In de struiken plassen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Chocolat, 10 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    De kinderen waren van de week aan het spelen met andere kinderen in de buurt. Leuk maar 1 jongentje (7 jaar) vind ik nou eerlijk gezegd niet wat, brutaal bonst op de ramen en komt achter ons huis als wij er niet zijn.
    Nu was mijn zoontje samen met hem aan het fietsen en moest mijn zoontje plassen en wilde naar huis, het jongentje zei dat hij het wel bij de struiken kon doen dus deed mijn zoontje dat. Ik boos natuurlijk want ik wil dat niet hebben.
    Nu vertelde mijn zoontje dat het jongentje in de bosjes had gepoept.
    Ik heb liever niet dat mijn kinderen met hem spelen is dit nou gek of moet ik ze samen laten spelen?
    Ik heb dat jongentje liever ook niet binnen bij ons, vorig jaar was ik weg met de kinderen en mijn man was binnen aan klussen en toen liep hij gewoon bij ons binnen. (De achterdeur was dicht)
     
  2. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik zou zelf gewoon het jongetje aanspreken dat de kinderen wel naar buiten komen als ze mogen maar je niet wil dat iemand aan je ramen zit en als ze moeten plassen of poepen je wil dat ze op de wc gaan , Of terwijl ik zou voor verbieden nog proberen met die jongen te praten want omdat het jonge kinderen zijn en ze op dezelfde plekken komen is verbieden moeilijk en erg vervelend voor beide partijen en na mijn idee nog niet nodig.
     
  3. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Wij hebben/hadden hier ook een jongetje dat niet echt bij ons past in de buurt. Alleen mijn zoon vond hem geweldig. Buiten mogen ze spelen met wie ze willen. Binnenspelen heb ik liever ook niet. Als dit jongetje een vorm van adhd heeft (net als mijn zoon en dat kind van in de buurt) dan is het leven met vriendjes al lastig zat. Laat staan dat je met niemand mag spelen. Gelukkig is onze brutale brulaap in de staat nog welkom bij de meeste buren.
     
    Athina vindt dit leuk.
  4. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Tja, ik zou niet verbieden om te spelen. Als het jongetje dingen doet die jij niet wil, zoals op de ramen bonzen en achterom komen, dan spreek je hem daar toch gewoon op aan. Doe ik ook hoor bij vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen.

    Verder zou ik gewoon aan je kind duidelijk maken wat jij van hem verwacht en dat je niet wil dat hij van die rare dingen als plassen in de bosjes doet.
     
    MaMa, HappyRabbits, famofthree en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Zana28

    Zana28 Actief lid

    29 dec 2010
    369
    46
    28
    #5 Zana28, 10 mei 2018
    Laatst bewerkt: 10 mei 2018
    Wat is het probleem, dat het jongetje brutaal is en misschien geen goede invloed op je eigen kind heeft en hem aanzet tot brutaal gedraag of dat hij in bosjes plast?

    Ik kan mij voorstellen dat andere ouders andere normen en waarden hebben en dat je niet wilt dat je kind daarmee in aanraking komt, maar eerlijk gezegd vind ik in bosjes plassen niet zo erg. Ik heb geen idee, hoe andere ouders het doen, maar er is echt niet altijd een toilet in de buurt. Toen mijn zoontje net zindelijk was, had ik altijd een flesje in mijn tas voor noodgevallen en wij hebben ons dan ergens verdekt opgesteld en ik heb hem in het flesje laten plassen.

    Met 7 jaar kun je het natuurlijk langer volhouden en ook vooruit plannen, maar om nu 10 minuten naar huis te fietsen en weer terug te fietsen om thuis te plassen, van mij mag hij dan echt wel eens in de bosjes plassen. Poepen vind ik iets anders, dat echt alleen bij een diarreeaanval of zo, maar plassen ...kom nou....ik zat een keertje op mijn zoontje en zijn schoolvriendje te passen bij een trapveldje in een wijk verderop en ze moesten plassen...natuurlijk nergens een toilet te bekennen...ik heb ze maar in de bosjes gestuurd....dat vriendje kwam terug met een natte (onder)broek. Hij moet thuis waarschijnlijk in het zitten plassen en probeerde dat nu staand te doen en drukte blijkbaar zijn piemeltje met zijn hand beneden/ naar achteren tijdens het plassen. Ik was er niet bij, maar heb het aan mijn zoon gevraagd, hoe dat jongetje aan zo een natte broek kwam. Hij heeft dus blijkbaar van huis uit niet meegekregen "hoe het moet" en misschien mag hij van zijn moeder ook niet buiten plassen.
    Mijn zoon moet wel erop letten dat andere mensen zo min mogelijk last van hebben, dus echt een geschikt beschut plekje zoeken en niet ergens tegen een tuinhek of zo...
     
