in de stres door woningbouw!

Discussie in 'De lounge' gestart door emje, 22 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

    emje Niet meer actief

    hoi meiden.

    we hebben al heel wat problemen gehad met de woningbouw en vandaag kwam daar weer wat bovenop.

    wij kregen vanmorgen namelijk een brief binnen met de mededeling dat de flat gerenoveerd gaat worden. ze gaan de raam en deur kozijnen vervangen en schilderen en de galerij en balkon schilderen.

    dit gaan ze doen tussen 10 januari en 18 maart.

    in de brief staat dat je kan bellen voor de periode dat ze aan je woning gaan beginnen maar dat ze pas 3 dagen van te voren presies weten welke dag.

    er staat ook in dat je die dag thuis dient te zijn en dat alle gordijnen eraf moeten zijn. ook stond er dat eventuele schade aan vloeren en muren voor eigen risico zijn!

    daarbij moeten de ramen en deuren de gehele dag wijd openstaan i.v.m. de verf. lekker koud dus

    nu komt het grootste probleem: wij belde op om te vragen voor welke periode wij ingepland staan, krijgen we te horen dat ons appartement tussen 28 februari en 18 maart word gerenoveerd.

    maar ik ben 18 maart uitgerekenend en de gynacoloog denkt zelfs dat we de kleine eind februari begin maart kunnen verwachten omdat mijn baarmoeder het waarschijnlijk dan niet meer aan kan.

    dan zitten we dit midden in een renovering, met alle stof en troep, in de kou en verf lucht met een pas geboren baby!!!

    ook moeten we dan alles uit de babykamer halen! en ligt de baby in de verflucht en kou.

    dat kunnen ze toch niet maken??

    de woningbouw zegt dat ze er niks aan kunnen doen, ze kunnen ons niet eerder inplannen en we moeten ons maar aanpassen!

    ik ben nu helemaal gestrest hoe moeten we dit gaan doen!

    sorry voor het lange verhaal meiden, ik moest het echt even kwijt
     
  2. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ja meid ze mogen het gewoon doen ze hebben jullie geinformeerd en meer hoeven ze niet te doen. lijkt mij verstendig dat je dan tijdelijk als ze bezig zijn bij iemand gaat logeren oid
     
  3. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Heb je een rechtsbijstandverzekering? Want dan zou ik die als de sodemieter even bellen om te vragen wat je hiertegen kan beginnen! En anders juridisch loket ofzo.
    Ze kunnen je toch echt in je kraamtijd er niet zo bij laten zitten?? desnoods regelen ze maar vervangende woonruimte ofzo (liever niet, natuurlijk), maar op deze manier kan echt niet!
     
  4. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Poeh, ik snap je stress.

    Ik zou zeggen dat jullie er niet aan mee werken en dat ze eventueel maar een andere keer komen. Desnoods van de zomer. Voor jouw situatie moeten ze maar begrip hebben hoor... Lijkt me logisch dat dat niet kan.

    Hoop dat jullie er uit komen.
     
  5. emje

    emje Niet meer actief

    rechtsbijstand hebben we wel maar we hebben dat nog niet zo lang geleden afgesloten en volgens mij zit daar een wachttijd op van een paar maanden :(

    bij iemand gaan logeren gaat ook niet, want ik ben rolstoel gebonden en kan dus geen trappen enzo op :(

    het is ons eerste kindje en dat vinden we al heel erg spannend en dan komt er ook nog zoiets.

    ik zit hier thuis helemaal te stressen. ik weet dat het niet goed is tijdens de zwangerschap maar kan er niks aan doen.

    mijn vriend wil morgen naar het bedrijf bellen (die de renovering gaat uitvoeren) en hoopt dat hun misschien nog iets kunnen doen. al zetten ze het naar 10 januari. dat wij de eerste zijn. dan is het nog erg vervelend maar daar kunnen we mee leven.
     
  6. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @ jen: dan kun je ook nog bellen met het juridisch loket, he..? Die kunnen je in ieder geval vast wel vertellen of je er überhaupt iets tegen kunt doen..... Scheelt je misschien alvast wat stress :)
     
  7. emje

    emje Niet meer actief

    @mvs, bedankt! dat ga ik zeker doen. ik hoop dat er nog wat aan te doen valt anders weet ik het echt niet meer.

    we kunnen niet even zomaar ergens anders heen :(
     
  8. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Nou zeg, dat vind ik echt niet netjes van de woningbouw om het maar even beschaafd te zeggen. Ik zou ze bellen en zeggen dat het gewoon niet kan omdat jullie dan net je kleine hebben én dat je ivm het feit dat je in een rolstoel zit niet zomaar ergens kan logeren. En laat je niet afbluffen hoor, jij als huurder hebt ook heus wel rechten en het is niet zo dat je zegt dat het niet kan om ze te pesten. Je hebt gegronde redenen en daar kunnen zijn echt wel begrip voor opbrengen.
     
  9. horselover

    horselover Fanatiek lid

    24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Gatsie wat een ellende zeg!
    Ik kan me voorstellen dat je knap in de stress schiet! Als het zover is wil je alles schoon en aan kant hebben voor de kleine!

    Zoiets kunnen ze dus gewoon maken?Maakt niets uit dat er dan een vrouw bijna moet bevallen OF dat er net een kindje van een paar dagen ligt?????

    En om nou te zeggen zoek een tijdelijk andere plaats doe je ook niet, tenminste ik zou niet ergens anders willen bevallen OF met mn pasgeboren kindje zitten!

    Ik hoop dat het tot een oplossing komt!
     
  10. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Ik heb mijn man ook even je verhaal laten lezen, want die werkt bij een woningbouwvereniging. En die zegt dat je niks verplicht bent. En hij zei: "als ze een beetje schappelijk zijn, dan stellen ze het uit!"
     
  11. emje

    emje Niet meer actief

    @waardevol, bedankt dat je het ook aan je man hebt laten lezen :)

    we blijven bellen en proberen. en we gaan zeker niet akkoord met die periode. hopelijk kunnen ze het verschuiven. als we morgen nog niet verder komen dan gaan we zeker het juridisch loket bellen. want ze mogen een baby toch niet in zulke omstandigheden laten zitten.
     
  12. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Oh, en mocht je nou met al je pogingen stranden, dan kun je altijd Hart van Nederland nog inschakelen ;) Die zijn wel goed in dit soort verhalen en een camera blijkt voor veel bedrijven en instanties toch vaak een goed pressie-middel - negatieve publiciteit is niet iets waar veel bedrijven blij van worden :p
     

Deel Deze Pagina