal eens ontbreekt... Dus zoveel mogelijk profiteren van mensen die willen oppassen, want het is echt belangrijk hoor, dat je soms even wat tijd voor jezelf hebt, gewoon om even naar de kapper te gaan, of even de stad in zonder de hele volksverhuizing die je met een baby krijgt. Dat soort dingen.
    En als je dan weer thuis bent, genieten van je prachtige wondertje, die zoveel liefde geeft en die steeds meer kan!
     
  5. Virginie83

    Virginie83 Fanatiek lid

    3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Zo'n forum is toch iets prachtig vind ik. Alle twijfels, vragen, bedenkingen die je hebt, dat je niet altijd met je man of een vriendin kan delen, handig dat dat hier wel kan.
    Het lucht soms ook zo enorm op, je ei kwijt te kunnen, herkennen dat je niet de enige bent met dit of dat probleem..

    Super.. :)
     
  6. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Nou hier ook weer iets in huis gedaan...het scheelt wel als ik meteen vanuit mijn bed ga douchen en niet eerst in pyjama naar beneden ga, dan doe i meteen tenminste iets hahaha. De was is klaar in ieder geval...nou ja de babywas dan. Verder staan er nog heel wat andere dingen op mijn lijstje, maar dat komt wel de komende dagen. Ik was gisteren bij de vk geweest en de kleine is nog niet aan t indalen dus het gaat toch voorlopig nog niet gebeuren denk ik, helaas. Sterker nog ik moet volgende week gewoon naar de gyneacoloog om te gaan bekijken waarom t niet indaalt...hmmm zat ik niet op te wachten maar ja. Ook heeft de vk gezegd dat ik niet tot 42 weken hoef door te lopen omdat ze denken dat de baby dan wel heel groot wordt...maar ja wat dan? Inleiden? Keizersnede? Dat wil ik niet hoor wil gewoon lekker thuis bevallen hahahaha gewoon normaal!
     
  7. joyce26

    joyce26 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi ik voel me ookal een aantal dagen beetje down huil om niks ben moe en heb last van bi waardoor alles nog moeilijker gaat ik doe me best om me dingetjes te doen in huis maar dat valt niet altijd mee ook kreeg ik 2 dagen geleden pech met de auto me auto kan ik op de schroothoop gooien (is 14 jaar oud) reparatie kost rond de 1200 euro en voor dat geld heb ik een andere maar goed op dat moment storte me wereld in en zag ik het helemaal niet meer zitten.
    aan de andere kant denk ik dan weer heerlijk dat de kleine meid nog lekker in me buik zit weet nog hoe ik uitkeek naar de bevalling van me andere 2 meiden en hoe erg ik die buik en getrappel miste tis best wel een dubbel gevoel zeg maar.
    iedereen heel veel sterkte met de laatste loodjes.
    groetjes joyce
     
  8. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    En er is weer een nacht voorbij... Vanmorgen ging het nog wel, maar nu weer in huilstemming en ontzettend moe..................................

    Fijn dat ik weer even kan spuien, al heb ik zo weinig te melden, dat ik me hier al nutteloos voel :(

    Nou ja, heb nu tenminste alle enveloppen geschreven en de postzegels geplakt. Ze liggen zelfs op streek-, andere postcodes en buitenland gesorteerd. Jaaahaaa, en dat kostte me zo weer een uur!

    Ik zal jullie niet langer ophouden. We houden de moed erin, het gaat vast wel weer over, toch..?
     
  9. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Zo wat een nacht gehad zeg...poe hee bijna niet geslapen. De kleine was zo ontzettend beweeglijk! Heb trouwens eergisteren mijn mannetje verleid maar helaas het heeft geen bevalling op gang gebracht....Nou nu ga ik maar weer eens verder met alle andere belangrijke dingen die ik nog moet gaan doen!
     
  10. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    heey meiden, wil het zo een dagje van jullie overnemen hoor! Ik mis dus af en toe nog steeds het getrappel in mijn buik, het gevoel dat je nooit alleen bent, en dat de baby echt nog alleen van jou is.

    Straks is het heel kaal hoor, met een lege buik!
    Dus ga lekker op de bank liggen en geniet van je uk! ;)
     
  11. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    eerlijk?

    -Ik wil mijn meisje zien
    -Ik wil mezelf weer in de spiegel herkennen
    -Ik wil weer me favo jeans aan kunnen trekken
    -Ik wil me weer sexy en mooi voelen
    -Ik wil me weer vrij kunnen bewegen zonder dat er een buik in de weg zit

    Klinkt voor sommige misschien heel erg egoistisch... maar soms als ik in de spiegel kijk betrap ik me op de gedachte dat ik die zwangere vrouw niet ken... Ik vindt me buik super mooi! maar ik zal blij zijn als ik over 5 weken mijn "eigen" buik weer teug heb
     
  12. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Kvptje,

    Voel je niet schuldig of egoïstisch, ik ken het. En ook ik vind mijn buik heel mooi, maar ben sosm ook heel bang dat ie niet meer zo mooi terugveert als ie was. Tuurlijk krijgen we er iets moois voor terug, maar we mogen toch ook wel een beetje aan onszelf denken.

    Ja heus, ik geniet van het feit dat ik nu de enige ben die dit kindje echt kent, die het voelt bewegen, maar tegelijk wil ik het inmiddels wel echt zien, showen aan de wereld en mijn fantastische man vader zien zijn. Hij is al zo leuk met zijn nichtje, laat staan met zijn eigen kind!

    En nu worden de pijntjes en de onzekerheden met de dag groter: waarom moeten we wachten? Kom er maar uit!

    Goed, dat was weer even een weekend opgespaard gevoel. Zwanger zijn is mooi, maar mag ook 38 weken duren ;)
     
  13. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Oooooooo vandaag weer eens zo´n dag gehad. Echt helemaal niks gedaan. Ik was netjes om kwart over tien uit bed...zat ik om half vijf nog op de bank te hangen. Jeetje ik was niet vooruit te branden. Nu heb ik helemaal een stijve kont van t hangen/zitten. Eigen schuld he? hahaha. Toch nog maar ff snel mijn raam van de babykamer gewassen...met glas-ex notabene hahahaha en de kozijnen van de babykamer ff afgedaan..goh toch nog iets nuttigs gedaan na half vijf! Oja en boodschappen gedaan...was ik mijn portemonee vergeten jeetje ik begin dement te worden hahaha. Nou hopelijk morgen een wat productievere dag...
    Al iemand bevallen van dit onderwerp? Ik wacht gewoon nog geduldig af! Morgen naar de vk.
     
  14. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nou meid, ik wil je niet ontmoedigen, maar dat duurt nog wel even. Na je bevalling ben je nog niet de oude. Het herstel heeft best een lange tijd nodig. Dus probeer ook dit een beetje in te calculeren. Dan valt het straks misschien minder tegen.
    Ik snap je gevoel wel helemaal, want zo op het einde heb je het wel helemaal gehad. Dat had ik ook. Dus schrijf het hier maar lekker van je af hoor.
     

Deel Deze Pagina