In watvoor fles stoppen jullie de Bambix? Tuitbeker optie?

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif, 31 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

    onze uk is bijna zeven maanden en dan gaan we pap geven. Op werkdagen in de fles en op vrije dagen van een bordje.

    Maar in watvoor fles stoppen jullie de pap? Met een aventspeen 4 krijgt uk nu de rijstebloem al bijna niet door de fles getrokken, dus dat hij pap er wel doorheen krijgt betwijfel ik.

    Is een tuitbeker, of zo'n 'tuitspeen' soms een optie? Die heeft in elk geval grote gaten. Of is het daarvoor nog te vroeg?
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gebruiken een 3 standenspeen op de avent fles. Dat werkt prima voor de pap..
     
  3. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    op een fles van 200 ml melk krijgt Joey 5 scheppen Bambix en 8 scheppen Nutriton. Dan drinkt hij hem met gemak op stand 2 van Avent leeg. (123 speen)
     
  4. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik snap niet hoe jullie dat voor elkaar krijgen hoor. Sofie heeft ook een 3 standen speen. Maar dan van difrax. De comfort melk ging er soms zelfs moeilijk doorheen. Is zo'n aventfles dan zo anders?
     
  5. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik gebruik ook de 3 standen speen van avent. Doe er dan wel maar 3 grote scheppen bambix doorheen. Gaat prima.
     
  6. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    de gaten van Avent zijn stukken groter dan die 123 van Difrax.
     
  7. MamaBianca

    MamaBianca Actief lid

    12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ik heb een dodie fles + pap speen van dodie.
     
  8. manytroubles

    manytroubles Actief lid

    9 dec 2006
    357
    0
    0
    Met een papspeen van etos eigen merk. Die heeft een soort kruisje in plaats van een gaatje. Werkt hier perfect.

    Manytroubles
     
  9. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Ik snap er niets van. Heeft die 3standenspeen dan grotere gaten dan de gewone nummer 4? Zoals ik al zei: met de gewone 4 trekt die een paar schepjes rijstebloem er soms al niet doorheen.
     
  10. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Tuitbeker kan ook. Als hij daar makkelijker uit drinkt.
     
  11. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Waarom niet altijd gewoon van een bordje? Hoef je geen andere speen te kopen.
     
  12. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Omdat ik denk dat we daarvoor 's ochtends te veel haast hebben.
     
  13. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De nr4 heeft 4 gaatjes, maar die zo'n gaatje is even groot als die van de nr1 speen. Daar passen de vlokken dus niet/nauwelijks doorheen. Die standenspeen heeft een spleetje. En afhankelijk van hoe je die draait gaat dat spleetje meer openstaan. Dan is het wel groot genoeg voor die vlokken..

    We hebben ook de difrax- 123 speen gehad, maar naar mijn idee was die wat stugger en kleiner. Die hebben we dus ook amper gebruikt..
     
  14. Nijnie

    Nijnie Fanatiek lid

    12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Pap hier uit de 3 standenspeen van Avent, op stand I gaat prima (180/6 met 6 onafgestreken maatschepjes bambix).
     
  15. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Jeetje, dan ben ik in de winkel gewoon verkeerd voorgelicht. Daar hebben ze me een nummer 4 aangesmeerd als papspeen. En ik me maar afvragen waarom het niet werkte. Op naar de 3standenspeen dus.
     
  16. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    Hier was ik al naar op zoek naar dit topic.
    Ik heb de bambix (ben niet zo thuis in pap en flesvoeding, zie banner) met de opvolg melk er al in. Nu heb ik vandaag een pap speen gekocht van de prenatal eigen merk. Die past op de medela flesjes van m'n kolf.
    Maar ze lag te zuigen uit alle macht en kreeg er nauwelijs wat uit.
    Nu heb ik ook avent flessen in huis. Daar drinkt ze uit als ik ben werken.

    Kan ik de bambix (die waar alleen maar water bij hoeft) geven met een avent 123 speen? Die heb ik nu nog niet in huis, maar als jullie zeggen dat dat kan ga ik die morgen ff halen. ;)

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden, ben echt onervaren op dit gebied. Stond m'n ogen uit te kijken... :confused: Wat een keus een alleen al aan flesspenen... :)
     
  17. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    Ow ja, en van een bordje geven met een lepeltje is hier geen optie. Ze krijgt voor ze gaat slapen nog BV. Dan heeft ze pyjama en slaapzak al aan en is ze ook al in bad geweest. Ze gaat dan daarna gelijk haar bedje in. Wil het na de BV nog gaan geven. Om haar maagje te vullen voor de nacht in de hoop dat ze gaat doorslapen ;)
    En om het dan met een lepeltje te gaan geven... (geeft zo'n troep :) :oops:
     

Deel Deze Pagina