    Jo79 en JongetjeM vinden dit leuk.
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Verbieden om te spelen werkt niet, tenzij je je zoontje continu controleert en dat lijkt me ook niet de bedoeling... Ook is wat niet mag vaak juist des te interessanter. En daarnaast inderdaad rot als het jongetje straks niemand meer heeft om mee te spelen...

    Ik zou hem juist wel binnen laten. Dan heb je zicht op wat ze doen in tegenstelling tot buiten. En dan kun je zijn gedrag, maar ook het gedrag van je zoontje, corrigeren. En het er na afloop met je zoontje apart ook nog eens over hebben als dat nodig is. Zo probeer ik het tenminste te doen met bepaalde kinderen.
     
    Uuz vindt dit leuk.
  7. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Anders is sowieso interessant, ik kwam vroeger ook het liefst bij het enige tokkie-gezin dat de buurt rijk was :)
     
  8. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik zou het zielig voor dat jongetje vinden als jouw kind niet meer met hem mag spelen. Hij is pas 7 jaar! Je weet niet wat zijn thuissituatie of opvoeding is. Misschien is het een beter idee om gewoon eens kennis te maken met zijn ouders? In de bosjes plassen deed ik ook wel eens als kind en eerlijk, ik heb ook wel eens in de bosjes gepoept samen met een vriendinnetje toen we ook een jaar of 6 a 7 waren. We zijn allebei netjes opgevoed maar we vonden het toch spannend! We woonden daar tegenover dus we hadden ook makkelijk naar huis kunnen gaan. Ik snap dat je niet wilt dat je zoontje dat doet hoor, maar je kunt ook gewoon dat jongetje aanspreken als hij bij jullie is. In elk huis zijn de regels weer anders, dat hoort erbij. Als hij nou vervelend was tegen andere kinderen zou ik het een ander verhaal vinden, maar ook dan lijkt het me beter om de ouders te leren kennen.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  9. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Ik ken zijn ouders wel. Hij woont bij zijn moeder en stiefvader, het gezin is een beetje tokkie, rommel om het huis, eten op het achterpad gooien etc. Bekend bij de politie en de woningstichting.
    Er is nog wel meer over te vertellen maar dat wil ik niet, de moeder vind ik wel aardig sinds die stiefvader er is is het anders.
     
  10. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Oké ik snap het, dat kon ik niet echt uit je verhaal opmaken. Maar misschien dan juist fijn voor dat kind als hij ook bij jullie kan zijn en iets anders als voorbeeld kan zien dan zijn ouders?
     
  11. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Wij hebben afgesproken dat hij wel met hem mag spelen maar gaan wel uitleggen wat wel en niet kan.
     
    cowgirl80 en Lisanne1811 vinden dit leuk.
  12. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.577
    4.623
    113
    Ik zou het spelen niet verbieden maar wel afremmen en ervoor zorgen dat je zoontje ook met andere kinderen speelt. Verder zou ik hem ook uitleggen wat jullie goed gedrag vinden en dat hij dus gewoon naar huis kan komen als hij naar de wc moet. Ik wil dus niet dat mijn kinderen buiten gaan lopen plassen en poepen! Echt alleen in een noodgeval maar anders kan je toch gewoon naar huis komen? Dan ga je daarna maar weer spelen. Erg vreemd dat sommige mensen het geen enkel probleem vinden dat hun kind zomaar overal gaat lopen plassen. Als ze het kunnen ophouden kan je gewoon naar huis.

    Verder zou ik dus niet willen dat mijn kind daar thuis zou komen (aangezien jij daar geen enkel zicht op hebt en er vreemde dingen gebeuren). Het kindje mag wel bij jullie spelen. Dan heb jij er zicht op en kan jij hem gewoon aanspreken op verkeerd gedrag. Ik zou dus ook gewoon zeggen dat hij niet op de ramen moet bonken. En als het jullie niet uitkomt stuur je hem weer weg. Misschien is het ook wel goed dat hij een ander gezin ziet.
     
    Chocolat vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina