In 2018 gaan voor een 2e (mmm)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Nina Sanders, 18 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Pittig traject hebben jullie ook doorlopen! Hopelijk is er geen nieuwe punctie meer nodig...
    Vanwaar het traject in Australië als ik vragen mag?
    En nu dus in Duitsland?
     
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja als kind een paar traumatische ervaringen gehad en toen ws die angst ontwikkeld. Laatste x dat ik moest overgeven is 22 jaar geleden. :confused: Maar als ik misselijk ben raak ik totaal in paniek (echt heel erg). Zo had mijn man onlangs wat verkeerds gegeten en lag hij ziek op bed. Dan zit ik echt met hartkloppingen beneden en ik hem dus hoorde overgeven (zo vies) heb ik hem dus weggestuurd :eek: Niet omdat ik boos was maar omdat ik hem echt niet om me heen kon hebben. Dat wordt nog een uitdaging straks haha met kinderen. Het is dan ook zo dat ik bang ben het zelf te krijgen. Als ik goed in mn vel zit, heb ik er minder last van.

    Oh daar heb ik nog nooit van gehoord. Idd geen eigen cyclus hier. Waarom is bij jou gekozen voor dat middel?

    @MMW hoever ben je nu idd? Voel je je oké?
     
  3. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Dankjewel! Het is nog heel pril, ik denk een week of vijf en 6 juni heb ik de eerste echo. Ik voel me vooralsnog prima, gelukkig! Beetje moe, maar verder niks te klagen :thumup:
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wat leuk! En de eerste echo schiet al best op toch?
    Hier even vooruit aan het kokkerellen met de Philips avent (2-in-1). Ik vind het zon ideaal ding. Ik haal 2 porties uit 1 bereiding.
    Ronde 1 was pasta, 4 spruiten, 1/3 courgette, 50gr vis en aangevuld met tuinbonen.
    Ronde twee was de andere helft koolvis (50gr), pasta, 2/3 courgette, wat avocado en aangevuld met spinazie. Dat mannetje kan weer smullen.
     
  5. Kookaburra

    Kookaburra Actief lid

    5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Mijn man werkt voor een groot softwarebedrijf en we konden voor het werk een jaartje in sydney wonen. Daar ook hsg onderzoek, laparoscopie en icsi behadeling gehad en gelijk zwanger! Ja nu wonen we weer in Duitsland. Net over de grens met Arnhem.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Peaches17

    Peaches17 Niet meer actief

    Wat goed. Verstandig om aan de bel te trekken indien nodig. Oh en trouwens; angststoornissen worden wel vergoed door de verzekeraar op verwijzing van de huisarts. Als je meer info wilt pb me vooral.
     
  7. Peaches17

    Peaches17 Niet meer actief

    Ah, dan snap ik 'm. Wat naar zeg, dat je man onvruchtbaar is. Hoe is het voor jullie om met donorzaad de iui te doen?
     
  8. Peaches17

    Peaches17 Niet meer actief

    Thanks! Als het net zo gaat als bij N. dan wordt het inderdaad clomid proberen en dan zelf aan de slag. Hopelijk is dat ook nu weer voldoende...
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dan wonen wij bij elkaar in de buurt! Wat leuk zeg!

    Hoop het ook voor je! :thumup:

    Oh thanks, ik ga je vandaag of morgen even een PB sturen ;)
     
    Peaches17 vindt dit leuk.
  10. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Jeetje wat is er veel geschreven, welkom iedereen!! Laten we hopen dat het een vruchtbaar topic wordt!
     
    MMW, Nina Sanders en Peaches17 vinden dit leuk.
  11. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    @Nina Sanders ik mocht zelf kiezen of ik utro of crinone gel wilde. Vooral wegens gebruiksgemak, maar ook wegens betere onderzoeksresultaten en tevredenheid van het mck, heb ik voor de gel gekozen. Dit is alleen erg prijzig (bijna €40 voor 15 dagen). Utro heeft maar een heel kleine bijdrage.

    Heb je wel eens emdr geprobeerd voor die trauma’s? Om de lading er af te halen...

    Hoe kom je aan die smakelijke recepten/verhoudingen?
    Ons dametje lust geen potjes, eet dus alles met ons mee. Alleen vlees is meestal niet geschikt voor haar (krokante korstjes, biefstuk of gekruid etc)... dus meestal eet ze vegetarisch...

    @MMW super spannend! Ga duimen voor een mooie echo!

    @Kookaburra zou je die cryo in Australië ook naar Duitsland kunnen halen als je deze wil terugplaatsen?

    @Peaches17 het is heel naar om deze weg te moeten bewandelen, maar gaandeweg vergeet je vaak dat het om donorzaad gaat... het is gewoon echt iets van ons, de weg bewandelen we met zn 2tjes... alleen als mensen voor de zoveelste keer weer zeggen; Ooh wat lijkt ze toch veel op papa (of mama) worden we er mee geconfronteerd... gelukkig weten de mensen die dicht bij ons staan hoe het zit, dus die zullen nooit dergelijke opmerkingen plaatsen. Overigens is t soms best grappig, want mensen zien wat ze willen geloven...
    Maar pijnlijk blijft het altijd dat het nooit biologisch van ons samen zal gaan...
     
  12. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Krijg je dan de eerste ronde met clomid wel controles met echo? En werk je daarna met ovulatietesten?
     
  13. Peaches17

    Peaches17 Niet meer actief

    @Blosje89 Ja kan me voorstellen dat het ook een proces is waar je samen in groeit, ondanks dat t vreselijk moeilijk moet zijn. En het ‘resultaat’ is natuurlijk ook schitterend. Zulke opmerkingen lijken me wel vreselijk confronterend en inderdaad; het is dus blijkbaar net wat mensen willen zien :confused:

    Ik weet nog niet precies hoe ons traject er nu uit gaat zien. Ik denk eerst weer primolut en dan starten met clomid (vorige keer zwanger geworden met 100mg). Neem wel aan dat ze tussentijds weer bloed prikken en echo’s maken want wil geen overstimulatie. Vorige keer had ik drie follikels, dus kans op meerling was aanwezig. Uiteindelijk toch het risico genomen en bleek er eentje te zijn. Nu zou ik dat risico minder snel nemen, dus hoop dat ze t goed in de gaten houden. Heb vorige keer beide rondes echo’s gehad, maar ook ovulatietesten gebruikt (meer voor mn eigen gevoel). Neem aan dat ik die gewoon elke maand krijg. Er zal maar net een maand tussen zitten dat je overstimulatie hebt en je krijgt geen echo... een meerling is welkom uiteraard, maar eentje erbij vind ik voor nu al heel wat:roflmao:.
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Blosje
    Pfoe dat is erg prijzig. Ik ben over de utro wel tevreden: de eerste ronde met utro was raak en omadt ik het 'maar' 2x per dag moest inbrengen vond ik alle zooi wel meevallen. Maar ik ga het zeker onthouden!

    emdr
    Nee nooit echt geprobeerd. Ik sta daar een beetje nuchter in: met behulp van geluid oid toch? Werkt dat echt? ;)

    Warme maaltijd
    Vaak is het gewoon een zelfverzonnen iets, soms met groente wat wij zelf ook eten, soms ook niet. Ik doe vaak als basis 1/2 groente, 1/4 vlees of vis, 1/4 rijst, aardappel of pasta. Doe ik vegetarisch? Dan vaak wat meer groente en bijv. een beetje kaas mee door de blender.
    Ik heb de diepvries vaak vol met (diepvries)groente zoals bloemkool, broccoli, tuinbonen, sperziebonen, erwten, avocado, spruiten, spinazie etc etc en als wij zelf bijv. zelf gebakken of gewokte groente (courgette / parika etc) eten dan pak ik dat ook gewoon mee (ui en koolsoorten vaak echt maar een heel klein beetje). Zolang de verhoudingen maar ong 1/2, 1/4 en 1/4 blijven. Qua vlees doe ik vaak kip, kalkoen, gehakt, maar ook gerust (naturel) runderreepjes of áls we dat eten biefstuk (zonder kruiden en zwaar vlees vaak maar een beetje: biefstuk zou ik dan enkel twee blokjes doen ofzo om eerst te wennen). Als we het enkel bakken in olie dan blend ik dat gerust mee en anders gewoon mee stomen. Qua vis enkel nog koolvis en kabeljauw geprobeerd. :)

    In het weekend maak ik vaak een voorraadje dat ik in de vriezer leg (ook qua fruit / fruit-zuivelhapjes). Ik probeer hem dus altijd zo vers moeglijk te laten eten maar ik doe ook niet moeilijk als dat een keer niet lukt. Heb ik een keer weinig tijd of kom ik er niet aan toe? Dan krijgt ie een potje want doordeweeks is al druk genoeg en mijn avond is echt heilig. In de weekenden gooi ik de vriezer vol en werk ik alle was enzo weg, maar doordeweeks probeer ik zo veel mogelijk dit soort klussen te vermijden ;).
    Op deze manier heb ik eigenlijk nog nooit gehad dat hij iets niet lust: hij eet serieus álles! :p

    @Blosje89 dat lijkt me confronterend maar ja, weetje.. Mensen zien en horen vaak wat ze willen zien en horen. Voor jullie is het natuurlijk gewoon jullie kindje: ik hoop dt het snel zo ver mag zijn voor jullie!

    @Peaches17 pff, ja eentje erbij lijkt mij ook genoeg ;)
    Ik weet niet of ik nu zo snel weer veel risico zou nemen. Ik ben in ronde 4 met menopur zwanger geworden. In de rpnde ervoor had ik 3 follikels en heb ik een follikelreductie laten doen (pffff) want die kans vond ik erg veel.
    Twee follikels zou ik wel aandurven maar meer ook niet haha. Maar ik denk dat ik meer risico durf te nemen naarmate we langer bezig zouden zijn in het traject. Op zich sloeg de menopur erg goed aan i.c.m. pregnyl en utro. Ik prefereer dus ook weer zo'n traject, Maar dat duurt nog wel even voor ons.

    Zo, ik heb inmiddels mijn werkmail weggewerkt en nu ga ik lekker met een wijntje de tuin in. :p Fijne 2ePinksterdag nog jullie allemaal!
     
  15. Peaches17

    Peaches17 Niet meer actief

    Garanties krijg je natuurlijk niet, maar het werkt heel erg goed bij klachten waar traumatische ervaringen aan ten grondslag liggen. Werkt met geluid, maar meestal oogbewegingen. Is juist erg 'nuchtere' vorm van therapie!

    Klinkt goed, je kookkunsten! Vergeleken daarmee krijgt N. maar een sneu hapje :p

    Geniet van je wijntje!
     
  16. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Blondie685 met een holle naald door je vaginawand de inhoud van follikels leeg/weg zuigen. Net zoals een eicelpunctie. Geen pretje dus en ik vond dat best wel naar. Als je er meer over wilt weten kan je even in het forum mijn topic erover opzoeken. Heb daar toen een topic over geopend!

    @Peaches17 oh ik geloof niet dat het een beter is dan het ander hoor. Sterker nog, ik heb O. tot 5/6 mnd enkel potjes gegeven. Geen onwil, maar gewoon vond het wel makkelijk. Hij kreeg alles wel binnen en we hadden Olvarit, dus zonder toevoegingen, dus het zou wel goed zijn. Toen opeens vroeg mijn vader een keer waarom ik nooit vers kookte voor O. Ik antwoordde iets met tijdsgebrek en werk. Als antwoord kwam mijn vader aanzetten met de avent food maker. ‘Bespaart je ruim 60€ per maand. Kun je je nagels van laten doen én je hebt je unlimited film pas eruit.’ Shit, daar had hij toch wel een punt.
    Vanaf dat moment ben ik enkel nog zoals boven geschetst zelf gaan ‘koken’. Zó makkelijk en het kost me weinig tijd en moeite. En ik vind het heel lief en aandoenlijk om te zien hoe mijn zoon heel dankbaar alle zelfgemaakte verzinsels tot de laatste kruimel op zit te smikkelen. Maar eerlijk is eerlijk: ik had gewoon nog elke dag potjes gegeven als ik de food maker niet had gehad. Volgens mij zit daar gewoon alles in en ik ken genoeg goede eters die vroeger enkel potjes hebben gehad. Denk dus vooral niet dat ik elk weekend uren in de keuken sta.. haha!
     
    Blondie685 vindt dit leuk.
  18. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Zon follikelreductie lijkt me erg pijnlijk... vriezen ze die eicel dan ook in? Zonde toch als er niets mee wordt gedaan.

    Ik zou zelf het risico wel aandurven met drie follikels... maar van een drieling zou ik dan weer minder blij worden... vooral vanwege complicatie risico’s...

    Anyway, vandaag cd 13 en een follikel van 15mm rechts... duurt dus nog paar daagjes
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oeh spannend. Wanneer mag je weer terug voor een echo?
    Met die eicel gebeurt niets. Je zien gewoon een buisje met gele vloeistof en echt een minuscuul puntje erin (ja echt). Ik wilde dat graag zien maar vond het ook raar (na de bevalling wilde ik de placenta ook zien!).

    Vandaag alweer de vijfde dag van de provera kuur, zit dus op de helft! Op cd 2 of 3 bloed prikken en dan ong een maand later een afspraak.
     
  20. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Benieuwd wanneer je menstruatie dan doorbreekt...

    En logisch toch dat je dat graag wilde zien!
    Ben zelf ook nieuwsgierig aangelegd.

    Ga het oppakken met ovulatietesten, als er maandag nog geen positieve ovu is geweest neem ik weer contact op.
     

Deel Deze Pagina