Ik zie op tegen de kraamtijd!

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Draaikont, 25 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Oh ik zit zo op tegen de kraamtijd!
    Zit al vanaf 20 weken thuis en dan hoor je weinig en als straks die kleine er is moet iedereen ineens weer wat van me.
    Heb er zo geen zin in!
    Iemand tips? Hoe ik hier het best mee om kan gaan.
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tijdens de zwangerschap had ik dat ook, zat echt in mijn cocon, maar toen de kleine er was was ik zo trots en vond al het bezoek helemaal prima :). Had trouwens ook helemaal geen zin in de bevalling en weer zo'n goede met een nieuwe baby, maar ook dat kwam na de bevalling meteen helemaal goed ;)
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  3. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Waar zie je nu precies tegenop?
    En wat vind je wel leuk ad kraamtijd? Hou dat in gedachten en orginseer daar waar je tegen op kijkt in jouw voordeel daar omheen. Heb je t idee dat je dan ineens weer veel moet? Van wie?
    Tis jouw leven, jouw kind. Jij bepaalt!
     
    Paardenbloem en Draaikont vinden dit leuk.
  4. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik kijk er naar uit om te genieten met mijn gezin en niet het gevoel hebben dat ik mensen tevreden moet stellen. Maar dat vind ik een beetje lastig.
    Mensen hebben toch verwachtingen. Vorige keer hebben mijn schoonouders mijn dochter eerder gezien dan ik, aangekleed zien worden en schoongepoetst. Ik lag op de verkoeverkamer en heb daar nog steeds een heel naar gevoel bij.
    Geen huid op huid gehad en pas heel laat de eerste poging tot borstvoeding gedaan.
    Heb nu echt een gevoel dat ik iets moet inhalen maar ben bang dat mensen me dit kwalijk nemen.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  5. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik heb wel ‘zin’ in de bevalling en de baby maar niet om de mensen eromheen.
    Bij mijn dochter vond ik het ook allemaal echt reuze vervelend. Alles verliep niet zoals ik had gehoopt en je hebt geen idee wat je overkomt en dan komen die mensen er ook nog eens bij.
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap je zeker na wat je in je andere post ook schreef. Ik denk dat je heel duidelijk moet gaan aangeven (o.a. bij je man) wat je wil. Want anders gaat het straks weer niet zoals je wil. Of je bent er niet bij (verkoever) of emotioneel niet sterk genoeg om ergens tegenin te gaan, dus iemand anders moet het voor je op kunnen nemen. Ik was overal best makkelijk in en alles liep ook zoals ik wilde, maar ik was dan ook thuis, alles verliep goed en iedereen luisterde ook naar wat wij wilden, zoals bv. de oudste die mijn ouders weer thuis kwamen brengen toen de jongste geboren was, dat mijn man haar eerst ging halen beneden zodat we even met z'n viertjes waren, daarna kwamen mijn ouders pas naar boven.
    En dat mensen dingen dan niet snappen, dat is niet jouw probleem ;)
     
    LolaBloem, Vero0504 en Paardenbloem vinden dit leuk.
  7. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Dat klinkt helemaal niet leuk zeg. Als het goed is kan je hier dit keer wel wat aan doen. Zijn allemaal hele herdere dingen die je aan kan geven waar je dan ook bevalt. Ook duidelijk met je man bespreken. En je zou af kunnen spreken met je man dat er pas gebeld wordt naar de ouders/schoonouders als jij er klaar voor bent. Hier is er ook nooit kraamvisite geweest voor ik weer schoon en aangekleed weer in bed zat. En dan alleen mijn ouders voor tien minuten en dan weer alleen met de baby boven en mijn ouders beneden een drankje en kletsen met man en zusjes. Ik laat mijn ouders wel snel komen omdat zij biefstuk en filet american meenemen;) zelfgeproduceerd.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  8. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    @Snoopy1979
    @Lafelife

    Mijn man staat achter mijn keuze’s en als hij dat niet staat doet hij alsnog alsof. Dat is fijn...
    maar alsnog is er een soort van gevoel wat waarschijnlijk aan mezelf ligt dat er weer over me gelult wordt als moeilijk mens.
    Wat ik opzich ook wel ben... Hahaha
    Dus het is ook gewoon mijn gedachte’s die niet meewerken.
    Ik krijg een geplande keizersnede omdat de vorige keer niet zo goed verliep.
    De eerst dag wil ik vooral rust, huid op huid en aandacht aan de borstvoeding.
    Ook kennismaking met mijn dochter en even met zijn 4tjes. De volgende dag wil ik wel de opa’s en oma’s laten komen. Maar onze zussen pas als ik thuis ben. Hopelijk begrijpt iedereen dat
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  9. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Heeft mij ook jaren gekost voordat ik het prima vond wat anderen van mij denken. Wel mooi dat je man achter je staat en iig doet alsof. Dat laatste herken ik wel een beetje. Na een tijdje land het wel bij mijn man, en vooral dat hij ziet dat dat mijn manier is om balans te houden.
    Doe geen dingen tegen je zin in. Daar krijg je meer spijt van, dan dat je nu een beetje tegengas krijgt als je uitlegt hoe je de kraamtijd wil indelen. Dit geldt voor mij althans.
     
