In cirkeltje draaien op mn werk

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door fl01, 2 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

    fl01 Actief lid

    28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    In cirkeltje draaien op mn werk..tja dat is het eigenlijk. Ik vind het in mn baan niet meer leuk, wil eigenlijk veranderen. Maar steeds de vraag, hoe dan, wat dan (daar ben ik klein beetje uit misschien) en durf niet. Durf niet goed de stap te zetten om mn baas te vertellen dat ik het niet leuk meer vind. Want wat dan..ik zie beren op de weg, ik kan nog niks anders, er meot geld binnen komen…en zo blijven we dus zitten…pff kost me energie, wordt er niet vrolijker van…
     
  2. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Is het een optie voor jou om tijdelijk wat ouderschapsverlof op te nemen? Bijvoorbeeld één of twee maanden fulltime, of juist iets langere tijd en dan een dag in de week? Dan heb je zoveel gelegenheid als energie om wat meer bezig te zijn met wat je dan zou willen
     
  3. fl01

    fl01 Actief lid

    28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Nee, helaas niet, dit heb ik al een jaar gehad (mocht hier destijds maar max een jaar). Ik werk nu ook niet meer full-time, ene week 3 dgn, andere week 4 dgn.
    Omdat mn partner op dit moment een vrij intensieve opleiding volgt, merk ik dat ik de ochtendjes die ik dan voor mezelf heb, eigenlijk alleen maar gebruik om het huis op orde te krijgen, de was, poetsen ed en dus niet echt voor mezelf.
    Ben zelf in de avonduren wel gestart met een cursus, maar dit is in een compleet ander vakgebied dan waar ik werkzaam ben (grafische wereld). Maar omdat ik hier geen ervaring in heb en het idee dat ik nog veel te weinig weet, durf ik ook nog niet te gaan solliciteren. Ik zou eigenlijk op mijn werk moeten aangeven waar ik naar zoek, in het ideale geval kunnen ze meehelpen in mn loopbaan, maar ik ben eignelijk alleen maar bang dat ze niet mee werken en zeggen aju paraplu.. En we hebben mijn salaris op dit moment gewoon nog nodig…..
     
  4. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Gewoon een goed cv in elkaar draaien en gaan rondsolliciteren. Pas als je ergens anders een baan aangeboden krijgt (en het zwart op wit hebt), je huidige baan opzeggen. et voila!
     
  5. Asuna

    Asuna Lid

    1 jun 2018
    17
    4
    3
    Vrouw
    Gewoon inderdaad eerst kijken naar nieuw werk wat jij graag wilt doen, solliciteren er voor en word je aangenomen inderdaad pas als je het zwart op wit heb staan,moet je pas eerlijk zijn tegen je baas en zeggen dat je ontslag neemt omdat je het niet meer leuk vind. Of gewoon zegt ik neem ontslag en verder niks kan ook. Want dat kan gebeuren dat je het niet meer leuk vind, heb ik ook nu tbh en als die er kwaad om word pech dan. Je hebt verders toch niks meer met hem te maken neem ik aan.
     

Deel Deze Pagina