    LolaBloem en Draaikont vinden dit leuk.
  10. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Meis, ze kunnen beter over je lullen dan van je vreten.
    Laat t los wat anderen over je denken. Je kunt toch nooit iedereen tevreden stellen. Bedenk goed wat je wilt en hoe en draag dit uit aan degenen die erbij zijn betrokken . Bv je schoonouders.
    Ga staan voor je wensen en behoeften en sta er achter. Dan zullen mensen zich eerder naar je voegen en naar jouw behoeften en wensen dan wanneer je je stil houdt en niets zegt en je dus van binnen opvreet als t niet gaat zoals je hoopte
     
    LolaBloem, Blijdorp en Draaikont vinden dit leuk.
  11. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Dank je wel! Je hebt helemaal gelijk...
    Met mijn fam kan ik het beter zeggen daar durf ik het natuurlijk ook meer en kennen mij beter. Mijn man doet het woord van zijn famillie wat betreft dit soort dingen. Ga het proberen van me af te zetten. Dank jullie wel
     
  12. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hier bijna precies zo. Tijdens de zwangerschap ook nauwelijks interesse en aandacht vanuit de families. Ik zat gedeeltelijk in de ziektewet en niemand wist waarom. Ze vroegen er niet eens naar. Nu hebben wij besloten dat we de familie pas bellen als wij dat willen. Ik krijg ook een geplande keizersnede en na het kennismaken met de baby en het aanleggen voor borstvoeding (ik krijg een gentle sectio, dat scheelt wel) willen we dat eerst onze zoon op zijn gemak kennis kan maken met zijn broertje. De familie komt daarna wel. Als je zo weinig interesse hebt gehad tijdens de zwangerschap kun je na de bevalling ook wel even wachten. Je kunt gerust gaan staan voor je keuzes hoor! Fijn dat je man achter je staat.
    Verder hebben wij ook echt geen zin in een hoop kraamvisite en al helemaal niet in de kraamweek. Wij hebben de volgende keuzes gemaakt:
    -In het ziekenhuis (op een tijdstip dat wij dat willen): alleen onze ouders, broer en zus met partner en mijn grootouders.
    -Tijdens de kraamweek: dezelfde mensen als hierboven (alleen aangekondigd) en evt echt goede vrienden. Geen kinderen ivm drukte, behalve onze zoon natuurlijk.
    -Zo’n zeven weken na de geboorte geven wij een babyborrel. Dat hebben we bij de oudste ook gedaan en dat is erg goed bevallen. Verder hebben we weinig kraamvisite gehad. De eerder genoemde mensen zijn een paar keer geweest en na de kraamweek mochten de kinderen ook mee komen. Verder wat goede vrienden maar meer ook niet. Heerlijk rustig en je hoeft niet steeds gezellig te doen als je je niet zo voelt en met alles en iedereen rekening te houden.
     
    LolaBloem en Draaikont vinden dit leuk.
  13. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Geef aan wat je wil en verwacht. Zowel aan je man als de vk als de kraamzorg.

    Dat heeft me zo veel rust gebracht!
     
    Draaikont vindt dit leuk.
  14. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Ik kan me jou goed voorstellen, gezien je vorige ervaring. Maar het kan (en ik hoop het voor je!) deze keer natuurlijk heel anders gaan!

    Als je deze lijn wilt, zou ik dit nu vast communiceren. Als zus zou ik wel teleurgesteld zijn als ik de baby 'pas' na ??? dagen mocht zien. Het zou mij dan helpen als mij duidelijk was uitgelegd waarom mensen ervoor kiezen.
    Dat kan ik me zelf niet voorstellen, maar wij zijn heel hecht als familie. De geboorte van mijn oudste was behoorlijk heftig, maar wat vond ik het lief dat mijn familie een eind reed om even 10 minuutjes bij ons te zijn (langer kon ik niet aan). En zij vonden het ook wel heel leuk om de baby te hebben bewonderd!
     
  15. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Mwah wij zijn niet zo close dat scheelt! Mijn fam weet er al van. Schoonfam weet ik niet, dat mag mijn man lekker brengen.
    Hoef als alles goed gaat maar 48uur te blijven dus dat valt best wel mee.
     
  16. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Heel flauw misschien maar; wat is er aan de hand als ze het niet begrijpen? Hun probleem toch.
    Geef vooral (al van tevoren) je grens aan, zodat die duidelijk is. En laat je man idd goed in de gaten houden als ze op dat moment eroverheen gaan dat hij hier wat aan doet.
     
  17. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Nee je hebt echt helemaal gelijk! Moet het gewoon van me af zetten wat andere mensen denken.
    Ik heb het inderdaad al aangegeven en meer kan ik niet doen.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  18. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar.

    Ik vind dat ze het maar moeten begrijpen.
    Jou/jullie gezin. Jij bent degene die moet bevallen, en als jullie eerst rust willen moeten ze dat respecteren.
    Het is voor jullie ook allemaal even wennen, en genieten natuurlijk.
    Goed dat je het aangegeven hebt!

    Ik zie ook erg op tegen de kraamtijd, mijn moeder weet dat ik eerst tijd met ons gezin wil, mijn schoonmoeder ook maar die kan zich zo moeilijk inhouden.

    Bij mijn dochter stonden schoonvader en schoonmoeder elke dag voor de deur, als ze gingen dan zeiden ze 'tot morgen'
    Wat heb ik erom moeten huilen zeg.
    Ik heb dit een paar jaar later met haar besproken, dat ik het niet fijn vond.

    Ik wil nu ook gewoon graag eerst met ons gezin zijn.

    Mijn man wil dat ook, maar die wil mensen ook tevredenstellen.
    Hij vind dat broers/zussen opa's en oma's ook recht hebben de kleine snel te zien. En dat je het niet kan maken om ze de volgende dag pas te bellen.
    Ik snap niet zo goed waarom niet.
     
  19. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Dat is wel lastig als je man er iets anders over denkt.
    Mijn schoonmoeder is ook de eerste 3 dagen geweest omdat ze telkens iets kwam brengen.
    Daarna hebben we een paar keer afgebeld omdat ik complete paniekaanvallen kreeg.

    Ikzelf snap heus wel dan mensen de kleine graag willen zien maar als mensen tegen mij zeggen dat ik pas over een week mag komen is dat ook prima. Ook hoef ik echt niet perse die kleine vast te houden. Dat vind ik sowieso een dingetje als ze zo klein zijn.

    Deze zwangerschap hier toch wel spannend of de kleine wel helemaal gezond is. Inmiddels heeft ze een groeiachterstand en kan het zijn dat ik door complicatie’s ( bloeddruk) eerder moet bevallen. Dus kan het zijn dat het nog een couveuse kindje wordt en dat ze gewoon alle kracht nodig heeft om zich warm te houden enzo. Dan mag niemand haar vast houden hoor. Dat wordt in dat geval ook afgeraden dus dat kan ik dan wel makkelijk verantwoorden.

    Maar zo te horen snapt jou fam je wel? Dat is hier ook zo... dat is iig al 1 denk ik dan maar.
     
  20. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ik herken je gevoel, zie er zelf ook tegenop. Ik zie er zo erg tegenop dat ik een paar dagen wil wachten met de geboorte wereldkundig te maken omdat ik weet dat bepaalde mensen over mijn grenzen zullen gaan en ook over de grenzen van onze dochter. Dat is bij de geboorte van dochter ook gebeurd. Ik ben toen heel boos geworden terwijl ik nog in het ziekenhuis lag. Maar nu hebben we dochter dus ook en de enigen die haar grenzen kunnen bewaken zijn wij...

    Overigens hielp het hier niet dat dochter na haar geboorte op de neonatologie aan allemaal slangetjes en draadjes lag. Bepaalde familie (dezelfde als bovenstaande) vond het allemaal wel meevallen "zo ziek is ze niet.." en vond dat ze er recht op hadden om haar vast te houden. Ik zat in een rolstoel ivm keizersnede en kon niks beginnen toen ik haar terug wilde hebben, behalve opnieuw boos worden... denk aan "ik wil haar nu bij mij hebben!" En dat meerdere keren. Vreselijk.

    Nouja, vriend en ik hebben dus om deze reden afgesproken om te wachten met de geboorte wereldkundig te maken totdat ik thuis ben zodat dochter in ieder geval haar stabiele basis heeft. Ik zal een dag of 3 in het ziekenhuis door moeten brengen. Helaas begint vriend nu wat terug te krabbelen op dit idee want hij vindt dat we het niet kunnen maken om de geboorte niet gelijk kenbaar te maken. Ik vind dat het ons moment is, onze keuze en dat anderen dit maar te accepteren hebben.
    Moeilijk dus... ik hoop heel erg dat het deze keer allemaal op een fijne manier voor ons als gezin verloopt. En niet zoals anderen willen.
     
    LolaBloem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina